Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Dworce, koleje
Autor Wiadomość
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Paź 31, 2006 9:01 pm   

Kolins napisał/a:
A zobacz tu:
http://www.kurierbytowski...ykuly/view/4172

To mnie do szewskiej pasji zaraz doprowadzi... Nie chcę tu przeklinać, ale ciśnie mi się...

No, kolej w Bytowie i tamtejsza stacja to juz wręcz podręcznikowy przykład... bandytyzmu władz kolei polskich. Na stacji w Bytowie zrobiłem jeden z punktów do zwiedzenia w czasie wiosennego raidu samochodów zabytkowych do Warcina. Refleksje raidowców którzy zwiedzili tę stację tez nie nadaja się do powtórzenia w eleganckim towarzystwie....
 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Sro Lis 01, 2006 3:02 am   

Wykopane z rodzinnych zbiorów - Nieszawa oraz Aleksandrów Kuj.

alexandrów.jpg
Plik ściągnięto 8898 raz(y) 39,3 KB

nieszawa.jpg
Plik ściągnięto 8898 raz(y) 37,28 KB

chyba alexandrów.jpg
Plik ściągnięto 8898 raz(y) 35,19 KB

_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
PLASER 
Holmbahn

Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 184
Wysłany: Pią Lis 10, 2006 12:08 pm   

Zoppoter napisał/a:

Miał wrócić. SKM miała zakupić od DB uzywane spalinowe zestawy serii 624, zamontowac ponownie rozjazd w Somoninie i uruchomic połączenie.



Rozjazdy w Somoninie mają się dobrze. Koledze chodziło chyba o rozjazdy w Glinczu (obok Żukowa/Rutek).



Zoppoter napisał/a:
blokuje jakaś PeKaPowska instytucja nadzoru technicznego,


Urząd Transportu Kolejowego. Co ma do niej PKP naprawdę nie wiem. Może warto uświadomić sobie, że nie wszystko co złego na kolei to PKP...




Zoppoter napisał/a:
Plotkę powyzsza słyszałem w tym samym czasie,


To może troszkę mniej plotkować, a sprawdzić choć trochę informacje?


Zoppoter napisał/a:

Tak samo prawdziwe, jak postepująca dewastacja opuszczonej stacji w Kartuzach i zarastajaca chwastami linia Pruszcz-Kartuzy-Lebork....


Znów skrót myślowy?

1. stacja Kartuzy się sypie, ale w budynku mieszkają ludzie, są sklepy i stacja jest czynna od poniedziałku do piątku.
2. linia Pruszcz - Lębork:
- od Pruszcza do Goszyna (km 10,25)- nieprzejezdna (w Goszynie i km 10,25 dwa ubytki w torach)
- od Goszyna do Kolbud - przejezdna choć zarośnięta
- od Kolbud do Starej Piły linia oczyszczona (jeżdżą drezyny ręczne), pociąg teoretycznie może wjechać do Łapina (do Kolbud już nie, bo jest uszkodzenie nasypu)
- od Starej Piły do Kartuz jeżdżą pociągi towarowe (więc linia nie zarasta)
- pomiędzy Kartuzami a Prokowem osuwisko nasypu (nieprzejezdne dla pociągów)
- od Kartuz do Sierakowic (do km 70) da się dojechać, potem osuwisko i tory odcięte od kolejowego świata
- Sierakowice - Lębork - następuje fizyczne rozkradanie linii (nie jechałem pół roku więc nie znam stanu, ale dużo już nie ma)
3. na temat linii Pruszcz - Kartuzy chętnie podyskutuję - o jej perspektywach i możliwościach.

Tutaj mała fotorelacja z rajdu KLUKA na trasie Sierakowice - Straszyn:
http://www.tendrzak.drezy...topic.php?t=216

Pozdrawiam
PLASER
_________________
Podpis padł na wojnie...
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Pią Lis 10, 2006 12:41 pm   

Dziękuję za uściślenie informacji. Ja z reguły pisze z pamięci, w czasie pisania najczęściej jestem daleko od moich - dość skromnych - źródeł, takich szczegółów na pamięć nie umiem, więc dobrze, że Ty dołozyłeś trochę konkretów.

Co do owego Urzędu - nie wiem czy ma związek z PKP, a jesli ma, to czy ten związek jest formalny, czy nieformalny. Wiem, ze nie dopuścił wagonów serii 624 mimo że w sąsiednim województwie identyczne wagony najyraźniej dopuścił, skoro tam kursują. Wiem też że ta sprawa zbiegła się w czasie z konfliktem między SKM i PR. I wiem, ze instytucje państwowe w Polsce są ostatnie w rankingu wiarygodności. O ile w ogóle się w tym rankingu mieszczą.

NIE WIERZĘ, że zablokowanie tych wagonów dla SKM to zbieg okoliczności.

Mam prawo nie wierzyć i o tym mówić. Jeszcze.
 
PLASER 
Holmbahn

Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 184
Wysłany: Pią Lis 10, 2006 7:05 pm   

Zoppoter napisał/a:
NIE WIERZĘ, że zablokowanie tych wagonów dla SKM to zbieg okoliczności.




UTK robi pod górę wszystkim prywaciarzom. A SKM też jest tak postrzegana. Chroni monopol PKP jak tylko może.

Gdyby UTK było normalniejsze to już byśmy dawno mieli dużo więcej pociągów prywatnych...

Zoppoter napisał/a:
Mam prawo nie wierzyć i o tym mówić. Jeszcze.


Jeszcze :)

Pozdrawiam
PLASER
_________________
Podpis padł na wojnie...
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lis 11, 2006 12:14 am   

ostatnio jeden z SA110/SA112 czyli dawnych BR 624 się spalił...a to chyba nie jest celem skm?Choć z taboru kolejowego to skm ma najwięcej [chyba] spalonych :hmmm:
_________________

 
Kolins 


Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 21
Wysłany: Sob Lis 11, 2006 12:19 am   

turecki napisał/a:
ostatnio jeden z SA110/SA112 czyli dawnych BR 624 się spalił...a to chyba nie jest celem skm?Choć z taboru kolejowego to skm ma najwięcej [chyba] spalonych :hmmm:


Sam się spalił?

A SKM nie ma najwięcej spalonych, tylko podpalonych. Taka mała różnica....
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lis 11, 2006 12:22 am   

czy sam...nie wiem ,ale zgasić się nie dawał.A co do skm-tak czy siak szkoda zestawów :(
_________________

 
Kolins 


Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 21
Wysłany: Sob Lis 11, 2006 1:36 pm   

BR 624 dla SKM nie byłyby takie złe. Podejrzewam, że cena jest zachęcająca, no i kupujący na pwno na to patrzy. A że się jeden spalił.... Wypadki chodzą nie tylko po ludziach. Reszta tych BR 624 przecież jeździ... :)
 
 
grzechuu 
Gdańsk-Piecki


Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 907
Wysłany: Pią Lis 24, 2006 12:39 am   

parker napisał/a:
Wykopane z rodzinnych zbiorów - Nieszawa oraz Aleksandrów Kuj.


Nieszawa 8O

(a nawiasem mówiąc to ten dworzec dzisiaj stoi w Wagańcu :hiihihi: )

DSC08030m.jpg
Plik ściągnięto 8601 raz(y) 63,41 KB

 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Pią Lis 24, 2006 7:45 am   

ale nazywa się Nieszawa-Waganiec (chyba ze ostatnio coś się zmieniło?)
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
grzechuu 
Gdańsk-Piecki


Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 907
Wysłany: Sob Lis 25, 2006 4:04 am   

Tak, Nieszawa-Waganiec, jak prawie widać :wink: na załączonym zdjęciu.
A po przeciwnej stronie torów "dworzec" wąskotorówki.

A masz może jeszcze jakies zdjęcia w zbiorach? :) W sensie jakichś charakterystycznych obiektów, bo ja tamte tereny trochę rowerowo zwiedzałem :)

DSC08028m.jpg
Nieszawa-Waganiec Wąsk.
Plik ściągnięto 8570 raz(y) 55,81 KB

 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Sob Lis 25, 2006 9:23 am   

Nie, raczej nie.
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
penetrator 


Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 197
Wysłany: Sob Gru 16, 2006 6:25 pm   

Migawki z Kartuz.
http://video.google.pl/vi...518829001891743
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pią Gru 29, 2006 6:33 pm   

a tu coś dla Zesi...

P1020549[wąski].,.jpg
Plik ściągnięto 8250 raz(y) 73,8 KB

_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk