Przedwojenne odkryte wagony doczepne służyły w okresie wczesnego PRLu jako tzw. wagony letnie. Korzystano z nich, zgodnie z potoczną nazwą, w sezonie letnim w składach tramwajów kursujących na gdańskie plaże. Na zdjęciu doczepa 193 sprzęgnięta z wagonem silnikowym Ring. Skład niedługo ruszy z ulicy Waryńskiego we Wrzeszczu w kierunku plaży w Brzeźnie.
W latach 50' po Gdańsku kursował tramwaj Herbrandt Maximum przebudowany na wagon barowy. Można w nim było wypić kawę, herbatę, zimne napoje albo zjeść prosty posiłek. Najczęściej kursował między gdańskimi plażami, w sezonie letnim oferowano w nim również piwo. Co byście powiedzieli na tramwaj barowy w dzisiejszym Gdańsku? 🤔
Nocna stłuczka z udziałem znanego fotografa
W sierpniu 1936 roku odnotowano w Gdańsku kilka drogowych kolizji z udziałem tramwajów. Ta, która miała miejsce 27 sierpnia około dwudziestu minut po północy, umknęła dziennikarskiej uwadze, może dlatego, że nie wydarzyło się nic groźnego, więc taki incydent wydawał się mało medialny. W Archiwum Państwowym zachowała się teczka z częścią dokumentacji sądowej, która dotyczy tego zdarzenia. Poszkodowanym w tym incydencie był znany fotograf, ale jego konsekwencje były najbardziej dotkliwe dla pechowego motorniczego.
Tramwaj linii 7 wracający z Sopotu na rogu al. Grunwaldzkiej i al. Armii Radzieckiej (dzisiejszej Op. Rybińskiego). Widoczne charakterystyczne i zachowane schody do Parku Oliwskiego. Z kolei przy przystanku "Opacka" do dziś można dostrzec obrys torów tramwajowych do Sopotu zatopionych w asfalcie ul. Opackiej.
Został oddany nowy odcinek tramwajowy ulicami Bulońska, Adamowicza do pętli Lawendowe Wzgórze. Linia o numerze 12 dostąpiła zaszczytu premierowej jazdy. Inna ciekawostka to dzięki nowemu torowisku naliczyłem w Gdańsku 19 przystanków tylko z jednym numerem linii tramwajowej
W końcu. W najbliższy pogodny dzień wolny przejadę się tą trasą. Dziękuję za informację. Nie mogąc doczekać przesuwanego końca inwestycji przestałem ją doglądać i nie wiedziałem, że to już jest.
Zobaczcie fragment rysunku technicznego projektowanej linii z Oliwy do Jelitkowa z 1907 r. Przedstawiono na nim sposób włączenia nowej trasy jelitkowskiej (kolor czerwony 🟥) w istniejącą linię wrzeszczańsko-śródmiejską (kolor czarny ⬛).
📸fot. zdjęcie z książki "Tramwajem przez Gdańsk"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum