Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbiorowe zboczenie autobusowe
Autor Wiadomość
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Pon Kwi 04, 2005 10:29 am   

lusinek1 napisał/a:
http://www.kmkm.waw.pl/h100.html
Czyli na tej pocztówce może być San H-01, H-25 lub H-27 :D
Coś jakby taki:


Myślałem o jeszcze innym, ale niewykluczone, że to ten. Kształt nadkoli i konstrukcja okien pasuje.
 
Piotr 
sopociak


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 215
Wysłany: Pon Kwi 04, 2005 7:39 pm   

To jest San H01. Istne cudo konstrukcyjne. Samonośne nadwozie, rozlatujące się i pękające po roku eksploatacji. Wprowadzony do produkcji w 1958 roku. W 1967 produkcję zakończono na wersji H27 i powrócono do ramowej konstrukcji (H100).
Piotr
 
wrangla 
co to w ogóle jest za nick...


Dołączyła: 01 Gru 2004
Posty: 1220
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 1:25 pm   

Grunwaldzka z 1966r. i "Ciekawy autobus" :^^

ps. taki fajny wątek, a w bla bla bla wylądował :% :hihi:

1.jpg
Plik ściągnięto 26086 raz(y) 47,95 KB

 
Wrzeszczak 


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 222
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 1:32 pm   

A na przejsciu dla pieszych naprzeciw Steru zainstalowany byl dzwoneczek, ktory odzywal sie gdy nadjezdzal tramwaj ( na tym zdjeciu sie go nie slyszy bo i tramwaju nie ma...)
 
jahrek 


Dołączyła: 07 Mar 2005
Posty: 555
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 2:16 pm   

Zoppoter napisał/a:

Był wcześniej (przed H-100) starszy model Sana, ale nie znam jego oznaczenia ani nie znalazłem zdjęć w internecie. Ja je po prostu pamiętam, już w moim dzieciństwie one były bardzo stare... Przednia atrapa była zdecydowanie większa i miała bardzo smutny wyraz twarzy (w H-100 jest prostokątna i bez wyrazu), a z tyłu... No właśnie nie jestem pewien, ale chyba były te trzy szyby... Czyli to mógłby byc ten starszy San.


Znalazłem w archiwum kilka Sanów, przeważnie wersję H-27, folder reklamowy H-100 i tego "smutasa" o którym pisze Zoppoter

bus-2.jpg
Plik ściągnięto 26071 raz(y) 76,38 KB

bus-8.jpg
Plik ściągnięto 26071 raz(y) 69,44 KB

bus-6.jpg
H-27 na targach w Poznaniu
Plik ściągnięto 26071 raz(y) 77,45 KB

bus-7.jpg
san H-27
Plik ściągnięto 26071 raz(y) 73,99 KB

bus-5.jpg
smutny San w Toruniu
Plik ściągnięto 26071 raz(y) 77,79 KB

_________________
als laeg' zauberhaft versteint drunten eine Maerchenwelt...
 
 
jahrek 


Dołączyła: 07 Mar 2005
Posty: 555
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 2:32 pm   

A na dokładkę kilka gdańskich autobusów z przeszłości

bus-1.jpg
nieokreślona marka
Plik ściągnięto 26063 raz(y) 75,01 KB

bus-3.jpg
mój ulubieniec
Plik ściągnięto 26063 raz(y) 78,31 KB

bus-4.jpg
ciekawy kryptoautobus za Jelczem
Plik ściągnięto 26063 raz(y) 75,4 KB

_________________
als laeg' zauberhaft versteint drunten eine Maerchenwelt...
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 2:46 pm   

To dorzucę jeszcze dwa stare gdańskie autobusy, ale nie Sany, raczej Many :hihi:

bus1.jpg
Plik ściągnięto 26057 raz(y) 63,51 KB

bus2.jpg
Plik ściągnięto 26057 raz(y) 51,31 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
jahrek 


Dołączyła: 07 Mar 2005
Posty: 555
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:09 pm   

Ten Buessing z przyczepą.... 8O poezja....ładniejszy był chyba tylko Star 52....
_________________
als laeg' zauberhaft versteint drunten eine Maerchenwelt...
 
 
Tequilla 
Jan Fedorowicz


Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 267
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:14 pm   

Cytat:
bus-2.jpg


Tak najbardziej podoba mi się Warszawa garbus :D (pabieda) cośik mie sie zdaje ze to autko ma jakieś powiązanie z Hameryką :wink:
_________________

 
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:17 pm   

Tequilla napisał/a:
Cytat:
bus-2.jpg


Tak najbardziej podoba mi się Warszawa garbus :D (pabieda) cośik mie sie zdaje ze to autko ma jakieś powiązanie z Hameryką :wink:

To była licencja Papiedy, która z tego co kojarzę była zerżnięta z jakiegoś amerykańskiego auta.......
_________________
da, da, da...
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:23 pm   

A Pobieda była z kolei produkowana na licencji amerykańskiej, ale dotyczyła ona Forda A, który był, z wyglądu przynajmniej, samochodem absolutnie przedwojennym.
 
 
Tequilla 
Jan Fedorowicz


Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 267
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:32 pm   

Cytat:
A Pobieda była z kolei produkowana na licencji amerykańskiej, ale dotyczyła ona Forda A, który był, z wyglądu przynajmniej, samochodem absolutnie przedwojennym.


Tak właśnie coś kojarzyłem

Cytat:
Warszawa garbus (pabieda) cośik mie sie zdaje ze to autko ma jakieś powiązanie z Hameryką


:==
 
 
jahrek 


Dołączyła: 07 Mar 2005
Posty: 555
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 3:35 pm   

Rodowód samochodu Warszawa a wcześniej Pobiedy wywodzi się niewątpliwie z konstrukcji amerykańskiego Forda. Istnieje jednak kilka "teori" jego powstania. Według jednej pod koniec II wojny światowej Rosjanie wywieźli z Niemiec fabrykę Opla wraz ze wszystkimi maszynami, tłocznikami, całą dokumentacją i technologią. Dokumentacja ta dotyczyła nowego amerykańskiego projektu samochodu przeznaczonego dla Europy jako że Opel należał do koncernu General Motors. Rosjanie tylko dokończyli wywieziony projekt i zaadoptowali go do swoich warunków i dlatego istnieje tyle podobieństw z amerykańskimi samochodami z lat 30.

Według kolejnej teorii Pobieda wywodzi się z również z samochodu amerykańskiego. Przed II wojną światową Zakłady Samochodowe w Gorki produkowały samochody na amerykańskej licencji - pierwsze produkowane seryjnie w ZSRR osobowe Gaz A(Ford A) zwane potocznie "Gazikami" i małe ciężarówki budowane w oparciu o te same podzespoły - Gaz AA. Sam silnik oparty był konstrukcyjnie na silniku Dodge'a z roku 1940.

Na bazie Gaza A w 1936 r. rosjanie zbudowali Gaza M1 tzw. Emke. Skrót M1 oznaczal Molotov-Nr.1. W czasie wojny dla Gaza M1 opracowano nowe nadwozie i samochód z tym nadwoziem zaprezentowano Stalinowi w roku 1946 i dwa lata później w 1948 wszedł do produkcji seryjnej.

CYTAT Z http://www.fso.warszawa.prv.pl/
_________________
als laeg' zauberhaft versteint drunten eine Maerchenwelt...
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sob Kwi 09, 2005 7:20 pm   

jahrek napisał/a:
Rodowód samochodu Warszawa a wcześniej Pobiedy wywodzi się niewątpliwie z konstrukcji amerykańskiego Forda. Istnieje jednak kilka "teori" jego powstania. Według jednej pod koniec II wojny światowej Rosjanie wywieźli z Niemiec fabrykę Opla wraz ze wszystkimi maszynami, tłocznikami, całą dokumentacją i technologią. Dokumentacja ta dotyczyła nowego amerykańskiego projektu samochodu przeznaczonego dla Europy jako że Opel należał do koncernu General Motors. Rosjanie tylko dokończyli wywieziony projekt i zaadoptowali go do swoich warunków i dlatego istnieje tyle podobieństw z amerykańskimi samochodami z lat 30.


Jeżdżące prototypy Pobiedy istniały juz w 1944 roku, czyli co najmniej rok przed wejściem sowietów do Niemiec i wywiezieniem linii produkcyjnej Opla z Rüsselheim. Pobieda to po prostu Ford A z nowym (całkiem nowoczesnym wówczas) nadwoziem. W pewnym forum motoryzacyjnym zapewniano mnie, że do Warszawy bez przeróbek mozna włozyc kilka silników Forda z lat 50ych i 60ych...

A wywieziony Opel to Kadett, model z 1938, czyli rzeczywiście całkiem świeży projekt (zwazywszy, że chwile potem wybuchła wojna i w Niemczech nie konstruowano nowych cywilnych samochodów). Sowieci nazwali Kadetta Moskwiczem i oznaczyli symbolem 400.

Niestety rozważania tego forum FSO, często maja węcej wspólnego zlegendami niz z rzeczywistością, dotyczy to tez późniejszych dziejów FSO.

A smutny San, którego znalazłeś to strzał w dziesiątkę. Właśnie o tym aurobusie myślałem...
 
penetrator 


Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 197
Wysłany: Pon Paź 30, 2006 12:15 pm   

Ulubieniec Jahrka z fotki bus-3.

l_7.jpg
Plik ściągnięto 25970 raz(y) 40,53 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk