na stronie "tramwaje grodu neptuna" jest schemat rozwojowy tramwajów w Gdańsku-i nowe linie łączące obecne trasy np z pętli Zaspa w stronę skm- i łączące się z torami tramwajowymi na wys Wojska Polskiego oraz inne tego typu pomysły-tylko kiedy to wybudują?
W czerwcu zaczną układać tory
Michał Tusk 10-02-2006 , ostatnia aktualizacja 10-02-2006 20:10
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu. Wszystkie prace trzeba zakończyć przed 1 stycznia 2008 r., bo inaczej przepadną miliony złotych dotacji z UE. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.
Nowa trasa tramwajowa to największa część przedsięwzięcia pod nazwą Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, na który gminie udało się zdobyć 80 milionów złotych z funduszy unijnych. Gdy w październiku okazało się, że Gdańsk otrzyma te pieniądze, stało się też jasne, że czekają nas dwa lata utrudnień na drogach. Powód: wszystkie roboty trzeba zakończyć jeszcze w 2007 roku - takiego terminu wymaga Unia Europejska.
W czwartek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę linii na Chełm. Aby podkreślić konieczność szybkiego oddania inwestycji do użytku, przy wyborze odpowiedniej firmy - poza ceną - liczyć się będzie też zadeklarowany czas realizacji.
Zakres prac jest ogromny. Poza położeniem torów wykonawca musi stworzyć całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w tym - prawdopodobnie - windy dla niepełnosprawnych przy wiaduktach nad al. Armii Krajowej).
Poza projektowanymi od dawna czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli obok kościoła przy ul. Cieszyńskiego. Połączenie z istniejącą siecią ma być wykonane tak, by jadące w stronę centrum miasta tramwaje mogły wybrać jeden z dwóch kierunków: - Pierwszy to trasa przez węzeł Okopowa do przystanku przy Bramie Wyżynnej. Drugi to skręt w ul. 3 Maja i przejazd przy Urzędzie Miejskim w stronę Błędnika - wyjaśnia Janusz Łagodzki z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jeśli przetarg potoczy się sprawnie, prace ruszą pełną parą w czerwcu.
Inżynierowie myślą też o przyszłości. - Przy projektowaniu tej trasy bierzemy pod uwagę jej późniejszą rozbudowę o krótki odcinek łączący przystanek "Pohulanka" z ulicą Kartuską oraz przedłużenie linii aż na Łostowice - mówi Łogadzki.
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu
Czyli w praktyce wybuduje drogo i po terminie. Jak słyszę o takich cudach to po prostu wymiękam. Czas skończyć z fikcją co najtańsze to najlepsze. Jest tu pełna analogia do innych inwestycji takich jak autostrada gdzie pewien przetarg na odcinek A2 wygrała oczywiście najtańsza firma. Wartość kontraktu wtrakcie jego wykonywania podniosła się z 3,5 mln$/km do ok 4,9 mln$/km i oczywiście czas trwania wydłużono prawie o rok. Mam gdzieś takie biznesy za moje podatki.
Po wygraniu przetargu wszystkie media trąbią jak tanio i jak szybko będzie zrealizowana inwestycja a pod koniec nikt o tym nawet nie piśnie. Jako płatnik podatków nie chcę najtańszej oferty!!!
A co do taboru to przed wyborem Siemensów należałoby się przyglądnąć problemom jakie mają z nimi Poznaniacy.
Nie widziałem by gdzie indziej o tym pisano, a wydaje mi się to dość ciekawe:
z www.zkm.pl
Umowa na dostawę nowych autobusów podpisana
Dziś (17.05.2006) Krzysztof Olszewski (Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.), Jerzy Zgliczyński (Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o.) i Paweł Adamowicz (Prezydent Miasta Gdańska) podpisali umowę na dostawę 33 niskopodłogowych autobusów. Już za kilka miesięcy na gdańskie ulice wyjadą Solarisy Urbino 12 i 18. Nie są to pierwsze Solarisy w Gdańsku, od 2004 roku gdańszczanie mają okazję korzystać z tego typu pojazdów.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. zakupi autobusy niskopodłogowe za kredyt EBOR. Kredyt ten spółka spłaci do końca 2008 roku. Działania firmy są elementem Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Kwota za którą zostaną zakupione 33 nowoczesne autobusy opiewa na 23 mln 427 tys. zł netto.
Dostawa nowych autobusów niskopodłogowych - 25 pojazdów standardowych (12m) i 8 przegubowych (18m) zakupionych przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. pozwoli na dalsze podniesienie poziomu świadczonych przez nas usług. Dajemy do dyspozycji naszym pasażerom przyjazne, wygodne i ekologiczne autobusy niskopodłogowe wyposażone w klimatyzację. Ich dostawa pozwala na wycofanie i kasację starych, wyeksploatowanych pojazdów, co nie jest bez znaczenia w ogólnym postrzeganiu gdańskiej komunikacji miejskiej. Na 215 autobusów przypadać będzie 139 niskopodłogowych.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. jako pierwszy w Polsce wprowadził na linie pojazdy w wersji niskopodłogowej. Staliśmy się jednocześnie prekursorem rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych, które wyznaczyły kierunek rozwojowy w komunikacji autobusowej i dzisiaj są standardem na ulicach wielu miast. Niedługo nowoczesne autobusy pojawią się już na trasach. Tym samym spełniamy postulaty i oczekiwania wielu mieszkańców naszego miasta.
Chełm i Gdańsk Południe - linie 108, 118, 155 i 162,
Morena i Suchanino - linie 130 i 184,
Orunia - linia B,
Przymorze - linia 127,
Zaspa - linia 124,
Osowa - linie 169 i 171.
Gdańskie lotnisko to dla wielu naszych gości pierwszy kontakt z Trójmiastem. Linia B obsługująca połączenie Port Lotniczy-Centrum będzie całkowicie wyposażona w nowoczesne autobusy niskopodłogowe.
Wiele gdańskich linii obsługiwanych będzie wyłącznie przez pojazdy z niską podłogą: B, 115, 117, 121, 122, 124, 127, 142, 143, 166, 183, 195, 208, 222, 295, 384, 622. Trasy tych linii przebiegają przez newralgiczne punkty miasta, np. linie 124 i 127 przejeżdżają przy Szpitalu na Zaspie. Autobus z „przyklękiem" i platformą umożliwiającą wejście osobie niepełnosprawnej lub ograniczonej ruchowo na pewno jest niezbędny na takiej linii.
Naszym celem jest poprawa warunków jazdy wszystkich pasażerów korzystających z usług spółki. Związane jest to z dodatkowymi zakupami jakie planujemy zrealizować do końca 2008r. Po przebudowie mostu w Sobieszewie, mieszkańcy wyspy również mogą spodziewać się nowoczesnego taboru.
No i sprawa najważniejsza w przyszły weekend są podobno dni otwarte zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu. Chyba warto się tam wybrać.
I jeszcze info dla zainteresowanych GLT:
W 2006r. linie obsługiwać będą dwa wagony historyczne typu Bergmann i N, które są dobrze znane miłośnikom komunikacji. Bowiem tramwaj Bergmann został wykonany w Gdańskiej Fabryce Wagonów (dziś Stocznia Północna) w 1927 roku. Było to specjalne zamówienie na otwarcie linii tramwajowej do Stogów, które nastąpiło 1 lipca 1927r. Elektryczne tramwaje pojawiły się w Gdańsku w czerwcu 1896 roku, a pierwsze regularne połączenie uruchomiono 12 sierpnia w kierunku Oruni i Siedlec. Dopiero 28 sierpnia wyruszył tramwaj elektryczny do Wrzeszcza. Wagony tramwajowe typu N były pierwszymi wagonami produkowanymi w Polsce po II wojnie światowej. Ich podstawę stanowił niemiecki wagon tzw. budowy powojennej (KSW) skonstruowany aż do 1956r. Nasza N-ka została wyprodukowana w 1952r. w Chorzowie i jako tramwaj liniowy jeździła aż do końca lat 70-tych.
_________________ www.DarioB.net - Kochasz Gdańsk? Zaglądaj na moją stronę
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 1:22 pm Wystawa Komunikacji
Cytat:
No i sprawa najważniejsza w przyszły weekend są podobno dni otwarte zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu.
O otwartej zajezdni nie wiem, ale miłośników komunikacji na pewno ucieszy Wystawa Komunikacji, która odbędzie się w ramach XXXI Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej (25-27 maja). Wystawa obejmować będzie pojazdy współczesne i retro oraz ich szeroko rozumiane wyposażenie techniczne. Czynna będzie w następujących godzinach:
- w dniu 25 maja (czwartek): 14.00 – 18.00;
- w dniu 26 maja (piątek): 10.00 – 17.00;
- w dniu 27 maja (sobota): 10.00 – 14.00.
Wstęp na Wystawę 25 maja (czwartek) i do godziny 14 w dniu 26 maja (piątek) jest płatny. Cena biletu normalnego wynosi 10 zł, a ulgowego – tylko dla uczniów i studentów (na podstawie ważnej legitymacji) – 5 zł. Dzieci do lat 7 nie płacą za wstęp. Od godziny 14 w piątek 26 maja oraz w sobotę 27 maja wstęp na Wystawę jest bezpłatny.
W dniu 27 maja (sobota), w ramach specjalnego Dnia dla Publiczności, w programie przewidziano także pokazy i prezentacje, liczne konkursy z nagrodami oraz występy zespołów folkowych – wszystko w atmosferze atrakcyjnego pikniku rodzinnego.
Aby umożliwić dojazd na Wystawę, w dniach piątek (co 60 minut) i sobotę (co 20 minut) uruchomiona zostanie bezpłatna dla pasażerów linia autobusowa nr 101 z Dworca Głównego w Gdyni przez Centrum Targowe do Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum