Ale my ślepaki jesteśmy... Zdjęcie Most25 jest umieszczone w wątku powyżej
Czyli most donikąd to wantówka. Kiedyś też tak myślałem... Ale teraz siedzę sobie i patrzę (widok zasłania mi trochę krzesło ) na te mknące ciężarówki to stwierdzam, że ten most wcale nie jest donikąd. Gdyby te wszystkie ciężarówki wpuścić w Lenartowicza to byłby szał. Korki na Przeróbce... Bo TIR nie minie się tutaj z tramwajem, a przystanki bez wysepki, blokujące samochody są dwa, w tym jeden z dosyć długą wymianą pasażerów. Tramwaj co 10 minut. Plus niski most kolejowy. No oczywiście ruch możnaby puścić Przetoczną jak to kiedyś bywało, ale...
Most do donikąd? Tak może napisać ktoś kto dawno nie był w tych okolicach...
Żródło Wikipedia:
Most wantowy, ma on sens jako część planowanej póki co trasy Majora Sucharskiego. Dotychczas jego obciążenie jest znikome.
Zadania drogi
Trasa Sucharskiego ma stanowić podstawowe drogowe połączenie Portu Gdańskiego (a szczególnie Portu Północnego) z siecią dróg krajowych, w tym z drogą ekspresową S7 i autostradą A1.
Drugim zadaniem Trasy Sucharskiego ma być połączenie innych projektowanych tras: południową obwodnicę Gdańska i Drogę Zieloną. W ten sposób powstać ma tzw. północna obwodnica Gdańska, w której skład będą wchodzić właśnie Trasa Sucharskiego, Droga Zielona oraz Trasa Kaszubska (zwana też Trasą Lęborską).
Trasa umożliwi dojazd do portu z pominięciem śródmieścia Gdańska. Połączy także północne dzielnice Gdańska, Sopot i Gdynię z drogą nr 7 w kierunku Warszawy. Nieopodal końca trasy, w gdańskiej dzielnicy Letnica powstać ma ponadto PGE Arena Gdańsk - stadion piłkarski na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012.
Planowany przebieg
Trasa Sucharskiego ma przebiegać przez następujące dzielnice i osiedla Gdańska:
Olszynka
Olszynka Wielka
Rudniki
Błonia
Miałki Szlak
Stogi z Przeróbką
Przeróbka
Sączki
Letnica
Droga ma dwukrotnie przeciąć Martwą Wisłę: pierwszy raz najdłuższym pod względem rozpiętości przęseł[1] mostem wantowym w Polsce w rejonie ul. Elbląskiej, drugi raz tunelem zaraz za ujściem do Martwej Wisły Kanału Kaszubskiego. Jedynym istniejącym obecnie odcinkiem jest fragment trasy między ul. Elbląską a ul. Lenartowicza, w którego skład wchodzi most wantowy.
_________________ "Nie ufać myślicielom, których umysły wprawia w ruch dopiero cytat"
Emil Cioran — Zeszyty 1957-1972
Żródło Wikipedia:
Most wantowy, ma on sens jako część planowanej póki co trasy Majora Sucharskiego. Dotychczas jego obciążenie jest znikome.
(...)
Planowany przebieg
Trasa Sucharskiego ma przebiegać przez następujące dzielnice i osiedla Gdańska:
(...)
Rudniki
Błonia
Miałki Szlak
Stogi z Przeróbką
Przeróbka
1. chyba dane sprzed kilku lat, obecnie proponuję stanąć i policzyć samochody, zweryfikować artykuł na wikipedii i cieszyć się, że nie mieszka się na Przeróbce bez mostu wantowego
2. Rozbroiły mnie dzielnice i osiedla... tu nawet nie będę komentował.
przejeżdzałem mostem,, około godziny temu,, tak żeby się przekonać. Oprócz mnie w kierunku Westerplatte jechał 1 (słownie: jeden) samochód, a w drugą stronę 2.
_________________ "Nie ufać myślicielom, których umysły wprawia w ruch dopiero cytat"
Emil Cioran — Zeszyty 1957-1972
most ma długość 380 metrów, jechałeś tam z prędkością 70km/h (zakładam max dozwoloną, którą ma tam większość pojazdów), czyli most pokonałeś w niecałe 20 sekund, na moście w tym czasie były 4 pojazdy. Daje to 17684 pojazdy na dobę.
Druga sprawa, że kierowcy tirów nie pchają się w korki, więc od 15 jest luźniej, towarzystwo wyjeżdża na wieczór, ale ja się nie znam i nie widzę co się dzieje na moście/
Biorąc pod uwagę subiektywne obciążenia ruchem innych mostów, to wydaje mi się, że ten nie należy do mocno obłożonych biorąc pod uwagę korki na wlocie do Gdańska..
oczywiście ja się nie znam, nie siedzę w oknie i nie liczę samochodów
Z całym szacunkiem ale mieszkam na Stogach, pracuję w Porcie Północnym już przeszło trzydzieści lat i co nieco na temat tego co tam się dzieje mogę powiedzieć. Czerpanie wiedzy z Wikipedii jest dość ryzykowną metodą Oczywiście w chwili powstania ten most nie był zbyt mocno obciążony, ale od czegoś trzeba było zacząć... W tej chwili przynajmniej lawety z kontenerami nie rozjeżdżają Przeróbki i mostu Siennickiego. Ostatnio widziałem, że robi się przymiarki do tunelu pod kanałem portowym, a z drugiej strony trwają przygotowania na Rudnikach.
Coraz głośniej się mówi o nowym moście kolejowym, w szczytowym okresie przez PP szło w eksporcie ok. 8 000 000 ton węgla, w tym roku poszło ok. 2 000 000 ale zaczyna przybywać coraz więcej kontenerów no i Sea-Invest przymierza się do budowy stanowiska importu towarów masowych... Niedługo węgiel, i nie tylko węgiel będą jechać w drugą stronę...
Jeździcie tym mostem za dnia, a cała sprawa wychodzi w nocy między 22 a 5 rano kiedy TIRy jadą jeden za drugim. Nie wierzycie? To poświęćcie się i sami sprawcie. Mój ojciec pracował na ochronie w elektromontażu i miał idealny widok na most i widział co się dzieje w tych godzinach. Sam byłem w szoku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum