Dawny Gdańsk

Gdańsk - Sopot - Gdynia - tramwajowe linie w Gdańsku

turecki - Nie Paź 02, 2005 5:47 pm
Temat postu: tramwajowe linie w Gdańsku
na stronie Młyniec gda pl w opisie historii gdańskich tramwajów jest informacja o pętli na Szymanowskiego,którą zlikwidowano podczas przebudowy al.Grunwaldzkiej-czy chodzi o teren przy obecnym kinie Żak-czy naprzeciw??
Sabaoth - Nie Paź 02, 2005 7:00 pm

Początkowo linia tramwajowa biegła przez ul. Szymanowskiego (Hohenfriedbergweg), zaznaczyłem ją na planie kolorem zielonym, widać zresztą trasę na mapie (słabo, dlatego poprawiłem). Później pociągnięto linię przez nowo wybudowaną Al. Wojska Polskiego (Friedrich Allee), a na terenie obecnego pl. Piłsudskiego zbudowano pętlę (ale być może pętla była już wcześniej). Po drugiej stronie Grunwaldzkiej (Pommersche Chaussee) była zajezdnia, może dlatego zbudowano tam pętlę. Tą pętlę już kiedyś rozpracowaliśmy. Na zdjęciu 1 widać tramwaj na Al. Wojska Polskiego, na zdjęciach 2 i 3 widać pętlę na placu i nieistniejące domy przy Al. Wojska Polskiego nr 2 i 4.
Sabaoth - Nie Paź 02, 2005 7:01 pm

A co to za model tramwaju?
danziger - Nie Paź 02, 2005 8:18 pm

Przecież podpisałeś zdjęcie - to tramwaj typu Neugarten :haha:
:wink:

Sabaoth - Nie Paź 02, 2005 8:26 pm

Nie, to ulica Neugarten :mrgreen:
turecki - Nie Paź 02, 2005 8:37 pm

gdzieś-[nie wiem czy to nie było na Twojej stronce]podpisany był-herbrand-typ 150.drugie pytanie-na planie Gdańska z 1967 roku nie ma pętli przed Stocznią Gdańską? kiedy powstała? :hmmm: :???:
Sabaoth - Nie Paź 02, 2005 9:30 pm

A może trochę starszy tramwaj. Co to za model i gdzie? :wink:
Federico - Nie Paź 02, 2005 9:36 pm

Gdzie? W Nowym Porcie na Władysława IV. :<>
Sabaoth - Nie Paź 02, 2005 9:42 pm

Ale to tylko połowa odpowiedzi i do tego ta łatwiejsza połowa :^^
stumar - Nie Paź 02, 2005 10:17 pm

turecki napisał/a:
gdzieś-[nie wiem czy to nie było na Twojej stronce]podpisany był-herbrand-typ 150.drugie pytanie-na planie Gdańska z 1967 roku nie ma pętli przed Stocznią Gdańską? kiedy powstała? :hmmm: :???:


na planie z 1970 już jest :)

Zoppoter - Pon Paź 03, 2005 6:36 am

Sabaoth napisał/a:
A co to za model tramwaju?


To nie jest model, to prawdziwy tramwaj. :mrgreen:

stumar - Pon Paź 03, 2005 6:41 am

Cytat:
na planie z 1970 już jest


Przepraszam, plan jest z 1974 r. :oops:

Vuki - Pon Paź 03, 2005 7:58 pm

turecki napisał/a:
na planie Gdańska z 1967 roku nie ma pętli przed Stocznią Gdańską? kiedy powstała? :hmmm: :???:


Ze strony http://www.gdanskietramwaje.glt.pl/:
1971 r.
28 lipca znika tramwaj z Targu Węglowego, a linie 3, 6 i 9 przeniesione zostają do nowej pętli Doki przy Stoczni Gdańskiej.

turecki - Pon Paź 03, 2005 8:46 pm

co do tramwaju w n.porcie-nr 2-DES-tj Gdańskie Tramwaje Elektryczne-jak sądzę-tyle ,że nie wiem w której dokładnie firmie zakupiony-dach trochę nie tego-ale reszta jak w herbrandzie-z zabudowanymi pomostami

Sabaoth, masz te foty pętli w lepszej skali?jak tak to podeślij na emilka[ :roll: ]

Sabaoth - Pon Paź 03, 2005 8:57 pm

Jakie foty? Której pętli? Bo sie trochę pogubiłem w tych tramwajowych wątkach.
turecki - Pon Paź 03, 2005 9:07 pm

tutaj z ''Dzielnice-Nowy Port-Brzeźno''ten sam typ numer chyba 19,rok 1910
turecki - Pon Paź 03, 2005 9:32 pm

Są tam dużo lepsze ujęcia tego typu,międzyczasie chyba zmieniono numery-a w zajezdni DES widać same takie.Gdańsk zwykł oznaczać tramwaje typami-od numeru pierwszego jaki dostał egzemplarz serii[np Bergmann-to typ 245-bo z takim zaczęła się seria] wcześniej ,kiedy istniało kilka firm komunikacyjnych prawdopodobnie przed numerem w określaniu typu podawano skrót firmy :hmmm: Ale sprawdzę! :roll:
stumar - Wto Paź 04, 2005 10:15 am

Na tej stronie znalazłem m.in. taką notkę:
Cytat:
&raquo; 1934 r. | na górę

Przebudowywano torowiska w Śródmieściu oraz jednocześnie uporządkowywano trakcję elektryczną przystosowując ją do pantografów zamiast odbieraków drążkowych, stosowanych wcześniej powszechnie w gdańskich tramwajach. Odstąpiono także od realizacji planów przebudowy układu torowisk we Wrzeszczu północnym i budowy linii w kierunku Rudnik. Kryzys ekonomiczny lat trzydziestych pokrzyżował także realizację linii z Wrzeszcza przez Suchanino do Śródmieścia, choć duży procent robót ziemnych został już wykonany.


Czy ktoś wie coś więcej na temat planowanej linii, i czy jakieś ślady robót ziemnych przetrwały do dziś.

turecki - Czw Paź 06, 2005 10:28 pm

Sabaoth, tej z piłsudskiego
seestrasse - Pią Paź 07, 2005 3:00 pm

ciąg dalszy "Pieśni o tramwaju na Chełm":
ZKM napisał/a:
Wstępne projekty przewidują na tej trasie przedłużenie istniejących już linii nr 2 i 6.


a przy okazji - warto zobaczyć te zdjęcia :==
http://www.zkm.pl/visuals...p?uchw=impresje

turecki - Pią Paź 07, 2005 11:24 pm

i tylko co z tego jeśli nawet ''ludzie z zkm'' nie wierzą w to?a co do tramwajów-pytanie i zarazem konkurs:kto w Gdańsku lub okolicy znadzie tramwaj o innym niż środek transportu przeznaczeniu[myślę głównie o altanach-ale nie tylko] Pomijam miasta Słupsk,Elbląg i Grudziądz[chyba, że w tych ostatnich jakieś altany] i wioskę obok Chojnic[o tamtych wiem]Co do nagrody-coś wymyślę-a tu zdjęcia z podobnego szukania w Pyrlandzie
turecki - Pią Paź 07, 2005 11:31 pm

inne zdjęcia z Poznania muszę poskanować
seestrasse - Pią Paź 07, 2005 11:36 pm

turecki napisał/a:
konkurs:kto w Gdańsku lub okolicy znadzie tramwaj o innym niż środek transportu przeznaczeniu[myślę głównie o altanach]

a ja Cię proszę - wyłącz mnie z tego konkursu i przyślij mi prawidłową odpowiedź na priva - bo strasznie jestem ciekawa! :D obiecuję przy świadkach, że nikomu niczego nie zdradzę :D :wink:

turecki - Sob Paź 08, 2005 12:22 am

no nie wiem-a co na to inni -dobra! jak się choć jeden znajdzie-to dam znać.A tak szukano w Łodzi i Częstochowie
turecki - Sob Paź 08, 2005 12:40 am

zakończył działalność serwis internetowy p.Lukasza Stefańczyka''Łódzkie tramwaje wczoraj i dziś'' wielka szkoda!!! :II :II :II
Zoppoter - Sob Paź 08, 2005 6:38 am

Nooo,ten KSW to mniut, malina i orzeszki. W Gdańsku by się taki przydał...

A co do Twojego pytania o altany i akie inne... Wiem tylko o wagonie EW90 ex 165 w Redzie w ogrodzie, ale nawet nie wiem, czy on tam jeszcze jest. Tyle, że to wagon SKM a nie tramwaj :wink: :mrgreen:

Troche EW91 (ex 167) i EW92 (ex 166) słuzy jako pociągi sieciowe, ale to wciąż mowa o dawnej SKM a nie tramwajach.

turecki - Sob Paź 08, 2005 10:23 am

EW i owszem ma się [prawie] dobrze-ostatnio graficiarze się do niego dorwali[ten z Redy].Mam podejrzenie-czy jadąc Spacerową obok ''leśniczówki''nie stoi fragment 102n[na]taki zielony-ale?...
seestrasse - Sob Paź 08, 2005 11:50 am

ha - też mi się ten zielony nibywagon w Renuszewie[Rynarzewie?] nie podoba :wink: trzeba by było sprawdzić...
turecki - Sob Paź 08, 2005 12:55 pm

tyle,że to raczej zły ślad :hmmm:
seestrasse - Sob Paź 08, 2005 1:27 pm

ale ja nie napisałam, że to 102n - po prostu przypuszczam, że może to być jakiś wagon - ale nie musi
turecki - Sob Paź 08, 2005 1:28 pm

tego się domyśliłem badając Twoją teczkę.... :^^
seestrasse - Sob Paź 08, 2005 1:34 pm

a co Ty - Macierewicz? jezusie... 8O
turecki - Sob Paź 08, 2005 1:37 pm

nie tam od razu Maciarewicz-ale czemu''rybak''?
turecki - Sob Paź 08, 2005 1:41 pm

a tu jeszcze efekt akcji w Poznaniu-szczeciński [po poznańsku]S2D czyli 2 pokoje z kuchnią
turecki - Sob Paź 08, 2005 11:17 pm

i jeszcze jeden ksw dla Zoppiego-z Duisburga
turecki - Nie Paź 09, 2005 9:40 pm

do zainteresowanych tramwajowymi tematami-na wcześniej wspomnianym planie z 1967 r trasa tramwaju z Brzeźna do N.Portu biegnie przez obecne tereny portowe i pojawia się na obecnej trasie dopiero za st.skm Gdańsk -Brzeźno-kiedy zbudowano wiadukt nad torami-i czy pamiętacie dawne tory-które jeszcze 11 lat temu były[fragm]w parku w Brzeźnie?
stumar - Pon Paź 10, 2005 6:58 am

turecki napisał/a:
do zainteresowanych tramwajowymi tematami-na wcześniej wspomnianym planie z 1967 r trasa tramwaju z Brzeźna do N.Portu biegnie przez obecne tereny portowe i pojawia się na obecnej trasie dopiero za st.skm Gdańsk -Brzeźno-kiedy zbudowano wiadukt nad torami-i czy pamiętacie dawne tory-które jeszcze 11 lat temu były[fragm]w parku w Brzeźnie?


Z informacji zawartych na przywoływanej jużstronie wynika, że w 1971 r.

pumeks - Pon Paź 10, 2005 11:44 am

Poważnie 1971? a dalbym głowę, że pamiętam czasy kiedy jeszcze nie było przejazdu przez ten wiadukt 8O ale tak, to chyba niemożliwe... :hmmm:
turecki - Pon Paź 10, 2005 10:34 pm

no-ale turecki jeszcze pytał o foty i czy pamiętacie tory w parku...? :hiihihi:
turecki - Nie Paź 16, 2005 12:25 pm

co do akcji poszukiwawczej-no ...bez rewelacji..jak na razie.a w takiej Trzebnicy z osobowego wagonu wąskotorówki zrobiono w latach 80. restaurację dla kierowców-jak w U.S.A.!!! :hiihihi:
W Trójmieście jakiś czas stał fragment 105n w Silverscreen-ale go wywieźli-dokąd-nie wiem.

turecki - Czw Paź 20, 2005 10:27 pm

no coś mało tu rychu.... :<> ale tyle innych tematów urosło ostatnio. Ja trafiłem na takie ujęcia ulicy-wszyscy wiedzą jakiej! Jak się podoba? Kto wie co to za tor na g1 ucieka w stronę kolejki? :hmmm:
Nauticus - Czw Paź 20, 2005 11:49 pm

Pamietam, jak w latach siedemdziesiątych - ze stacji Gdańsk Stocznia, ulicą Jana z Kolna przejeżdzały pociągi towarowe do stoczni. Wjazd na terem stoczni znajdował się na wysokości obecnej ul.Doki, przy Bramie nr. 2. Od 1970 do 74 obserwowałem ten teren z okien I L.O.
jahrek - Czw Paź 20, 2005 11:57 pm

Niekoniecznie jako bezpośrednia odpowiedź na ostatnie posty, ale zawsze w temacie ;) Dziś wjeżdżałem na Łąkową i zatrzymując się przed wjazdem zwróciłem uwagę na znak ostrzegawczy z wizerunkiem tramwaju...choć wiem, że linii tam nie ma od lat, odruchowo rozejrzałem się za tramwajem :P :hihi:
turecki - Pią Paź 21, 2005 12:31 am

szyny w jezdni jeszcze są,choć odcięte są przy torowisku i brak rozjazdów.Co do rozjazdów na jakimś planie widziałem ,że kiedyś wjazd był od strony Chełma a nie Stogów. co do g1-tę kładkę trochę przebudowano-czy ten budynek''poleciał ''przy okazji, czy może jes ona trochę dalej?
pumeks - Pią Paź 21, 2005 9:06 am

turecki napisał/a:
szyny w jezdni jeszcze są,choć odcięte są przy torowisku i brak rozjazdów.Co do rozjazdów na jakimś planie widziałem ,że kiedyś wjazd był od strony Chełma a nie Stogów. co do g1-tę kładkę trochę przebudowano-czy ten budynek''poleciał ''przy okazji, czy może jes ona trochę dalej?

O ile kojarzę, to nadal zejście z kładki jest tak dziwnie wcięte w budynki. Poza spaloną halą sportowo-widowiskową pozostałe budynki chyba stoją, ale może jakieś fragmenty trzeba było wyburzyć :hmmm:

Sabaoth - Pią Paź 21, 2005 9:42 am

Wyburzono kawalek budynku zeby schody odsunac od ulicy.
turecki - Sob Paź 22, 2005 11:48 am

obecnie z kładki schody idą nie na boki ,ale najpierw po linii kładki a potem zawracają-czyli budynek uległ pod naciskiem [władz]
turecki - Sob Paź 22, 2005 12:10 pm

a tu dwie foty z zapytaniem-jedno to dokąd prowadzić miał tor?-drugie skąd dokąd prowadziła linia... :hmmm:
Zoppoter - Sob Paź 22, 2005 12:31 pm

turecki napisał/a:
a tu dwie foty z zapytaniem-jedno to dokąd prowadzić miał tor?-drugie skąd dokąd prowadziła linia... :hmmm:


Jedno: Na Długim Targu były chyba wykonywane jakies manewry, istniały tam rozjazdy, trzeci tor, podejrzewam, że ten urwany to jakaś pozostałość po przebudowanym układzie torowym.

Drugie: Nie wiem, czy to jest do sprawdzenia. Numery trzydzieści-ileśtam są nadawane liniom zastępczym na czas jakichs remontów, albo objazdów.

turecki - Sob Paź 22, 2005 12:43 pm

ale przyznasz,że wygląda jakby miał skręcać w Pończoszników.a tak w innym temacie-coś wiadomo o skanerze?
seestrasse - Sob Paź 22, 2005 12:58 pm

tram z nr 34 ma na czółku napis Kliniczna :hihi: zatramwaj za czwórkę zapewne, w czasach kiedy jeszcze startowała z Cielątkowa :D
turecki - Sob Paź 22, 2005 1:03 pm

ale fajnie tak poudawać,że aż 34 linie są w Gdańsku...tyle ,że w Lodzi jest np 46
pumeks - Nie Paź 23, 2005 3:44 pm

W Pończoszników nic na pewno nie skręcało. Skręty torów są raczej po to by trafić w przejazdy Zielonej Bramy, moze tymczasowo któryś z przejazdów był w remoncie i trzeba było zrobić mały objazd sąsiednim przejazdem?
Sabaoth - Nie Paź 23, 2005 4:43 pm

Ten trzeci, lekko zakręcony tor był pewnie torem manewrowym w czasach, kiedy część linii tramwajowych kończyła się na Długim Targu. Na zdjęciu z 1940 nie dopatrzyłem się już tego toru, ale wtedy nie był już potrzebny.
turecki - Nie Paź 23, 2005 9:50 pm

na tym nr 135 ewidentnie widać-to czego nie było u mnie,że inne poprowadzenie byłoby kolizyjne-i temat rozwikłany! Sabcio czy podeślesz mi lepsze skany[i bez malunków] na priva?
na fotach widać zmianę układu zwrotnic

Goldwasser - Sob Paź 29, 2005 4:50 pm

1945 rok, Gdansk ul. Kartuska ?"Ich Troje", czyli przecinaki, sztuk trzy. Sadze, ze tworzyly barykade. Nabytek z ostatniego Jarmarku Dominikanskiego w pakiecie 4 egzemplarzy -wszystkie zdjecia oryginalne "z epoki" - rok wyzwolenia, choc juz inne motywy. Na odwrocie stempel: Fot.Dobrzykowski. Gdansk. Reprodukcja wzbroniona. Wiadomosc dla fiskusa: cena jednego zdjecia 5 PLN.
seestrasse - Sob Paź 29, 2005 6:46 pm

w "30dni" była ta fota :D
turecki - Pon Paź 31, 2005 12:00 am

oj seestrasse podpadasz-ja nie miałem tej foty,ale jej mi nie wysłałaś.... :hihi:
seestrasse - Pon Paź 31, 2005 12:17 am

zajdź do redakcji - numery archiwalne są jeszcze dostępne - będziesz miał to i kilka innych
turecki - Pon Paź 31, 2005 12:28 am

coś w tym jest co piszesz,ale jeszcze nie wiem co... :hmmm:
Mikołaj - Pon Paź 31, 2005 1:01 am

Cytat:
coś w tym jest co piszesz,ale jeszcze nie wiem co...

prawda :hihi:

pumeks - Pon Paź 31, 2005 1:16 pm

O to jest na pewno Kartuska? a nie Orunia?
Corzano - Pon Paź 31, 2005 1:23 pm

pumeks napisał/a:
O to jest na pewno Kartuska?

Trochę wąsko, jak na Kartuską.

turecki - Pon Paź 31, 2005 2:41 pm

ale tramwaje trochę inaczej jeździły po Kartuskiej przed i po wojnie niż teraz-tzw starą Kartuską-jednak co do fotki-nie będę się spierał-zdjęć nie mam
seestrasse - Pon Paź 31, 2005 11:06 pm

Kartuska, Pumciu, ten dom w głębi stoi do dziś. i w jednym z mieszkań kuchenne drzwi są ukradzione z tramwaju
turecki - Pon Paź 31, 2005 11:11 pm

czyli Zesztrasia wygrała konkurs na odnalezienie tramwaju lub jego fragmentu w Gdańsku lub okolicy!!! :== :== :== :== :== :==
seestrasse - Pon Paź 31, 2005 11:21 pm

ooo, faktycznie?
nie wiem, czy te drzwi jeszcze tam są. a nie mam możliwości sprawdzenia. spoko, turecki, wstrzymaj entuzjazm :wink:

Corzano - Pon Paź 31, 2005 11:38 pm

seestrasse napisał/a:
Kartuska, Pumciu, ten dom w głębi stoi do dziś.

Gdzie to jest dokładnie? Mieszkałem przy Kartuskiej prawie 10 lat i nie kojarzę. :oops:

turecki - Pon Paź 31, 2005 11:41 pm

pewnie przy starej kartuskiej.Zesztrasia- ale faktem jest,że coś znalazłaś-może reszta ruszy się w poszukiwaniach.
seestrasse - Pon Paź 31, 2005 11:42 pm

niedaleko Starodworskiej
cholera, a jeśli się mylę? :hmmm:

turecki - Pon Paź 31, 2005 11:44 pm

to poczekam z nagrodą.... :hihi:
Corzano - Pon Paź 31, 2005 11:53 pm

seestrasse napisał/a:
niedaleko Starodworskiej

O to po sąsiedzku. Mieszkałem na Bądkowskiego, po bunku, który pewnie masz na myśli mazałem kiedyś sprajem. :oops: Dziś tam byłem i pewnie będę jutro. Przypatrzę się.

Mikołaj - Wto Lis 01, 2005 2:19 pm

Moim zdaniem Zesztrasia ma rację, budynek stoi, są na nim nawet jeszcze haki do podwieszania sieci trakcyjnej. Wydaje mi się jak patrzę na mapę, że to albo jest Zakopiańska 46 (na 90 %) albo budynek stojący tuż obok ale z adresem Kartuska 119 (10 % :wink: )
Sabaoth - Wto Lis 01, 2005 2:32 pm

Zgadniecie, w ktorym roku zrobiono to zdjecie? Moze uda Wam sie to na podstawie modelu tramwaju? :wink:
Nauticus - Sro Lis 02, 2005 12:10 am

Pewnie 1980 :???:
turecki - Sro Lis 02, 2005 2:21 am

po lechu i ence-coś na 1980- a tu jak kiedyś tramwaj pchał się po kartuskiej
seestrasse - Sro Lis 02, 2005 2:39 am

tylko że te plany miasta miały to do siebie, że nie były zbyt dokładne :wink:
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 11:34 am

1981, w granicach bledu :^^
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 1:47 pm

A kto zgadnie, w jakim miejscu bylo zrobione to zdjecie i tramwaj jakiej linii moze pojawic sie na zdjeciu z podpowiedzia? :^^
Corzano - Sro Lis 02, 2005 1:58 pm

Sabaoth napisał/a:
A kto zgadnie, w jakim miejscu bylo zrobione to zdjecie i tramwaj jakiej linii moze pojawic sie na zdjeciu z podpowiedzia? :^^

Widziałem to na pewno, ale teraz nie pamiętam gdzie. :hmmm:
Strzelam: Nowy Port. 4, 10.

Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 2:04 pm

Pudlo! Ktos jeszcze ma zamiar oddac strzal, czy zamiescic juz podpowiedz?
Corzano - Sro Lis 02, 2005 2:14 pm

Sabaoth napisał/a:
Pudlo!

No tak, tam nie było myjni i układ ulic trochę inny. Hmmm... Lokalizacja będzie oczywista po podaniu odpowiedzi. Ja passuję.

danziger - Sro Lis 02, 2005 2:16 pm

róg Grunwaldzkiej i Kościuszki
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 2:18 pm

Danziger, :== Podpowiedz niech posluzy za odpowiedz.
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 4:08 pm

Przystanek na Grunwaldzkiej, rog Jaskowej Doliny. Nie wiedzialem, ze tam jezdzila 7 :hmmm:
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 4:22 pm

I numerek 14 :mrgreen:
Sabaoth - Sro Lis 02, 2005 4:52 pm

A to mala zagadka, jaki to numer tramwaju i gdzie?
pumeks - Sro Lis 02, 2005 5:05 pm

W pierwszej chwili mi się to skojarzyło z kamienicami na Zaroślaku i trasą "6" z Targu Siennego starą Südpromenade w kierunku Oruni :hmmm: ale te małe domki w głębi mi nie pasują.
szperacz - Sro Lis 02, 2005 5:28 pm

"Szóstka" na wysokości głównego lokalu Oruni jakim była słynna ADRIA.
Sabaoth - Czw Lis 03, 2005 12:06 pm

Tak, poprzednie zdjecie zostalo zrobione na Orunii. Na zdjeciu 4 widac jak dlugo po wojnie byly uzytkowane Bergmanny, a na 8 buduja akurat tymczasowy most tramwajowy na Motlawie.
mateomatis - Czw Lis 03, 2005 9:13 pm

a jesteście w stanie coś powiedzieć o tym zdjęciu ?? ( ja nie jestem, nie wiem czy to w ogóle Gdańsk)
turecki - Sob Lis 05, 2005 11:06 pm

według mnie jest to raczej Elbląg.Jak widać na zdjęciu[Twoim] tory są dość wąskie.
Mikołaj - Nie Lis 06, 2005 3:49 am

dlaczego akurat Elbląg? :roll:
turecki - Nie Lis 06, 2005 10:25 pm

Mikołaju-po odcieniach szarości rozpoznać można okres-powojenny-malowanie kremowo-czerwone,po kształcie wagonu doczepnego -określić miasta-ten kształt spotkałem tylko w Elblągu-herbrand doczepny-nietypowy,inny niż łódzkie,bydgoskie,gdańskie,wrocławskie,jest jeszcze widoczny rozstaw -ok 1m a nie 1,43-czyli właśnie dlatego -jak w IKEA
turecki - Sob Lis 12, 2005 10:29 am

no i wątpliwości przyniosły skutek!Mikołaj zadał pytanie-a moja odpowiedź -po pobieżnym przeglądzie fotek dała efekt nie taki jaki miała!Co do typu tramwaju na zdjęciu-SW 1 Kraków który to typ po likwidacji wąskich torów w stolicy małopolski trafił do Elbląga,a który przez miłośników tramwajów w Krakowie jest bardzo poszukiwany.Tak więc do wyboru mamy Kraków lub Elbląg.Podobny typ tego samego producenta-czyli fabr. Zieleniewski z Sanoka jeżdził w Tarnowie i Lwowie-ale miał inny dach. :roll:
turecki - Sob Lis 12, 2005 10:40 am

a po wielkości tablicy z numerem-raczej Kraków..... :hmmm:
Sabaoth - Sro Lis 23, 2005 8:03 pm

Takie sobie migawki gdańsko-tramwajowe:
Vuki - Pią Lis 25, 2005 10:28 pm

Na Fotogalerii Transportowej (transport.wroc.biz) pojawiło się ostatnio kilka ciekawych zdjęć starych gdańskich tramwajów. Pozwolę sobie kilka z nich wstawić tutaj. Szczególnie ciekawe jest zdjęcie Al. Zwycięstwa przed przebudową (zwróćcie uwagę na natężenie ruchu :wink: ).
seestrasse - Sob Lis 26, 2005 9:21 pm

wspaniałe :D
turecki - Pon Lis 28, 2005 8:35 pm

Zesztrasiu na fotogalerii takich fotek jest ogromna ilość [głównie 102n,na]
seestrasse - Pon Lis 28, 2005 9:45 pm

wiem turusiu - znam ten link :D
turecki - Pon Lis 28, 2005 10:14 pm

a,bo ja dawno nie zaglądałem na stronkę embriao...pozdro
rev - Nie Gru 11, 2005 7:48 pm

Zdjęcie 102Na na linii 8 przy Stoczni napewno nie jest z podanego roku. JzK była zamknięta w latach 1983-1986 z uwagi na modernizację. Zdjęcie jest albo z roku 1987 albo 1988.
Grab - Nie Sty 08, 2006 4:26 pm

Witam, chyba znam odpowiedź na tą kwestię, a z tego co zauważyłem nikt nie poruszył później tego tematu...
stumar napisał/a:
Na tej stronie znalazłem m.in. taką notkę:
Cytat:
&raquo; 1934 r. | na górę

Przebudowywano torowiska w Śródmieściu oraz jednocześnie uporządkowywano trakcję elektryczną przystosowując ją do pantografów zamiast odbieraków drążkowych, stosowanych wcześniej powszechnie w gdańskich tramwajach. Odstąpiono także od realizacji planów przebudowy układu torowisk we Wrzeszczu północnym i budowy linii w kierunku Rudnik. Kryzys ekonomiczny lat trzydziestych pokrzyżował także realizację linii z Wrzeszcza przez Suchanino do Śródmieścia, choć duży procent robót ziemnych został już wykonany.


Czy ktoś wie coś więcej na temat planowanej linii, i czy jakieś ślady robót ziemnych przetrwały do dziś.
Do mojego postu dołączam mapkę z zaznaczoną linią którą uważam za planowaną trasę tramwaju z Wrzeszcza przez Suchanino do Śródmieścia... trasa do dziś charakteryzuje się łagodnymi wzniesiami i odpowiednią szerokością. Przebiega też nieopodal ówczesnych zabudowań mieszkalnych. Co do tego czy zostały po niej jakieś ślady to i owszem... Odcinek ul.Powstańców Warszawskich od skrzyżowania z ul. Beethovena aż do skrzyżowania z ul. Długie Ogrody jest obecnie wykorzystywany jest jako droga samochodowa, a i od ul.Beethovena w stronę ul. Sobieskiego można łatwo wyobrazić sobie przebieg trasy gdyż są tam ścieżki... zastanawia mnie jedynie którędy biegłaby trasa od ul. Tragutta w stronę Al. Grunwaldzkiej czy ul. Do Studzienki czy może jakoś inaczej?? No i jeśli ktoś ma inne zdanie na temat tego jak mogła przebiegać ta linia to jestem ciekaw:D Pozdrawiam
rev - Nie Sty 08, 2006 7:11 pm

Grab napisał/a:
zastanawia mnie jedynie którędy biegłaby trasa od ul. Tragutta w stronę Al. Grunwaldzkiej czy ul. Do Studzienki czy może jakoś inaczej??

Według moich informacji linia tramwajowa miała się łączyć z linią wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Boh. Get. Warsz. Dzisiaj na wirtualnym szlaku tramwajowym stoi gmach Polibudy.

turecki - Czw Lut 02, 2006 8:15 pm

na stronie "tramwaje grodu neptuna" jest schemat rozwojowy tramwajów w Gdańsku-i nowe linie łączące obecne trasy np z pętli Zaspa w stronę skm- i łączące się z torami tramwajowymi na wys Wojska Polskiego oraz inne tego typu pomysły-tylko kiedy to wybudują?
danziger - Pon Lut 06, 2006 1:10 pm

A możesz podać linka?
pumeks - Pon Lut 06, 2006 3:16 pm

teoretycznie link jest http://gdanskietramwaje.glt.pl/ ale u mnie otwiera się jako http://leeloo.moo.pl/~vredota/index.htm
Chris - Pon Lut 06, 2006 10:37 pm

pumeks napisał/a:
teoretycznie link jest http://gdanskietramwaje.glt.pl/ ale u mnie otwiera się jako http://leeloo.moo.pl/~vredota/index.htm


gdzie jest dokladnie ten schemat, bo nie moge znalezc?! Moze ja slepy...

seestrasse - Czw Lut 09, 2006 11:18 am

http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=322
ach, czemu ja mam cały dzień zajęty... (bynajmniej nie walentynkowaniem) :cry:

rev - Czw Lut 09, 2006 2:40 pm

seestrasse napisał/a:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=322
ach, czemu ja mam cały dzień zajęty... (bynajmniej nie walentynkowaniem) :cry:


Seestrasse, N-ka będzie miała założone tablice z serduszkami ... :) Napewno będą zdjęcia!

seestrasse - Czw Lut 09, 2006 3:57 pm

to ja się już cieszę :==
...a na foty historyczne i archiwalne rozkłady jazdy wciąż czekam :wink:

seestrasse - Pią Lut 10, 2006 10:29 pm

Wyborcza trójmiasto napisał/a:
W czerwcu zaczną układać tory
Michał Tusk 10-02-2006 , ostatnia aktualizacja 10-02-2006 20:10
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu. Wszystkie prace trzeba zakończyć przed 1 stycznia 2008 r., bo inaczej przepadną miliony złotych dotacji z UE. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.
Nowa trasa tramwajowa to największa część przedsięwzięcia pod nazwą Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, na który gminie udało się zdobyć 80 milionów złotych z funduszy unijnych. Gdy w październiku okazało się, że Gdańsk otrzyma te pieniądze, stało się też jasne, że czekają nas dwa lata utrudnień na drogach. Powód: wszystkie roboty trzeba zakończyć jeszcze w 2007 roku - takiego terminu wymaga Unia Europejska.
W czwartek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę linii na Chełm. Aby podkreślić konieczność szybkiego oddania inwestycji do użytku, przy wyborze odpowiedniej firmy - poza ceną - liczyć się będzie też zadeklarowany czas realizacji.
Zakres prac jest ogromny. Poza położeniem torów wykonawca musi stworzyć całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w tym - prawdopodobnie - windy dla niepełnosprawnych przy wiaduktach nad al. Armii Krajowej).
Poza projektowanymi od dawna czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli obok kościoła przy ul. Cieszyńskiego. Połączenie z istniejącą siecią ma być wykonane tak, by jadące w stronę centrum miasta tramwaje mogły wybrać jeden z dwóch kierunków: - Pierwszy to trasa przez węzeł Okopowa do przystanku przy Bramie Wyżynnej. Drugi to skręt w ul. 3 Maja i przejazd przy Urzędzie Miejskim w stronę Błędnika - wyjaśnia Janusz Łagodzki z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jeśli przetarg potoczy się sprawnie, prace ruszą pełną parą w czerwcu.
Inżynierowie myślą też o przyszłości. - Przy projektowaniu tej trasy bierzemy pod uwagę jej późniejszą rozbudowę o krótki odcinek łączący przystanek "Pohulanka" z ulicą Kartuską oraz przedłużenie linii aż na Łostowice - mówi Łogadzki.

venator - Wto Lut 14, 2006 2:00 am

A więc przy wyborze trzech nowych tramwajów dla Gdańska do wyścigu przystąpią prawdopodobnie 2 firmy: Siemens i Bombardier. :wink:

Oto link:

http://trojmiasto.pl/wiad...l?id_news=18618

turecki - Sob Maj 20, 2006 8:41 pm

czyli jeden z możliwych tramwajów....
turecki - Sob Maj 20, 2006 9:06 pm

a tu inny wariant-może troszkę odbiegać ,ale kolorystyka zbliżona do zkm-owej
turecki - Sob Maj 20, 2006 9:30 pm

coś nie idzie mi wstawianie dziś fotek-siemens raczej zaoferuje combino,a bombardier-ngt6-obecne już w Krakowie-czyli klasyczny kierunek-Kraków-Gdańsk
Makabunda - Nie Maj 21, 2006 2:09 pm

Cytat:
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu

Czyli w praktyce wybuduje drogo i po terminie. :% Jak słyszę o takich cudach to po prostu wymiękam. Czas skończyć z fikcją co najtańsze to najlepsze. Jest tu pełna analogia do innych inwestycji takich jak autostrada gdzie pewien przetarg na odcinek A2 wygrała oczywiście najtańsza firma. Wartość kontraktu wtrakcie jego wykonywania podniosła się z 3,5 mln$/km do ok 4,9 mln$/km i oczywiście czas trwania wydłużono prawie o rok. Mam gdzieś takie biznesy za moje podatki. :<>
Po wygraniu przetargu wszystkie media trąbią jak tanio i jak szybko będzie zrealizowana inwestycja a pod koniec nikt o tym nawet nie piśnie. Jako płatnik podatków nie chcę najtańszej oferty!!!
A co do taboru to przed wyborem Siemensów należałoby się przyglądnąć problemom jakie mają z nimi Poznaniacy.

DarioB - Nie Maj 21, 2006 9:38 pm

Nie widziałem by gdzie indziej o tym pisano, a wydaje mi się to dość ciekawe:
z www.zkm.pl

Umowa na dostawę nowych autobusów podpisana
Dziś (17.05.2006) Krzysztof Olszewski (Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.), Jerzy Zgliczyński (Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o.) i Paweł Adamowicz (Prezydent Miasta Gdańska) podpisali umowę na dostawę 33 niskopodłogowych autobusów. Już za kilka miesięcy na gdańskie ulice wyjadą Solarisy Urbino 12 i 18. Nie są to pierwsze Solarisy w Gdańsku, od 2004 roku gdańszczanie mają okazję korzystać z tego typu pojazdów.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. zakupi autobusy niskopodłogowe za kredyt EBOR. Kredyt ten spółka spłaci do końca 2008 roku. Działania firmy są elementem Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Kwota za którą zostaną zakupione 33 nowoczesne autobusy opiewa na 23 mln 427 tys. zł netto.

Dostawa nowych autobusów niskopodłogowych - 25 pojazdów standardowych (12m) i 8 przegubowych (18m) zakupionych przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. pozwoli na dalsze podniesienie poziomu świadczonych przez nas usług. Dajemy do dyspozycji naszym pasażerom przyjazne, wygodne i ekologiczne autobusy niskopodłogowe wyposażone w klimatyzację. Ich dostawa pozwala na wycofanie i kasację starych, wyeksploatowanych pojazdów, co nie jest bez znaczenia w ogólnym postrzeganiu gdańskiej komunikacji miejskiej. Na 215 autobusów przypadać będzie 139 niskopodłogowych.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. jako pierwszy w Polsce wprowadził na linie pojazdy w wersji niskopodłogowej. Staliśmy się jednocześnie prekursorem rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych, które wyznaczyły kierunek rozwojowy w komunikacji autobusowej i dzisiaj są standardem na ulicach wielu miast. Niedługo nowoczesne autobusy pojawią się już na trasach. Tym samym spełniamy postulaty i oczekiwania wielu mieszkańców naszego miasta.
Chełm i Gdańsk Południe - linie 108, 118, 155 i 162,
Morena i Suchanino - linie 130 i 184,
Orunia - linia B,
Przymorze - linia 127,
Zaspa - linia 124,
Osowa - linie 169 i 171.

Gdańskie lotnisko to dla wielu naszych gości pierwszy kontakt z Trójmiastem. Linia B obsługująca połączenie Port Lotniczy-Centrum będzie całkowicie wyposażona w nowoczesne autobusy niskopodłogowe.

Wiele gdańskich linii obsługiwanych będzie wyłącznie przez pojazdy z niską podłogą: B, 115, 117, 121, 122, 124, 127, 142, 143, 166, 183, 195, 208, 222, 295, 384, 622. Trasy tych linii przebiegają przez newralgiczne punkty miasta, np. linie 124 i 127 przejeżdżają przy Szpitalu na Zaspie. Autobus z „przyklękiem" i platformą umożliwiającą wejście osobie niepełnosprawnej lub ograniczonej ruchowo na pewno jest niezbędny na takiej linii.

Naszym celem jest poprawa warunków jazdy wszystkich pasażerów korzystających z usług spółki. Związane jest to z dodatkowymi zakupami jakie planujemy zrealizować do końca 2008r. Po przebudowie mostu w Sobieszewie, mieszkańcy wyspy również mogą spodziewać się nowoczesnego taboru.

Inna ciekawostka:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=329

No i sprawa najważniejsza w przyszły weekend są podobno dni otwarte zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu. Chyba warto się tam wybrać.

I jeszcze info dla zainteresowanych GLT:
W 2006r. linie obsługiwać będą dwa wagony historyczne typu Bergmann i N, które są dobrze znane miłośnikom komunikacji. Bowiem tramwaj Bergmann został wykonany w Gdańskiej Fabryce Wagonów (dziś Stocznia Północna) w 1927 roku. Było to specjalne zamówienie na otwarcie linii tramwajowej do Stogów, które nastąpiło 1 lipca 1927r. Elektryczne tramwaje pojawiły się w Gdańsku w czerwcu 1896 roku, a pierwsze regularne połączenie uruchomiono 12 sierpnia w kierunku Oruni i Siedlec. Dopiero 28 sierpnia wyruszył tramwaj elektryczny do Wrzeszcza. Wagony tramwajowe typu N były pierwszymi wagonami produkowanymi w Polsce po II wojnie światowej. Ich podstawę stanowił niemiecki wagon tzw. budowy powojennej (KSW) skonstruowany aż do 1956r. Nasza N-ka została wyprodukowana w 1952r. w Chorzowie i jako tramwaj liniowy jeździła aż do końca lat 70-tych.

Gdynka - Pon Maj 22, 2006 12:22 pm
Temat postu: Wystawa Komunikacji
Cytat:
No i sprawa najważniejsza w przyszły weekend są podobno dni otwarte zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu.

O otwartej zajezdni nie wiem, ale miłośników komunikacji na pewno ucieszy Wystawa Komunikacji, która odbędzie się w ramach XXXI Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej (25-27 maja). Wystawa obejmować będzie pojazdy współczesne i retro oraz ich szeroko rozumiane wyposażenie techniczne. Czynna będzie w następujących godzinach:
- w dniu 25 maja (czwartek): 14.00 – 18.00;
- w dniu 26 maja (piątek): 10.00 – 17.00;
- w dniu 27 maja (sobota): 10.00 – 14.00.

Wstęp na Wystawę 25 maja (czwartek) i do godziny 14 w dniu 26 maja (piątek) jest płatny. Cena biletu normalnego wynosi 10 zł, a ulgowego – tylko dla uczniów i studentów (na podstawie ważnej legitymacji) – 5 zł. Dzieci do lat 7 nie płacą za wstęp. Od godziny 14 w piątek 26 maja oraz w sobotę 27 maja wstęp na Wystawę jest bezpłatny.

W dniu 27 maja (sobota), w ramach specjalnego Dnia dla Publiczności, w programie przewidziano także pokazy i prezentacje, liczne konkursy z nagrodami oraz występy zespołów folkowych – wszystko w atmosferze atrakcyjnego pikniku rodzinnego.

Aby umożliwić dojazd na Wystawę, w dniach piątek (co 60 minut) i sobotę (co 20 minut) uruchomiona zostanie bezpłatna dla pasażerów linia autobusowa nr 101 z Dworca Głównego w Gdyni przez Centrum Targowe do Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.

To wszystko ze strony gdyńskiego ZKM , bo na stronie zjazdu informacje raczej dla "delegatów" :hihi:

DarioB - Wto Maj 23, 2006 11:09 am
Temat postu: Re: Wystawa Komunikacji
Gdynka napisał/a:
Cytat:
No i sprawa najważniejsza w przyszły weekend są podobno dni otwarte zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu.

O otwartej zajezdni nie wiem, ale miłośników komunikacji na pewno ucieszy Wystawa Komunikacji,


a ja wiem :)

http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=332

W ostatnim dniu (27.05 - sobota) Wystawy Komunikacji Miejskiej będzie można zobaczyć tramwaje "od zaplecza". Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. organizuje "dzień otwarty" na zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu przy ul. Wita Stwosza. Wszystkich, którzy są ciekawi jak wygląda tramwaj "od spodu" i jak siedzi się na miejscu motorniczego zapraszamy bardzo serdecznie w godz. od 10.00 do 14.00. Przewidziane są też krótkie przejażdżki tramwajem typu "N".

DarioB - Nie Maj 28, 2006 12:50 am

Ten dzień otwarty to........strata czasu :(

Fotki

Anna B. - Nie Maj 28, 2006 12:57 am

Dzięki Dario za fotki. :D spóżniłam się dziś do zajezdni i Bergmana zdążyli schować.Myślałam że dużo straciłam ale jeśli uważasz że nie było nic ciekawego i strata czasu na oglądanie więc cieszę się że straciłam tylko czas na dojazd.
DarioB - Nie Maj 28, 2006 1:04 am

Anna B. napisał/a:
Dzięki Dario za fotki. :D spóżniłam się dziś do zajezdni i Bergmana zdążyli schować.Myślałam że dużo straciłam ale jeśli uważasz że nie było nic ciekawego i strata czasu na oglądanie więc cieszę się że straciłam tylko czas na dojazd.


Atrakcja to może i była ale dla 5-latków. We mnie to się krew ścinała jak widziałem dzieciaki wiszące na wycieraczce przedniej szyby Bergmana.
A co tam się działo? Można było wejść do 5 tramwajów, były grupowe przejazdy i można było też zwiedzić 10m2 budynków zajezdni.

postman - Nie Maj 28, 2006 10:00 am

Hej ,witam was a ja byłem wczoraj z żona całkiem przypadkowo na ul Beniowskiego tam też była cześć wystawy ,niestety juz się kończyła.Ustrzeliłem jednak pare fotek z moją motorniczą na planie.Na targach stał odnowiony tramwaj konny,niestety koników nie było :OO
Grab - Nie Maj 28, 2006 10:12 am

No fakt, też się trochę zawiodłem, bo napisali w informacjach, że będzie można wejść na kanał i miałem nadzieje, że da się wejść na tyły zajezdni, no ale dobre i to. N-ką nigdy nie jechałem także skorzystałem z okazji, i ten szczęk metalu na zakrętach to będe długo pamietał:) tutaj sa moje dwa zdjęcia:
Bergmann i Citadis 100 http://www.railpictures.n...o.php?id=145439
N-ka http://www.railpictures.n...o.php?id=145437

DarioB - Nie Maj 28, 2006 12:27 pm

Nie wie jak wy, ale mnie się marzy by ten tramwaj konny kursował po odnowionej Wyspie Spichrzów po tej prostokątnej trasie z obrotnicami (czy jak je tam zwą) na zakrętach.
Nawet jak by tam pobudowali "szklane domy" to i tak ta trasa miała by swój urok.

turecki - Nie Maj 28, 2006 4:46 pm

a mnie się podobieło,i na wystawie i w zajezdni-na wystawie był autor książki,która jeszcze w tym roku ma się ukazać na 133 rocznicę tramwajów,110 elektrycznych i 60 sopockich i dotyczyć ma miast-Gdańsk i Kraków [mają coś wspólnego]i zapowiada się duuuuużo niespodzianek-szykować po 59,99!!! W zko był zaś guru fotografii kolejowo-tramwajowej 3-miasta i tak mnie sfotografował...
turecki - Nie Maj 28, 2006 4:50 pm

...a tak ja jego ,jak cyka fotę...
turecki - Nie Maj 28, 2006 4:54 pm

a tu n-ka w trasie z moją familią...
turecki - Nie Maj 28, 2006 5:10 pm

a tu fotki z wystawy.
doncziczio - Sro Cze 07, 2006 3:17 pm

..no i po wszystkim... :???: szkoda ze ten wagonik konny bedzie dalej... niszczał,niestety,taki jego los juz chyba,smutne ale prawdziwe,unas jest brak jakiegS zaplecza,wolnej hali na trzymanie tego typu zabytków,niestety,a znając rozkład zajezdni,mysle ze mozna by wygospodarowac jakies miejsce np.na hali głównej. :hmmm:
turecki - Nie Cze 11, 2006 12:35 pm

no i tu jest miejsce dla bassy....plan stowarzyszenia ludzi,którym los ten nie jest obojętny.Aby mogły te wszystkie pojazdy zyskać przestrzeń potrzeba mocy prawnej klubu albo towarzystwa..jest miejsce-dawna zajezdnia na pomorskiej-obecnie trwa remont torów-i gdyby się wpasować z czasem to możliwe byłoby połączenie sieci.Obecnie budynek popada w ruinę ,bo nie ma kupca...na dokładkę sprowadzenie jakiegokolwiek tramwaju zabytkowego jest niemożliwe gdy miejskie zkm jest tylko zakładem transportu...i tak cieszyć się trzeba,że jest kilku zapaleńców co innym z zkm chowają palniki i ne wszystko trafia na złom.Lista zapaleńców z forum:1-turecki,2-Sabaoth,3- seestrasse,4-Marcin Czapnik,4-pumeks,5-Gość...!!!
Tequilla - Nie Cze 11, 2006 2:38 pm

Właśnie dzisiaj przechodziłem obok Dawnej Zajezdni Tramwajów Konnych :rwie_wlosy: krew się tylko zagotowała O zgrozo czy po za garstką osób nikt tego nie widzi :shoot:
syrenka - Nie Cze 11, 2006 2:56 pm

Makabunda napisał/a:

A co do taboru to przed wyborem Siemensów należałoby się przyglądnąć problemom jakie mają z nimi Poznaniacy.


Siemensy sobie chwalimy - tylko na początku był jakiś problem, jakaś wada, którą jednak szybko usunięto. Duże problemy były z czeskimi Tatrami.
A co do Siemensów to bez wątpienia najlepsze w Poznaniu tramwaje. Wad w zasadzie brak (z punktu widzenia klienta-laika)

parker - Nie Cze 11, 2006 9:15 pm

turecki napisał/a:
.i tak cieszyć się trzeba,że jest kilku zapaleńców co innym z zkm chowają palniki i ne wszystko trafia na złom.Lista zapaleńców z forum:1-turecki,2-Sabaoth,3- seestrasse,4-Marcin Czapnik,4-pumeks,5-Gość...!!!


Eeee??
przykro mi, ale w sprawie tramwajów to mnie do zapaleńców nie zaliczaj w żadnym wypadku, te sprawy są mi zupełnie obce :%

seestrasse - Nie Cze 11, 2006 10:06 pm

co Ty, parker... taka duża dziewczynka, a dałaś się nabrać? :hihi:
Mikołaj - Pon Cze 12, 2006 3:32 am

też się dałem... :hihi: :==
Chris - Pon Cze 12, 2006 10:17 am

syrenka napisał/a:
Makabunda napisał/a:

A co do taboru to przed wyborem Siemensów należałoby się przyglądnąć problemom jakie mają z nimi Poznaniacy.


Siemensy sobie chwalimy - tylko na początku był jakiś problem, jakaś wada, którą jednak szybko usunięto. Duże problemy były z czeskimi Tatrami.
A co do Siemensów to bez wątpienia najlepsze w Poznaniu tramwaje. Wad w zasadzie brak (z punktu widzenia klienta-laika)

taaaa.... poza tym, ze w Siemensach pekaja dachy, to sa bardzo dobre sklady. Maja 100% niskiej podlogi, wszystko wrzucili na dach, tylko chyba cos zle przeliczyli i sie okazalo za ciezkie.

syrenka - Pon Cze 12, 2006 1:49 pm

Pierwsze słyszę żeby dachy pękały... :hmmm:
Pogadam z kumplem-specjalistą. Ale powtarzam że z punktu widzenia klienta-pasażera - Siemensy to chyba najlepszy zakup jak do tej pory.

Chris - Pon Cze 12, 2006 4:18 pm

syrenka napisał/a:
Pierwsze słyszę żeby dachy pękały... :hmmm:
Pogadam z kumplem-specjalistą. Ale powtarzam że z punktu widzenia klienta-pasażera - Siemensy to chyba najlepszy zakup jak do tej pory.


i tak wygra bombardier, bo jako jedyny jest w stanie sprostac najnowszemu przetargowi :D dane techniczne sa takie, ze tylko te modele je spelniaja hihi

kalinowski11 - Pon Cze 12, 2006 4:27 pm

Zapraszam :)

http://kalinowski11.fotosik.pl/albumy/20227.html
http://jacek.kalinowski.wordsight.com/

kalinowski11 - Pon Cze 12, 2006 4:28 pm

Cosik się popsuło ...
Chris - Pon Cze 12, 2006 6:45 pm

odnosnie combino - wystarczy troche pogooglowac ;) http://www.google.com/sea...ukaj&lr=lang_pl
parker - Pon Cze 12, 2006 7:16 pm

seestrasse napisał/a:
co Ty, parker... taka duża dziewczynka, a dałaś się nabrać? :hihi:


o kurczę :) to przez te osoby z numerkami 1-4 :)

seestrasse - Pon Cze 12, 2006 7:25 pm

a na to, że Cię seestrasse kocha - nabrać się nie chciałaś :cry: :hihi:
turecki - Pon Cze 12, 2006 8:08 pm

parker...nie zmuszam...
;) co do klubu,towarzystwa czy co to będzie...powstaje i liczę choćby na pomoc typu "trzymanie kciuków za".Widzę też wśród forumowiczów kandydatów na minimum honorowych maniaków tramwajów[jedna z osób z listy ma na swej stronie www słynne słowa gdańskiego wieszcza G.Grassa]No i może do herbranda znajdą się koniki aby po łąkowej mógł pojechać jak kiedyś...

kalinowski11 - Pon Cze 12, 2006 8:29 pm

turecki napisał/a:
parker...nie zmuszam...
;) co do klubu,towarzystwa czy co to będzie...powstaje i liczę choćby na pomoc typu "trzymanie kciuków za".Widzę też wśród forumowiczów kandydatów na minimum honorowych maniaków tramwajów[jedna z osób z listy ma na swej stronie www słynne słowa gdańskiego wieszcza G.Grassa]No i może do herbranda znajdą się koniki aby po łąkowej mógł pojechać jak kiedyś...



:arrow: http://sabaoth.infoserve....ine/index2.html

Pozdrawiam :)

seestrasse - Pon Cze 12, 2006 8:32 pm

Saab, wiedziałeś? 8O :hihi:
kalinowski11 - Pon Cze 12, 2006 8:46 pm

turecki napisał/a:
parker...nie zmuszam...
;) co do klubu,towarzystwa czy co to będzie...powstaje i liczę choćby na pomoc typu "trzymanie kciuków za".Widzę też wśród forumowiczów kandydatów na minimum honorowych maniaków tramwajów[jedna z osób z listy ma na swej stronie www słynne słowa gdańskiego wieszcza G.Grassa]No i może do herbranda znajdą się koniki aby po łąkowej mógł pojechać jak kiedyś...



Specjalnie dla tureckiego :co_jest:







Pozdrawiam :)

Sabaoth - Pon Cze 12, 2006 10:52 pm

seestrasse napisał/a:
Saab, wiedziałeś? 8O :hihi:

No normalnie oczom nie wierzę :hihi:

A w kwestii wsparcia, to ja co najwyżej kciuki mogę trzymać.

Mikołaj - Wto Cze 13, 2006 12:16 am

Cytat:
http://sabaoth.infoserve....ine/index2.html

ooo fajna strona, musi być zagraniczna

Sabaoth - Wto Cze 13, 2006 6:55 pm

Cytat:
ooo fajna strona, musi być zagraniczna

Ja tam bym na jakąś Nórwegię czy inszą Skandynawię stawiał :hihi:

seestrasse - Wto Cze 13, 2006 7:37 pm

no ja też :D tam nawet alkohol jest lepszy 8))
vivant żurawinowa finlandia oraz waniliowy absolut

Corzano - Wto Cze 13, 2006 7:48 pm

seestrasse napisał/a:
waniliowy absolut

Absolut dla jednych jest transcendentalny, dla innych waniliowy. :hihi:

jayms - Wto Cze 13, 2006 8:00 pm

żurawinowa finlandia

O tak-czysta,zimna Finlandia... :hihi:

Sabaoth - Wto Cze 13, 2006 8:22 pm

A jaka wojna pomiędzy tymi dwoma alkoholami jest na północy :hihi:
seestrasse - Wto Cze 13, 2006 8:27 pm

tym rysunkiem stawiasz mnie w wyjątkowo trudnej sytuacji :hihi:
villaoliva - Wto Cze 13, 2006 8:46 pm

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
ooo fajna strona, musi być zagraniczna

Ja tam bym na jakąś Nórwegię czy inszą Skandynawię stawiał :hihi:

Laponia :hmmm:


:haha:

Sabaoth - Wto Cze 13, 2006 8:47 pm

Nie przejmuj się, są też wersje odwrotne :hihi:
turecki - Sro Cze 14, 2006 10:12 am

Sabaoth napisał/a:
seestrasse napisał/a:
Saab, wiedziałeś? 8O :hihi:

No normalnie oczom nie wierzę :hihi:

A w kwestii wsparcia, to ja co najwyżej kciuki mogę trzymać.

wiem,że na zebrania się nie pofatygujesz,ale możesz otrzymywać "wiści" a i kciuki są istotne,Zesztraś na okresowej emigracji też nie musi tak źle widzieć tematu
p.s. coś nie ładuje się stronka wąskotorówki...chyba tęskni za patronką...

Zdzislaw - Nie Wrz 17, 2006 8:11 pm

Wracam z uporem godnym być może lepszej sprawy do zdjęć Rolanda i tego budynku co mu sie pietro zapadło "pod ziemię" przy Pl. Piłsudskiego....
Dzieki uprzejmości Sabaotha przynajmniej część wiemy na pewno:

Zoppoter napisał/a:
Zdzislaw napisał/a:

Ciekawe to rozwiązanie. Zastanawiam sie jaki tramwaj (numerek) tam mial pętelkę, bo po Al. WP dalej widac torowisko. A może to była petelka techniczna podobna do tej, ktora w latach powojennych była za dzisiejszym Nowyż Żakiem????? :hmmm:


Tak bym podejrzewał. W tamtym czasie tramwaje w Gdańsku były dwukierunkowe i nie potrzebowały wcale zadnych pętli. Pętle tramwajowe z reguły pochodza z czasów polskich i to bardzo powojennych.


Sabaoth napisał/a:
A po co była tam pętla? Nie mam pojęcia :hmmm: Za moich młodzieńczych czasów vis a vis była mała zajezdnia techniczna (czy cóś podobnego), może była tam i przed wojną? Wtedy pętla miałaby w tym miejscu rację bytu.


Zdzislaw napisał/a:
Saab... o jakiej pętli vis a vis mówisz?
Ja z okresku końca lat pięćdziesiatych i początku sześćdziesiątych pamiętam tam de facto dwie pętle....(???)
Jedną rzeczywiście techniczną, ale ona znajdowała sie po drugiej stronie ul. Grnwaldzkiej, po między ta ul. a torami kolejowymi (jak gdyby na zapleczu dzisiejszego budynku Nowego Żaka, oraz drugą dokłądnie na samym placu Piłsudskiego, który nie był Pl. PIłasudskiego. Tzn. była tam pętla totowisko itp, ale nie kojarzę w żaden sposób by na niej zatrzymywały sie jakieś tramwaje.....


Ponieważ, ta cholerna pętla tkwiłą mi jak cierń, natentychmiast tam poleciałem "palcem po mapie i cóż widzimy".......

Sabaoth, z którego roku jest ten plan komunikacji miejskiej Gdańska?????

Sabaoth - Nie Wrz 17, 2006 8:27 pm

Plan jest z roku 1960.

Niestety nie posiadam żadnej przedwojennej dokładnej mapy tego obszaru z zaznaczonymi numerami linii tramwajowych. Na planie z 1914 r. (865.jpg) widać budynki opisane jako Train Depot mniej więcej na wysokości obecnego Nowego Żaka i dalej w kierunku Oliwy. Wtedy tramwaj jeździł jeszcze ul. Szymanowskiego (Hohenfriedbergerweg). Na innym planie z lat 20-tych tory tramwajowe zaznaczone są tak samo i nie ma na nim jeszcze pętli. Dopiero na Pharusie z 1941 r. (866.jpg) widać zaznaczoną pętlę ale bez oznaczenia numerów linii.

Zdzislaw - Nie Wrz 17, 2006 8:54 pm

Sabaoth napisał/a:
Dopiero na Pharusie z 1941 r. (866.jpg) widać zaznaczoną pętlę ale bez oznaczenia numerów linii.
NO faktycznie ... pętla jak ta lala...
Ale ucieszyłem sie jak rzadko, bo pętla ta męczyla mnie i męczyla.... Przynajmniej ta kwestia tj, powojennego użytkowania pętli przy W.P. mamy z głowy.
Poza tym mam jeszcse jedną kwestię i nie badzo wiem co z nią zrobić... nie chcę zaczynać nowego wątku ... więc może przy okazji, a jak nie, to mądrzejsi ode mnie może to przeniosą....
W Pharusie z lat dwudziestych znalazłem coś dziwnego...... a mianowicie basen w Stoczni Schichau oznaczony jako U_Boots Hafen..... Skąd te uboty w latach dwudziestych
:hmmm:

PRZENIESIONE :arrow: U-Boots Hafen

Zdzislaw - Nie Wrz 17, 2006 10:20 pm

Kurcze, jak dawno nie przegladałem tego wątku, a tu same niespodzianki, po pierwsze Parker zacytowała tureckiego......
parker napisał/a:
turecki napisał/a:
.i tak cieszyć się trzeba,że jest kilku zapaleńców co innym z zkm chowają palniki i ne wszystko trafia na złom.Lista zapaleńców z forum:1-turecki,2-Sabaoth,3- seestrasse,4-Marcin Czapnik,4-pumeks,5-Zdzislaw...!!!


Eeee??
przykro mi, ale w sprawie tramwajów to mnie do zapaleńców nie zaliczaj w żadnym wypadku, te sprawy są mi zupełnie obce :%


Poczułem sie wyrózniony, ale jednocześnie nieco hm.... przestraszony..... bo Parker wyslala swego posta w dniu (Nie Cze 11, 2006 10:15 pm), a ja dołączyłem do Forum Pią Sie 11, 2006 12:15 pm. POczułem sie nieco nieswojo bo jak tu nie wierzyć w reinkarnację (znam takie trudne slowo) albo w inne Deja Vu...... :OO

Ale do tematu (tramwajowego).
:cisza:

Przegladam ja sobie plan komunikacji tramajowej Gdanska z 1960 r i cóż widzę..... ano leci sobie linia tramwajowa nr 8, 13 i 9 po ..... no własnie..... po czym.....
Jako żywo nie przypominam sobie innego przebiegu trasy tych linii poza powojennym epizodem kiedy tramwaje jeżdziły przez Długi Targ (ale to jako totalny smarkacz). Póżnejszy przebieg to była zawsze Podwale Przedmiejskie/Al.Leningradzka?Podwale Przedmiejskie....

To ze ja tego nie kojarzę to oczywiście nie znaczy, iż tak nie było, ale sprawdzić warto... Zwłaszcza, iż nawet nie jestem sobie w stanie skojarzyć nazwijmy tu ...ciągu komunikacyjnego... (ulicy, wąwozu, czy czegokolwiek).
Możliwe że jest to po prostu błąd planu, albo celowa dezinformacją dla szpiegów penetrujących poprzedni system, ale żeby do tego stopnia....
:hmmm:

Mikołaj - Nie Wrz 17, 2006 10:40 pm

przypomnę wątki z C@fe i zalinkowane tam strony:
http://forum.gazeta.pl/fo...0514686&v=2&s=0
http://forum.gazeta.pl/fo...2309801&v=2&s=0
http://www.pg.gda.pl/pismo/99_07/s06.shtml
http://twg.republika.pl/

pawel.45 - Nie Wrz 17, 2006 10:51 pm

chciałbym dorzucić swoje spostrzeżenia do powyższej dyskusji:
pętla przy Szymanowskiego istniała jeszcze przed ułożeniem torów na ul.Wojska Polskiego (widoczna jest na mapach 1:25.000 przed 1930r.), kiedy na placu stał tylko budynek przy Grunwaldzkiej, a bud.przy ul.W.P. dobudowano potem - dlatego ten przejazd bramą pod bud.chyba o numerze 6. Na fot.z tramwajem na ul.W.P. rozjazd jest niewidoczny, bo znajduje się bliżej Grunwaldzkiej. Torowisko z ul.Szymanowskiego przeniesiono na ul.W.P. chyba dopiero w 1930r.- mniej więcej w tym czasie kiedy dyrekcję DES AG do budynku przy Jaśkowej Dolinie.
Po wojnie pętli nie likwidowano, lecz w pełni wykorzystywana była od chwili - jeśli dobrze pamiętam - od 1954 lub 1955r., kiedy uruchomiono linię nr 11 a potem nr 12 do Siedlec. Dopiero po wybudowaniu nowej pętli przy ul.Abrahama w pobliżu zajezdni - przedłużono linie 1, 11 i 12 do tego miejsca, a pętlę przy Szymanowskiego zlikwidowano.
W tym czasie funkcjonowała nadal mała zajezdnia po przeciwnej stonie Grunwaldzkiej(chyba techniczna - dla utrzymania sieci trakcyjnej, bo jak sobie przypominam stały na jej terenie zielone wozy techniczne, przyczepy-platformy z tłuczniem pod torowiska, oraz bębny z przewodami) pozdrawiam-paweł.

Zdzislaw - Nie Wrz 17, 2006 11:37 pm

pawel.45 napisał/a:
Po wojnie pętli nie likwidowano, lecz w pełni wykorzystywana była od chwili - jeśli dobrze pamiętam - od 1954 lub 1955r., kiedy uruchomiono linię nr 11 a potem nr 12 do Siedlec. Dopiero po wybudowaniu nowej pętli przy ul.Abrahama w pobliżu zajezdni - przedłużono linie 1, 11 i 12 do tego miejsca, a pętlę przy Szymanowskiego zlikwidowano.


Ten wątek świetnie by sie nadawał do tramwajowych postów, ale skoro juz piszemy... to dodam tylko, iż pętla przy/na Pl. Piłsudskiego (bo chyba o niej mówisz używając nazwy Szymanowskiego) funkcjonowała chyba jednak nieco dłużej niźli do 54/55. Pętla ta jest zaznaczona na planie z 1960 r z numerami tramwajów....1, 12 i 11.
W 1954 roku nie istniałem (chyba ze jako nasciturus :OO ), a zatem jest mało prawdopodobne bym cokolwiek pamietał, a jednak tramwaje na owej pętli pamiętam... wraz z budą (wiatą) stanowiącą oslone przystanku (podobna buda przez lata finkcjonowała na Mickiewicza przy Kościele Sw.A.Boboli) :hihi:

Zdzislaw - Pon Wrz 18, 2006 1:48 pm

pawel.45 napisał/a:
Szanowny Zdzisławie !
przepraszam


Drogi Pawle...... :hmmm:
Tfuuu........... przestańmy z tym "wersalem". Mam nadzieje, że nie obrazisz sie jak napiszę po prostu "Pawle".....

Doskonale zdaję sobie sprawę, jak czasem trudno precyzyjnie "zapisać" własną myśl, a więc na 1000% moja uwaga nie była przyganą , a wyłącznie próbą doprecyzowania....
Po dwóch postach sprawa jest "jasna jak słońce". Ja tę pętlę jako "funkcjonującą" jedynie pamiętałem, a ty nawet kojarzysz numerki linii tramwajowych... superowo.
A co do Placu Marszałka czy Szymanowskiego .... masz oczywiście rację, choć jak sie popytałem "po rodzinie" to oni nazwtali tę pętle zawze "Wojska Polskiego".....
Pozdrawiam serdecznie
Zdzichu :OO

Zdzislaw - Pon Wrz 18, 2006 10:51 pm

Mikołaj napisał/a:
przypomnę wątki z C@fe i zalinkowane tam strony:
http://forum.gazeta.pl/fo...0514686&v=2&s=0
http://forum.gazeta.pl/fo...2309801&v=2&s=0
http://www.pg.gda.pl/pismo/99_07/s06.shtml
http://twg.republika.pl/


Pełen kanał..... zapoznalem sie z wszystkimi postami i nic mi nie wychodzi... wygląda ze tgo po prostu jest wadliwy plan miasta (ten dla szpionów). NO chyba, że w tym czasie był jakiś ciag wpadający w Ul. Owsianą... Przecież ppożniejszy przebieg tej linii był przez Ułańską... (most Baileya) :hmmm:

Piotr J. - Wto Wrz 19, 2006 7:45 am

Sądzę, że w planie Zdzisława nie ma nic sensacyjnego. Mam inny plan, bodajże z roku 1964 (niestety w tej chwili nie przy sobie), gdzie Podwale Przedmiejskie i Aleja Leningradzka biegną niezależnie obok siebie i są oddzielnie podpisane. Tramwaj oczywiście przebiega Al. Leningradzką. Grafika planu z 1960 przypomina mi wydawnictwa z lat bezpośrednio po wojnie, fatalne pod względem dokładności. Autorzy planu prawdopodobnie nie potrafili właściwie umieścić nowej trasy, lokując ją obok Podwala. Zresztą mój plan z 1964 obok wspomnianego niechlujstwa aż roi się od innych pomyłek. I pewnie stąd całe zamieszanie.
seestrasse - Wto Wrz 19, 2006 9:49 am

nad planem z 64 roku znęcamy się już tutaj:
http://www.forum.dawnygda...p?p=77322#77322
:wink:

racibo - Czw Wrz 28, 2006 8:27 pm
Temat postu: Skąd się wzięły tory na Targu Rakowym?
Witam, dla mnie zagadką są istniejące do dziś tory na Targu Rakowym, a w zasadzie na bocznej uliczce od tej ulicy (zdjęcie na samym dole)
Pierwsze pytanie:
- Co one tu robią?
- Z jakich lat pochodzą?


------
Zdjęcia i mapy niestety zamieszczone niechronologicznie przepraszam, pierwszy raz zamieszczam coś tak rozzdjęciowanego.

wodnik88 - Pią Wrz 29, 2006 7:39 am

Cytat:
Witam, dla mnie zagadką są istniejące do dziś tory na Targu Rakowym, a w zasadzie na bocznej uliczce od tej ulicy (zdjęcie na samym dole)
Pierwsze pytanie:
- Co one tu robią?
- Z jakich lat pochodzą?


Odpowiedź na pierwsze pytanie. Oi le pamiętam była to stacja techniczna czy transformatorowa tylko do użytku technicznego. Ten budyneczek do którego biegną tory w latach 90 (bo wcześniej mnienie było na świecie) był używany przez WPK/ZKM jako skład techniczny lub jako miejsca do gry w karty w czasie dyżurów.Biegałem tam jako smarkacz z tatusiem;)
A drugie pytanie - nie znam odpowiedzi.

grzechuu - Pią Wrz 29, 2006 11:23 pm

ja dodam, że odrobinę o tym było tu:
http://www.forum.dawnygda...t=rakowym#64743

turecki - Sob Wrz 30, 2006 3:18 pm

na trochę innej mapce w temacie Gdańsk pod napięciem[Mikołaj z łaskawości swej może dołączy linka-ja nie umiem dołączy - link ]makabunda poruszał temat m-in Elektrische kraftwerke i związku owej z tramwajami-tory mogły-tak jakl w innych miastach dawać możliwość własnego zaopatrenia w węgiel-chodzi o lepszy niż konny transport nie wymagający nakładów na paszę czy paliwo.Tak m-in zaopatrywała się elektrownia tramwajów w Bydgoszczy -możliwe,że w Elblągu i Grudziądzu było tak samo... http://www.forum.dawnygda...r.strassenb.jpg
co do lat to nie jestem w stanie podać-nie mam notatek,a wertowanie zrzutów stron trwa... ale wydaje mi się ,że od zarania elektrycznych tramwajów do okresu kiedy zlikwidowano elektrownię na rzecz nowoportowej lub ołowianki.[?]dodam,że przy samym budynku trafostacji"Bojowców" znajduje się[!]jedyny znany mi w Gdańsku "splot"torowy ale po co? kto wie...

danziger - Nie Paź 01, 2006 2:06 pm

Te dwa zdjęcia to Gdańsk?
A jeśli tak, to jakie rejony?

turecki - Nie Paź 01, 2006 2:11 pm

:hmmm: no nie całkiem,a nawet wcale-ale to tak dla przykładu...
turecki - Nie Paź 01, 2006 8:13 pm

tu ciągle piszemy o liniach "kiedyś",a obecnie zkm funduje takie perełki,że pogubić się można! 2 i 4 do Brzeźna plaża?Mickiewicza niby zamknięta dla rucho kołowego,pomorska jeszcze nie otwarta,a tramwaje po Chłopskiej śmigają...?!
Chris - Nie Paź 01, 2006 8:30 pm

Pomorska jest otwarta od dzisiaj czy wczoraj. Bawia sie zreszta Citadisami w ramach linii 6 po niej ;D <- wczesniej nie bylo mozna, bo byl zbyt duzy spad i ukos przy wyjezdzie (po to zreszta ten remont).
parker - Nie Paź 01, 2006 8:47 pm

turecki napisał/a:
tu ciągle piszemy o liniach "kiedyś",


Bo to forum DAWNY Gdańsk, jakbyś nie zauważył...

Zdzislaw - Nie Paź 01, 2006 9:10 pm

turecki napisał/a:
dodam,że przy samym budynku trafostacji"Bojowców" znajduje się[!]jedyny znany mi w Gdańsku "splot"torowy ale po co? kto wie...


Hm.... a co to jest za dziwo ów "splot torowy" :wow:

PS, czemu ja na Twoim gifie "jestem w drodze" :hmmm: :OO

danziger - Pon Paź 02, 2006 1:40 pm

Zdzislaw napisał/a:
czemu ja na Twoim gifie "jestem w drodze" :hmmm: :OO

Ocho, zaczyna się :hihi:

seestrasse - Pon Paź 02, 2006 2:55 pm

danziger napisał/a:
Zdzislaw napisał/a:
czemu ja na Twoim gifie "jestem w drodze" :hmmm: :OO

Ocho, zaczyna się :hihi:

:mrgreen:

Hochstriess - Pon Paź 02, 2006 2:58 pm

:hihi: ja to juz mam za soba :OO
seestrasse - Pon Paź 02, 2006 3:06 pm

ciii, bo się wyda...
niech Zdzichu ma trochę fanu

Zdzislaw - Wto Paź 03, 2006 11:36 am

seestrasse napisał/a:
ciii, bo się wyda...
niech Zdzichu ma trochę fanu


Ja chyba całkiem otepiały jezdem..... bo dalej nic nie kumam (jak mówi moja stara córka). :OO

rev - Wto Paź 03, 2006 1:33 pm

BTW zapraszam na http://www.zkm.pl/tramwaje1978/rozklad.htm - pozdr. dla Seestrasse
seestrasse - Wto Paź 03, 2006 1:35 pm

dzięki! :== :== :==
Hochstriess - Wto Paź 03, 2006 2:36 pm

Zdzislaw napisał/a:
Ja chyba całkiem otepiały jezdem..... bo dalej nic nie kumam (jak mówi moja stara córka). :OO


Szukajcie, Zdzislawie, a znajdziecie ;-) A warto.Pozdrawiam rechocząc po cichutku. :OO

Zdzislaw - Czw Paź 05, 2006 7:12 pm

Furya napisał/a:
Zdzislaw napisał/a:
Ja chyba całkiem otepiały jezdem..... bo dalej nic nie kumam (jak mówi moja stara córka). :OO


Szukajcie, Zdzislawie, a znajdziecie ;-) A warto.Pozdrawiam rechocząc po cichutku. :OO


Będę szukać, obiecuję, ale dalej nie wiem co to0 jest ten cholerny "splot torowy"????? :wow:

turecki - Czw Paź 05, 2006 7:17 pm

już w kilku miejscach-jak miałbyś kolego Gość okazję powertować to znalazłbyś ten dziwny tekst skierowany do Twojej osoby.a mała podpowiedź-wyloguj się na chwilkę...
Zoppoter - Czw Paź 05, 2006 7:18 pm

Zdzislaw napisał/a:

Będę szukać, obiecuję, ale dalej nie wiem co to0 jest ten cholerny "splot torowy"????? :wow:


Cholera, jak to wyklarować bez rysowania.... :hmmm:

Mamy dwa tory, inaczej mówiąc dwutorowa linię. I ta linia przechodzi przez jakieś wąskie miejsce, gdzie zmieści się tylko jeden tor, no moze z lekkim zapasem. Więc w tym miejscu jeden tor "wchodzi w drugi", to wyglada jak by jeden tor składał sie z czterech szyn. To sa w rzeczywistości dwie pary szyn, czyli dwa tory, w obydwie strony tramwaje jada po swoim torze, tyle, że na pewno sie tw tym miejscu nie miną. I nie ma mozliwości, zeby z jednego toru wjechac na drugi - do tego służą rozjazdy.

Takie cos było kiedys w Elblągu, już zlikwidowane, ale w Gdańsku to nie wiem gdzie....

turecki - Czw Paź 05, 2006 7:46 pm

właśnie w Elblągu ze splotem spotkałem się po raz pierwszy- były i są[z tego co wiem] jeszcze takie wynalazki w łodzi i na sieci GOP .Gdański splot trochę odbiega od tamtych brakiem aż tak znacznego zbliżenia szyn-zdjęcie z Elbląga pochodzi ze "Strony Francuza"a z Gdańska jest mego autorstwa[te schodki według mnie to sprawka późniejszej przebudowy obiektu na trafostację...]
racibo - Czw Paź 05, 2006 8:14 pm
Temat postu: Bojowców splot torowy i tabliczka
Dodaje od siebie zdjęcia tego żółtego budynku, przy ktorym jest rzeczony splot torowy.
Co ciekawe do dziś na budynku znajduje się tabliczka z nazwą ulicy "Bojowców". Niby nic takiego, ale jednak mamy tego co raz mniej.

I nadal nie wiem do kiedy ten budynek służył? Nie wygląda na opuszczony od wojny. Prezentuje się lepiej niż nie jedna zamieszkana kamienica...
Dopiero teraz zauważyłem, że ktoś tam urzęduje, na zdjęciu "miotła" widać że jakiś spryciarz podparł drzwi miotłą.
A jeśli jeszcze w latach osiemdziesiątych tam od czasu do czasu jakiś tramwaj zajeżdżał to ciekawe którędy, bo po wojnie tory na Targu Rakowym zlikwidowano.

Chris - Czw Paź 05, 2006 9:16 pm

odnosnie splotu szyn, bardzo ladne zdjecia sa w wikipedii:

Lodz (widac to po napisie na wiadukcie :hihi: ):


Wroclaw:

turecki - Czw Paź 05, 2006 10:24 pm

ten wrocławski przykład to trochę naciągany-bo jego funkcja jest taka jak rozjazdów w Gdańsku przy operze czy przed wiaduktem na Warszawę od strony Bramy Wyżynnej albo przy Zieleniaku w stronę janka z kolanka-tyle ,że z braku miejsca wyszedł splot jednostronny.Co do Bojowców i dojazdu-tory prawdopodobnie prowadziły od strony Siedlec przy bibliotece i poczcie-i nie musiały wchodzić w paradę likwidowanym na Targu Rakowym.Ten fragment ,który pozostał o ile dobrze pamiętam jaszcze kilka lat temu był dłuższy i sięgał do Huciska-ale może się mylę
Mikołaj - Pią Paź 06, 2006 12:55 am

na rynku we Lwowie tez jest taka piękna przeplatanka

za stroną http://www.kresy.cc.pl/lw...e=lwow&info=cie (trzeba tymi dziwnym paskiem zjechać na doł)

Cytat:
Na ul. Ruskiej - na odcinku od Rynku do Blacharskiej (Fedorowa) - z powodu zbyt małej szerokości jezdni tory nachodzą na siebie i ruch odbywa się tu wahadłowo.


gdyby się tak mooocno przyjrzeć...


http://www.uazone.net/go/...&ac=show&id=035

Mikołaj - Pią Paź 06, 2006 1:17 am

o, mam. na tej stronie wszystko ładnie widac:
http://www.railfaneurope....s/Lviv/pix.html





albo tutaj:
http://en.wikipedia.org/w...vaj_lviv_02.jpg

Mikołaj - Sob Sty 20, 2007 2:41 pm

Trochę nadaje się do erraty, bo to nie Oliwa jak chce sprzedajacy, tylko Orunia.
Dla przypomnienia fotka tego samego miejsca wrzucona kiedyś przez Saaba


Chris - Sob Sty 20, 2007 4:34 pm

http://www.forum.dawnygda...mwaj_orunia.jpg

czemu ten jasny samochod na dole jedzie pod prad? :D

adpo6 - Sob Sty 20, 2007 5:35 pm

To Warszawa M20, a wiadomo, że WARSZAWiakom wszystko wolno :haha:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group