rev - widzę, żeś fachowiec
czy mógłbyś więc odpowiedzieć mi na takie pytanie: rok 1986, konkretnie okolice katastrofy w Czernobylu - czy eNki jeździły wówczas na jakiejkolwiek linii przez Zaspę (z pętlą tamże)???
rev - widzę, żeś fachowiec
czy mógłbyś więc odpowiedzieć mi na takie pytanie: rok 1986, konkretnie okolice katastrofy w Czernobylu - czy eNki jeździły wówczas na jakiejkolwiek linii przez Zaspę (z pętlą tamże)???
W tym czasie już nie. Rozpoczęcie modernizacji JzK praktycznie było wyrokiem śmierci dla enek. W tym roku ostatnie enki jeździły na trasie Łąkowa-Stogi (linia 9) - obsługiwane przez ZET Łąkowa.
W lecie 1986 roku układ linii w rejonach Zaspy-Przymorza był następujący:
2 - Jelitkowo-Śródmieście (odwrotna pętla w centrum niż dzisiaj)
4 - Jelitkowo-Kliniczna-Nowy Port
7 - Oliwa-Zaspa-Brzeźno-Nowy Port
8 - Zaspa-Opera-Łąkowa
12 - Zaspa-Oliwa-Siedlce
14 - Zaspa-Opera-3Maja-Siedlce
mi się podobają te w berlińskim, kremowo - żółtym malowaniu.
a niebieskie - błee - zbyt się ze śledziowem kojarzą
Obecnie w Berlinie maluje sie tramwaje na biało (nie kremowo) - zółto. Kremowe w całosci były tamtejsze tramwaje wcześniej - jeszcze w czasach NRD - podobnie jak w innych niemieckich miastach. Posądzam, że i w Gdańsku to malowanie miało własnie taka geneze.
"Pocięcie na złom starego wagonu tramwajowego z 1949 roku wywołało głosy oburzenia grupy wielbicieli starego taboru.ZKM broni się,że nie jest w stanie zatrzymać i wyremontować wszystkich wysłużonych pojazdów,które ma w posiadaniu.
-Nie stać nas na remonty wszystkich starych wozów.Musimy działać racjonalnie.Ale te cenniejsze ,jak bergmann czy enka,zostają-tłumaczy Izabela Kozicka-Prus,rzeczniczka ZKM.-Na złom trafiają tramwaje,których nie opłaca się już remontować.-Przecież nie chodzi o to,żeby natychmiast remontować te wozy,ale żeby dać szansę na wyremontowanie kiedyś.Przecież mogą stać odstawione ,wolnych bocznic w zajezdni nie brakuje-odpowiada Piotr,jeden z miłośników starych tramwajów.Rzeczniczka zapewnia,ze szczególne pojazdy będą naprawiane,ale pamiętać należy,że ZKM nie prowadzi działalności muzealnej.Gdańska Linia Turystyczna to jedna z niewielu okazji do zaprezentowania i wykorzystania starych wozów.Remonty starych pojazdów to kosztowne wydatki,które spółce miejskiej pewnie nigdy dochodu nie przyniosą.Tymczasem firmy nie stać na zakup nowych pojazdów.Najstarsze wagony gdańskiego ZKM już dobijają trzydziestki.-Nowy tramwaj niskopodłogowy to wydatek rzędu 6 mln zł,czyli prawie tyle ,co zakup 6 autobusów.Za tę cenę remontujemy kilka starych wagonów-wyjaśnia Kozicka-Prus."
_________________ Bacz byś nie zgłupiał od mądrości swojej.
ostatnio w tiwi pokazywali muzeum komunikacji ze Szczecina - aż się prosi, by coś takiego powstało u nas, nieprawdaż?
Nawet miałbym propozycję lokalizacji - w dawnej zajezdni na Dolnym Mieście.
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
ostatnio w tiwi pokazywali muzeum komunikacji ze Szczecina - aż się prosi, by coś takiego powstało u nas, nieprawdaż?
Nawet miałbym propozycję lokalizacji - w dawnej zajezdni na Dolnym Mieście.
Pomysł bardzo dobry. Tyle, że nie dziwię się ZKMowi, że nie chce tego wziąć na swoje barki - koszt to spory, a o zyskach nie ma co mówić - bez dotacji muzeum się raczej nie utrzyma.
Zastanawiam się, kto mógłby się za to wziąć i jakoś nikt mi nie przychodzi do głowy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum