Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Peron Kaschubische Bahn...
Autor Wiadomość
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 8:43 am   Peron Kaschubische Bahn...

Przejrzałem szpargały i niewiele sie dowiedziałem. Ale jednak coś...

W ostatnich latach przed I Wojną Swiatową Rozpoczęto prace nad infrastrukturą przyszłej S-Bahn miedzy Gdańskiem i Sopotem. W ramach tych prac podniesiono niweletę torowiska między Brama Oliwską i Wrzeszczem tudzież rozpoczęto szeroko zakrojone prace przy rozbudowie stacji Langfuhr. MIała ona mieć 3 perony, z których jeden - od zachodniej strony - to własnie peron kolei kaszubskiej. Był to peron dwukrawędziowy, z tym, że jeden tor przynnim był przelotowy (co umozliwiało jazdę bezpośrednich pociągów z Gdańska Głównego) a drugi slepy. Czyli coś takiego, jak óczesny peron 1 w Sopocie. Wszytkie trzy perony miały być połączone tunelem dla podróżnych i drugim dla przewożenia poczty i bagazy. Nieco na północ od stacji pasażerskiej urządzono stację towarową. Tyle wyczytałem.

A teraz moje dedukcje:

Pod współczesnymi peronami we Wrszeszczu mamy 3 (słownie TRZY) tunele. Jeden z nich jest nieuzywany, a wejście do niego od strony zachodniej jest zaadaptowane na garaż wewnątrz ogrodzonego terenu. Tamże był (jest nadal?) slepy tor, na któym w latach 80ych stały bodaj dwa wagony z lat 50-ych dostosowane do potrzeb mieszkalnych. Z kolei (nomen omen) między tym ogródkiem a współczesnym torem do Gdańska mamy wolna przestrzeń, o szerokosci odpowiadającej jeszcze jednemu torowi (dawny tor przelotowy do Gdańska?). Czyli według mnie ów peron był tam, gdzie dzisiaj jest ten ogrodzony teren, na północ od aktualnego baraku robiacego za dworzec, w bezpośredniej jego bliskości.

Rampa, o której rozmawialiśmy jes rzeczywiście nieco na północ od tego miejsca, a wedle moich źródeł powstała właśnie w czasie przebudowy stacji we Wrzeszczu.
Ostatnio zmieniony przez Zoppoter Sro Sie 25, 2004 9:06 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7686
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:05 am   

Muszę to sobie obejrzeć 8O Nie bardzo kojarzę, gdzie miałby być ten trzeci nieużywany tunel...
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:08 am   

Też mam problem z lokalizacją. :hmm: A może Zoppie, zaznaczysz ją na poniższym planie?
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:10 am   

pumeks napisał/a:
Muszę to sobie obejrzeć 8O Nie bardzo kojarzę, gdzie miałby być ten trzeci nieużywany tunel...


Idąc koło przystanków autobusowch w stronę wiaduktu w ciagu Kosciuszkiego mijasz jakieś kioski, a potem masz po prawej ten niby ogród. W nim zobaczysz wjazd do garażu, umieszczonego wyraźnie niżej niz ogólny poziom ziemi.

Potem przejdź na peron 2 (SKM) i na tej samej wysokości spójrz na boczna krawędź peronu 1 (dalekobieżnego). Ze zdumieniem zobaczysz tam prześwit tuz pod nawierzchnia peronu 1. Dalej zaś (juz w tym ogrodzie) zobaczysz betonowy wierzch owego garażu...
Ostatnio zmieniony przez Zoppoter Sro Sie 25, 2004 9:18 am, w całości zmieniany 2 razy  
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:12 am   

Marcin napisał/a:
Też mam problem z lokalizacją. :hmm: A może Zoppie, zaznaczysz ją na poniższym planie?


Nie zaznaczę. Po pierwsze nie umiem, po drugie ten plan jest za mało szczegółowy, zwłaszcza w części kolejowej...
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:19 am   

Cytat:
Idąc koło

I wszystko jasne. :D
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7686
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:22 am   

Tu jest działający tunel (wejście tylko na peron SKM) wychodzący koło parku na Kuzniczkach.
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:25 am   

pumeks napisał/a:
Tu jest działający tunel (wejście tylko na peron SKM) wychodzący koło parku na Kuzniczkach.


To wiem. To przeciwległy koniec peronów. Ten "trzeci" jest na wysokości drugiego końca peronu SKM. To juz chyba jest na wysokości tego stawu na tereni browaru.
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:47 am   

I jeszcze jeden wniosek wynika z tego planu - stary dworzec ulokowany był w miejscu dzisiejszej "Pizzy Bis".
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7686
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:52 am   

Tak, za to bezposrednio na północ od tego zaznaczonego tunelu, tuż obok toru kolejowego, są jeszcze ślady fundamentów jakiegos innego budynku.
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 9:58 am   

pumeks napisał/a:
Tak, za to bezposrednio na północ od tego zaznaczonego tunelu, tuż obok toru kolejowego, są jeszcze ślady fundamentów jakiegos innego budynku.


Pierwszy dworzec (jeszcze przed wspomnianą rozbudową) miał być w miejscu kasy bagazowej. To znaczy byłej kasy bagazowej, bo od ubiegłego roku kolej nie wozi oddzielnych bagazy ani przesyłek kolejowych...
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7686
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 10:05 am   

Zoppoter napisał/a:
Pierwszy dworzec (jeszcze przed wspomnianą rozbudową) miał być w miejscu kasy bagazowej.

Ten na planie zajmuje chyba obszar zarówno "Pizza Bis", jak i byłej kasy bagażowej.
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 10:11 am   

pumeks napisał/a:
Zoppoter napisał/a:
Pierwszy dworzec (jeszcze przed wspomnianą rozbudową) miał być w miejscu kasy bagazowej.

Ten na planie zajmuje chyba obszar zarówno "Pizza Bis", jak i byłej kasy bagażowej.


Prawdopodobnie jest to dworzec o charakterystycznej dla Hinterpommersche Bahn architekturze, znany z fotografii z polskimi hasłami wyborczymi z lat 30-ych.
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 10:18 am   

:D
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 12:22 pm   

Zdęcie tego zamkniętego przejścia było na forum (albo widziałem je na której z Waszych stron)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk