a tu dwie foty z zapytaniem-jedno to dokąd prowadzić miał tor?-drugie skąd dokąd prowadziła linia...
Jedno: Na Długim Targu były chyba wykonywane jakies manewry, istniały tam rozjazdy, trzeci tor, podejrzewam, że ten urwany to jakaś pozostałość po przebudowanym układzie torowym.
Drugie: Nie wiem, czy to jest do sprawdzenia. Numery trzydzieści-ileśtam są nadawane liniom zastępczym na czas jakichs remontów, albo objazdów.
W Pończoszników nic na pewno nie skręcało. Skręty torów są raczej po to by trafić w przejazdy Zielonej Bramy, moze tymczasowo któryś z przejazdów był w remoncie i trzeba było zrobić mały objazd sąsiednim przejazdem?
Ten trzeci, lekko zakręcony tor był pewnie torem manewrowym w czasach, kiedy część linii tramwajowych kończyła się na Długim Targu. Na zdjęciu z 1940 nie dopatrzyłem się już tego toru, ale wtedy nie był już potrzebny.
na tym nr 135 ewidentnie widać-to czego nie było u mnie,że inne poprowadzenie byłoby kolizyjne-i temat rozwikłany! Sabcio czy podeślesz mi lepsze skany[i bez malunków] na priva?
na fotach widać zmianę układu zwrotnic
1945 rok, Gdansk ul. Kartuska ?"Ich Troje", czyli przecinaki, sztuk trzy. Sadze, ze tworzyly barykade. Nabytek z ostatniego Jarmarku Dominikanskiego w pakiecie 4 egzemplarzy -wszystkie zdjecia oryginalne "z epoki" - rok wyzwolenia, choc juz inne motywy. Na odwrocie stempel: Fot.Dobrzykowski. Gdansk. Reprodukcja wzbroniona. Wiadomosc dla fiskusa: cena jednego zdjecia 5 PLN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum