Strona o gdańskich statkach i okrętach jest już gotowa, na wersję angielską trzeba poczekać jeszcze troszkę. Wszelkie uwagi i uzupełnienia (również w postaci skanów zdjęć i pocztówek) są mile widziane
Uwagi: "Hansestadt Danzig" nie był "Użytkowany był przez niemieckie towarzystwo Seedienst Ostpreussen", tylko przez armatora Norddeutscher Lloyd. "Seedienst Ostpreussen" to nie było żadne towarzystwo ani armator, tylko raczej rządowy program komunikacji z Prusami Wschodnimi, w którym - jak pisałem - uczestniczyły statki trzech różnych armatorów (oprócz wspomnianej jednostki NDL, także "Preussen" szczecińskiego armatora " Reederei Braeunlich" "Tannenberg" hambusrkiego HAPAG.)
Nie bardzo mi odpowiada określenie pruskiej korwety SMS Danzig z 1851 jako "nowoczesny parowy bocznokołowiec". W tym czasie nowoczesny byłby statek ze śrubą napędową.
Zaintrygowała mnie informacja o parowym bocznokołowcu "Danzig", zbudowanym jakoby przez Klawittera jeszcze przed 1851 r. Czy są jakieś daty z dziejów tego statku? a może jednak zbudowano go później?
Aha, wydaje mi się że zamiast "lekki krążownik" w odniesieniu do jednostek takich jak "SMS Danzig" z 1905 r. stosuje się raczej określenie "mały krążownik" - ale to może być różnie u różnych autorów.
Dzieki za uwagi. Poprawki naniose, a jesli chodzi o Danzig zbudowany w 1951 sprawdze w materialach w domu. Aha, ja sie spotkalem z okresleniem "lekki krazownik" ale moze to w wyniku tlumaczenia "light cruiser"
Jak najbardziej lekki krążownik!
Krążowniki mogą być lekkie, średnie, ciężkie, liniowe... Ale o "małych krążownikach" jeszcze nie słyszałem - oczywiście jeśli mówimy o oficjalnej nomenklaturze klasyfikacji okrętów.
_________________ da, da, da...
Ostatnio zmieniony przez danziger Pon Paź 10, 2005 10:50 am, w całości zmieniany 2 razy
Jak najbardziej lekki krążownik!
Krążowniki mogą być lekkie, średnie, ciężkie, liniowe... Ale o "małych krążownikach" jeszcze nie słyszałem - oczywiście jeśli mówimy o oficjalnej nomenklaturze klasyfikacji okrętów.
Jak najbardziej lekki krążownik!
Krążowniki mogą być lekkie, średnie, ciężkie, liniowe... Ale o "małych krążownikach" jeszcze nie słyszałem - oczywiście jeśli mówimy o oficjalnej nomenklaturze klasyfikacji okrętów.
To że ty nie słyszałeś, to nie znaczy, że czegoś nie ma
http://www.google.pl/sear...%BFownik%22&lr=
Jak popatrzysz na pocztówki zamieszczone przez Sabaotha, to na wszystkich jest konsekwentnie "Kleiner Kreuzer".
To jest chyba kwestia "lokalnego" nazewnictwa. W jez. angielskim jest light cruiser, w jez. polskim (na 90%) jest lekki krazownik, a w niemieckim jest Kleiner Kruser. A wszystko to oznacza jeden typ okretu.
Ok, skoro tak uważacie - wydawało mi się po prostu, że krążowniki budowane ok. 1905 r. rózniły się dość znacznie od tych z II wojny światowej, a tym bardziej od współczesnych, więc może różnice terminologiczne związane są z jakąś ewolucją definicji krążownika. W każdym razie w literaturze z której korzystałem pisząc o stoczniach, często pisano "mały krążownik" i takiej wersji się trzymałem. Ale nie będę się upierał.
Ja tez sie nie upieram. Podobne problemy sa np. z tlumaczeniem nazwy pancernik, po angielsku battleship, a po niemiecku Panzer Schiff (o ile mnie pamiec nie zawodzi).
Dodalem ostatnio kilka drobiazgow i znane juz pewnie wszystkim 10 prywatnych zdjec Gdanska, Oliwy i Sopotu. Z braku czasu ograniczam ostatnio rozbudowe strony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum