Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Historyczne śródmieście
Autor Wiadomość
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Pią Wrz 17, 2004 3:17 pm   

Cytat:
Wielki Cenzor
:OO
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Pią Wrz 17, 2004 11:39 pm   

Cytat:
Ja czasem używam też zwrotu "historyczne śródmieście"

:protest: A ja postuluję, aby ten zwrot wprowadzić na naszym forum jako oficjalny zamiennik dla słowa "STARÓWKA (300 km>>) (300 km>>)". Pumeks, wyrażasz zgodę ? (pytam, bo to Twoje określenie) :co_jest:
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pią Wrz 17, 2004 11:50 pm   

Ja jestem za, historyczne śródmieście opisuje dokładnie obszar przez profanów zwany starowka. I takiego słowa, na określenie Głównego i Starego Miasta razem właśnie brakuje. Stąd pojawia się ta nieszczęsna s...
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
doraa 

Dołączyła: 27 Mar 2004
Posty: 209
Wysłany: Sob Wrz 18, 2004 11:21 pm   

No i ewentualny przyszły przystanek SKM, który ma powstac kiedyś...., ma tez nosic nazwe śródmieście, (przynajmniej takie byli plany.....)
 
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 12:18 am   

No to teraz powinniśmy postarać się, żeby zmienili nazwę na: historyczne śródmieście
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:15 am   

Cytat:
(przynajmniej takie byli plany.....)
Te plany to sięgają tak zamierzchłej przeszłości jak plany odbudowy Wyspy Spichrzów :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7689
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 7:19 pm   

Ale ten przystanek jest częściowo przygotowany. Tzn. pod wiaduktem na Armii Krajowej jest zostawione miejsce na perony, a nawet w wiadukcie łatwo zobaczyć miejsca, gdzie będą schody do schodzenia na te perony.
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 8:07 pm   

Linia tramwajowa na Chełm też od wielu lat jest gotowa, tylko torów brakuje. Jak tak dalej pójdzie, to te wszystkie wiadukty, kładki i schody rozsypią się zanim ruszy pierwszy tramwaj :II
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 10:38 pm   

Cytat:
zanim ruszy pierwszy tramwaj

Już chyba nie ruszy. Kiedyś wyczytałem, że zrezygnowali z tej linii ze względu na zbyt duże pochylenie terenu. A może to tylko wykręt ?
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:10 pm   

No tak - najlepszym dowodem na to, że przy takim nachyleniu terenu absolutnie nie możliwe jest funkcjonowanie tramwajów jest San Francisco... :) Że Gubałówki nie wspomnę :)
 
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:15 pm   

Cytat:
zrezygnowali z tej linii ze względu na zbyt duże pochylenie terenu

a jak planowali i budowali drogę to było inne?
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:33 pm   

Jeśli planowali przed ostatnim zlodowaceniem, to mogło być
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:36 pm   

Mikołaj napisał/a:
Cytat:
zrezygnowali z tej linii ze względu na zbyt duże pochylenie terenu

a jak planowali i budowali drogę to było inne?
Nachylenie było takie same, tylko ustrój inny :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:43 pm   

Jeśli chodzi o niegospodarność i idiotyczne planowanie, to system tamten się od obecnego tak znowu bardzo nie różnił.
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Nie Wrz 19, 2004 11:54 pm   

A czy ja napisałem, że się różnił? On się po prostu inaczej nazywał. Teraz buduje się np. mosty, takie jak ten wantowy - najdłuższy most o najmniejszym natężeniu ruchu. Równie dobrze mogliby go zbudować WZDŁÓŻ Wisły, efekt niewiele by się różnił, a koszty byłyby dużo mniejsze :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk