Mikołaju-po odcieniach szarości rozpoznać można okres-powojenny-malowanie kremowo-czerwone,po kształcie wagonu doczepnego -określić miasta-ten kształt spotkałem tylko w Elblągu-herbrand doczepny-nietypowy,inny niż łódzkie,bydgoskie,gdańskie,wrocławskie,jest jeszcze widoczny rozstaw -ok 1m a nie 1,43-czyli właśnie dlatego -jak w IKEA
no i wątpliwości przyniosły skutek!Mikołaj zadał pytanie-a moja odpowiedź -po pobieżnym przeglądzie fotek dała efekt nie taki jaki miała!Co do typu tramwaju na zdjęciu-SW 1 Kraków który to typ po likwidacji wąskich torów w stolicy małopolski trafił do Elbląga,a który przez miłośników tramwajów w Krakowie jest bardzo poszukiwany.Tak więc do wyboru mamy Kraków lub Elbląg.Podobny typ tego samego producenta-czyli fabr. Zieleniewski z Sanoka jeżdził w Tarnowie i Lwowie-ale miał inny dach.
Na Fotogalerii Transportowej (transport.wroc.biz) pojawiło się ostatnio kilka ciekawych zdjęć starych gdańskich tramwajów. Pozwolę sobie kilka z nich wstawić tutaj. Szczególnie ciekawe jest zdjęcie Al. Zwycięstwa przed przebudową (zwróćcie uwagę na natężenie ruchu ).
Zdjęcie 102Na na linii 8 przy Stoczni napewno nie jest z podanego roku. JzK była zamknięta w latach 1983-1986 z uwagi na modernizację. Zdjęcie jest albo z roku 1987 albo 1988.
Przebudowywano torowiska w Śródmieściu oraz jednocześnie uporządkowywano trakcję elektryczną przystosowując ją do pantografów zamiast odbieraków drążkowych, stosowanych wcześniej powszechnie w gdańskich tramwajach. Odstąpiono także od realizacji planów przebudowy układu torowisk we Wrzeszczu północnym i budowy linii w kierunku Rudnik. Kryzys ekonomiczny lat trzydziestych pokrzyżował także realizację linii z Wrzeszcza przez Suchanino do Śródmieścia, choć duży procent robót ziemnych został już wykonany.
Czy ktoś wie coś więcej na temat planowanej linii, i czy jakieś ślady robót ziemnych przetrwały do dziś.
Do mojego postu dołączam mapkę z zaznaczoną linią którą uważam za planowaną trasę tramwaju z Wrzeszcza przez Suchanino do Śródmieścia... trasa do dziś charakteryzuje się łagodnymi wzniesiami i odpowiednią szerokością. Przebiega też nieopodal ówczesnych zabudowań mieszkalnych. Co do tego czy zostały po niej jakieś ślady to i owszem... Odcinek ul.Powstańców Warszawskich od skrzyżowania z ul. Beethovena aż do skrzyżowania z ul. Długie Ogrody jest obecnie wykorzystywany jest jako droga samochodowa, a i od ul.Beethovena w stronę ul. Sobieskiego można łatwo wyobrazić sobie przebieg trasy gdyż są tam ścieżki... zastanawia mnie jedynie którędy biegłaby trasa od ul. Tragutta w stronę Al. Grunwaldzkiej czy ul. Do Studzienki czy może jakoś inaczej?? No i jeśli ktoś ma inne zdanie na temat tego jak mogła przebiegać ta linia to jestem ciekaw:D Pozdrawiam
zastanawia mnie jedynie którędy biegłaby trasa od ul. Tragutta w stronę Al. Grunwaldzkiej czy ul. Do Studzienki czy może jakoś inaczej??
Według moich informacji linia tramwajowa miała się łączyć z linią wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Boh. Get. Warsz. Dzisiaj na wirtualnym szlaku tramwajowym stoi gmach Polibudy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum