Dawny Gdańsk

Gdańsk - Sopot - Gdynia - Gdańskie inwestycje

Zbych - Sob Lut 11, 2012 2:38 pm
Temat postu: Gdańskie inwestycje
Witam w nowym temacie.
Wiele dzieje się w Gdańsku i pewnie wiele się będzie jeszcze działo. Założyłem ten temat dla wszystkich dużych inwestycji bo pojedyncza inwestycja kiedyś się skończy i temat staje się martwy. W jednym temacie łatwiej będzie je znaleźć i będą uporządkowane chronologicznie.

Na początek przebudowa Kanału Raduni.
Na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Przebudowa Kanału Raduni można obejrzeć często aktualizowane zdjęcia poszczególnych stanów prac. Na początku artykułu jest notka historyczna dotycząca Kanału Raduni, oraz zdjęcia z powodzi w 2001 r.
W załączniku jedno zdjęcie dokumentujące powódź 2001 r. i jedno z ostatniej aktualizacji.

Zbych - Sob Lut 11, 2012 3:17 pm
Temat postu: Budowa Nowej Łódzkiej
Dobiega końca budowa linii tramwajowej łączącej pętlę na Chełmie z pętlą przy Świętokrzyskiej. Budowa linii była częścią inwestycji pod nazwą Budowa Nowej Łódzkiej. Sama Nowa Łódzka jest już oddana do użytku i otrzymała nazwę Vaclava Havla.
Fotorelacje z przebiegu budowy Nowej Łódzkiej można obejrzeć na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W załączniku mapka z nazwami przystanków tramwajowych i widok w kierunku pętli na Świętokrzyskiej (z października).

Zbych - Nie Maj 20, 2012 9:00 pm
Temat postu: Tramwajem przez Ujeścisko
12 V 2012 r. ruszyły tramwaje z pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska, co zakończyło inwestycję pod nazwą budowa Nowej Łódzkiej. Część inwestycji dotycząca budowy ulicy zakończyła się wcześniej, 23 XII 2011 r., a ulica na mocy uchwały rady miasta z dnia poprzedniego otrzymała nazwę aleja Vaclava Havla.
Zbych - Wto Maj 22, 2012 7:27 pm
Temat postu: Koniec inwestycji, początek usterek
Na oddanej dziesięć dni temu do użytku trasie tramwajowej od pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska wysoka temperatura ujawniła drobne niedociągnięcia najbardziej widoczne na odcinku przy Ujeścisku. Tramwaje jednak kursują pokonując bardzo powoli napotkane po drodze przeszkody.
EwkaW - Wto Maj 22, 2012 10:11 pm

Bardzo dzielne i odważne te tramwaje :wow:
Anker - Wto Maj 22, 2012 10:41 pm

Genialne!
Goście z okręgu kaliningradzkiego będą się czuć w Gdańsku jak u siebie w domu.

slowik45 - Sro Maj 23, 2012 7:59 pm

To może ci co u nas budowali uczyli się wcześniej w Kaliningradzie :haha:
feyg - Sro Maj 23, 2012 8:26 pm

Wyobraźni zabrakło przede wszystkim projektantom, wykonawca po prostu zbudował to co miał w projekcie, to nie pierwszy to raz projektującym o czymś się "zapomniało", że wspomnę przechyłkę w łuku na skrzyżowaniu Armi Krajowej i 3 Maja :hihi:
A wystarczyło uwzględnić :arrow: toto...

EwkaW - Sro Maj 23, 2012 8:34 pm

Nooo, aż wierzyć mi się nie chce, żeby przy takim przedsięwzięciu projektanci zapomnieli o dylatacjach. Przecież to abecadło. Stawiałabym jednak na fuszerkę wykonawcy, a najprawdopodobniej na oszczędnościowe cięcia. Ktoś nawalił ewidentnie, wygląda na to, że i inspektorzy nadzoru.
Anker - Czw Maj 24, 2012 12:58 am

Sądzę że w tym przypadku wykonawca chciał sobie zaoszczędzić pracy i kosztów jej wykonania.
Teraz trzeba będzie zdemontować torowisko usunąć zbyt grubą warstwę podsypki no i wyrównać poziom gruntu do tego jaki jest pod torami obok
A na razie najlepiej by zrobili zamykając ten odcinek trasy, chyba że ktoś bardzo chce aby któryś z pokonujących tą trasę tramwajów wylądował na trawniku.

Zbych - Czw Maj 24, 2012 3:55 am

W nocy poprawiono ten odcinek trasy na tyle, że tramwaje już następnego dnia kursowały
bez przeszkód, ale wykrzywienia były nadal widoczne, tylko dużo mniejsze.

Anker - Czw Maj 24, 2012 9:22 am

To tak jak usiłowanie wyleczenia wstydliwej choroby pudrem.
Bez poprawienia sfuszerowanego podłoża torowiska problem będzie istniał a jego skalę zobaczymy po pierwszych większych opadach deszczu.

Colonel - Czw Maj 24, 2012 10:22 am

Anker, możesz wyjasnić dlaczego piszesz o zbyt grubej podsypce i sfuszerowanym podłożu?
EwkaW - Czw Maj 24, 2012 1:18 pm

Wczoraj na portalu Trójmiasto był artykulik na temat. Było w nim stwierdzenie, że na zakręcie trzeba zrobić po cztery nacięcia szyn, czyli po prostu dylatacje. Jeśli to nie da efektu, to wymienić ok. 22 mb. szyn. Jakoś teraz nie mogę tego artykuliku wynaleźć :roll: Z pewnością nie były to moje halucynacje, poszukam go potem jeszcze, bo jasno określa się tam przyczynę odkształcenia torowiska.
EwkaW - Czw Maj 24, 2012 1:20 pm

Znalazłam :D
http://www.trojmiasto.pl/...ice-n58494.html

Colonel - Pią Maj 25, 2012 8:25 am

Dlatego właśnie pytam o podloże....
Anker - Pią Maj 25, 2012 8:49 am

Cytat:

Anker, możesz wyjasnić dlaczego piszesz o zbyt grubej podsypce i sfuszerowanym podłożu?

To widać na zdjęciach, tory po wewnętrznej stronie łuku zakrętu są wyżej niż te po zewnętrznej.
Taka sytuacja powoduje że ciężki i jadący z dużą szybkością tramwaj spycha słabo posadowione torowisko na zewnątrz.
Przypuszczam że wykonawca chcąc uzyskać wymagane nachylenie krzywizny łuku zakrętu uzyskał to podsypując szuter.
Efekt tych prac może ładnie wyglądał na zdjęciach ale w użytkowaniu okazał się kompletnym niewypałem.
Ale tak to jest jak się w szkołę kamieniami rzucało.

Martino - Pią Maj 25, 2012 8:00 pm

Anker napisał/a:
Genialne!
Goście z okręgu kaliningradzkiego będą się czuć w Gdańsku jak u siebie w domu.


może to specjalne "garby spowalniające" dla pojazdów szynowych?

Colonel - Sob Maj 26, 2012 10:45 am

Anker napisał/a:
tory po wewnętrznej stronie łuku zakrętu są wyżej niż te po zewnętrznej

Szczerze mówiąc nie widzę czegoś takiego...

Zbych - Czw Sty 03, 2013 6:44 pm

Ruszyła budowa kolei metropolitarnej. Więcej na forum Panoramy dzisiaj (zaraz po informacjach gdańskiej Panoramy), jeśli ktoś zdąży.
Zbych - Sob Kwi 20, 2013 11:19 am
Temat postu: Przebudowa peronu SKM we Wrzeszczu
Dwa zdjęcia z 11 IV 2013 przedstawiające przebudowę peronu SKM we Wrzeszczu w połączeniu z zabudową miejsca po dawnym stawie. Dla pociągów przyjeżdżających od strony Gdańska jest budowany nowy peron umożliwiający wysiadkę z wagonów na obie strony. Na pierwszym zdjęciu widać początki tego nowego peronu.
discus - Pon Kwi 22, 2013 11:56 am

Gdańskie inwestycje na 2013 r.

1. Budowa ul. Nowej Wałowej (I etap)
2. Budowa przystanku SKM Śródmieście
3. Trzy inwestycje w Rębiechowie
4. Budowa Linii tramwajowej do Piecek-Migowa
5. Modernizacja linia kolejowej do portu
6. Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
7. Budowa tuneli pod Wisłą
8. Budowa Forum Radunia

źródło

Dana - Pon Kwi 22, 2013 12:37 pm

Ad.2
Partnerstwo dla Biskupiej Górki zebrało podpisy i składa pismo do PKP SKM Trójmiasto w sprawie nadania temu przystankowi nazwy: Gdańsk - Biskupia Górka. :== :co_jest:

Zbych - Pon Kwi 22, 2013 2:54 pm

discus napisał/a:
Gdańskie inwestycje na 2013 r.
...

Dyskretna podpowiedź, co należy sfotografować . Oczywiście, warto, ale trzeba uwzględnić też to, że budowa tunelu pod Martwą Wisłą ma już założony osobny temat, a sprawa budowy PKM jest już kontynuowana w temacie: Wiadukt na Słowackiego - zapadł wyrok.
Dana napisał/a:
Ad.2
Partnerstwo dla Biskupiej Górki zebrało podpisy i składa pismo do PKP SKM Trójmiasto w sprawie nadania temu przystankowi nazwy: Gdańsk - Biskupia Górka.

Zaroślak jest bliżej. Był zresztą mniej więcej w tym samym miejscu przystanek Petershagen, co widać na zdjęciu wstawionym przez Pumeksa w
tym poście.

Dana - Pon Kwi 22, 2013 5:14 pm

Po pierwsze primo - nowy przystanek będzie bliżej wiaduktu "Armii Krajowej", a więc nie na miejscu dawnego.
Po drugie primo - już po II wojnie, ten stary przystanek funkcjonował pod nazwą Gdańsk - Biskupia górka.
:wink: :mrug:
Po trzecie Zaroślak nie głosował na siebie.

Zbych - Czw Lip 18, 2013 6:49 pm
Temat postu: Przebudowa peronu SKM we Wrzeszczu (c.d.)
Nowy peron jest już prawie gotowy, ale ze względu na powiązaną z nim budowę nieprędko zostanie oddany do użytku. Zdjęcia z mniej więcej tych samych miejsc jak w kwietniu.
Zbych - Czw Lip 18, 2013 7:19 pm
Temat postu: Budowa Nowej Wałowej
Kilka fotografii z 17 VII 2013 r.
TOMB - Czw Lip 18, 2013 8:20 pm

A kiedyś ktoś mi zarzucił że forum tematycznie nie jest miejscem na fotki dźwigów i rusztowań... :hiihihi:
Zbych - Czw Lip 18, 2013 8:49 pm

TOMB napisał/a:
A kiedyś ktoś mi zarzucił że forum tematycznie nie jest miejscem na fotki dźwigów i rusztowań... :hiihihi:

Rusztowania potraktuj jako tymczasowe opakowanie a dźwigi tak jak przechodniów. Ich obecność na zdjęciach nie jest celem tych zdjęć.

TOMB - Sob Lip 20, 2013 5:04 pm

Źle zrozumiałeś intencje tego który kiedyś zrzucił mi odbieganie od nurtu Forum poprzez publikacje zdjęć z gdańskich budów. Nie chodziło mu o same rusztowania i dźwigi tylko o fakt że jest to Forum o dawnym Gdańsku a nie o współczesnych inwestycjach. Chociaż osobiście uważam że jeśli zdjęcia pokazują miejsca historyczne i to co się tam obecnie dzieje to nic w tym złego i jest jak najbardziej na temat.
Zbych - Sob Lip 20, 2013 7:35 pm

Trudno by było znaleźć takie miejsce budowy, które nie miałoby historii w tle. Chyba tylko ewentualna rozbudowa Portu Północnego w głąb zatoki ten warunek by spełniała. Ze swej strony staram się, aby to tło było widoczne, a nie tylko sama budowa. Fotografie samej budowy nie miałyby sensu także i z mojego punktu widzenia. Miejsce dokonywania się zmiany musi być na zdjęciu rozpoznawalne, a do tego musi być jakieś otoczenie.
TOMB napisał/a:
Źle zrozumiałeś intencje tego który kiedyś zrzucił mi odbieganie od nurtu Forum poprzez publikacje zdjęć z gdańskich budów. Nie chodziło mu o same rusztowania i dźwigi tylko o fakt że jest to Forum o dawnym Gdańsku a nie o współczesnych inwestycjach.

Jesteś na tym Forum od dawna. Może wtedy jeszcze nie było działu Gdańsk - Sopot - Gdynia z podtytułem: Wątki współczesne z historią w tle.

Zbych - Nie Wrz 15, 2013 5:21 pm
Temat postu: Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej
Aktualny stan budowy PKM (z 10 IX 2013) można zobaczyć na filmie lotniczym.
TOMB - Nie Wrz 15, 2013 8:27 pm

Wow! Robi wrażenie!
discus - Wto Wrz 24, 2013 10:08 pm

Ta inwestycja co prawda jest już wybudowana, ale teraz będzie miała prawdopodobnie również Swoją nazwę.
danziger - Sro Wrz 25, 2013 8:18 pm

Pomysł uczczenia Żołnierzy Wyklętych bardzo dobry, można by poświęcić im ulicę, czy plac - troszkę tego powstaje i będzie powstawać - nie tylko na peryferiach, ale i w bardziej reprezentacyjnych miejscach, jak Młode Miasto chociażby.
Natomiast mam pewne wątpliwości co do nadawania nazw obiektom takim jak estakada, czy wiadukt w ogóle. Jeszcze mosty, to owszem - nadaje się im imiona, ale chyba nie ma zwyczaju nazywania innych obiektów drogowych? Wydaje mi się, że nie jest to u nas przyjęte, choć może się mylę?

pumeks - Sro Wrz 25, 2013 8:20 pm

Bo ja wiem? a np. taki Błędnik... czymże jest, jeśli nie wiaduktem?
danziger - Czw Wrz 26, 2013 12:48 am

Ale "Błędnik" oficjalnie jest chyba nazwą ulicy, a nie wiaduktu jako takiego? (Rzecz jasna zwyczajowo odnosi się ona do wiaduktu, ale zdaje mi się, że tylko potocznie). No a w każdym razie nie jest to "Wiadukt imienia....."
Zbych - Sro Lis 13, 2013 6:33 pm

pumeks napisał/a:
Bo ja wiem? a np. taki Błędnik... czymże jest, jeśli nie wiaduktem?
danziger napisał/a:
Ale "Błędnik" oficjalnie jest chyba nazwą ulicy, a nie wiaduktu jako takiego?

Nazwa Błędnik jest kalką niemieckiej nazwy Irrgarten, która dotyczyła parku znajdującego się w tym miejscu i jest starsza od wiaduktu. Obecnie jest nazwą miejsca niekonsekwentnie kojarzoną z wiaduktem lub odcinkiem ulicy. Na interaktywnym planie Gdańska na stronie miasta nie ma tej nazwy w ogóle, a aleja Zwycięstwa dochodzi do Wałów Piastowskich, więc tu przynajmniej nie jest nazwą ulicy, na podstronach miejskiego serwisu z komunikatami drogowymi jest używana dla wiaduktu przy okazji jego remontu, a przy podawaniu tras komunikacji miejskiej jest podawana jak ulica. ZTM przy podawaniu tras traktuje tę nazwę tak samo jak serwis miejski. Na mapach Geoportalu ta nazwa dotyczy ulicy. Potocznie jest kojarzona z wiaduktem. Najprościej jest chyba kojarzyć ją z miejscem po dawnym parku razem ze znajdującym się nad nim wiaduktem i ulicą jako całość.

utak - Pon Lis 18, 2013 1:30 am

Czy ktoś z Państwa posiada w swoich archiwach jakieś stare zdjęcia inwestycji, które stoją do dziś? Np. budowy mostów i innych wieżowców z lat 80 tych chociażby.
discus - Czw Lis 28, 2013 1:35 pm

Inicjatywa została zrealizowana - Żołnierze Wyklęci zyskali aleję we Wrzeszczu.
pumeks - Czw Lis 28, 2013 2:29 pm

Irytuje mnie ta maniera że "duża ulica" = "aleja". Byłbym jednak za powrotem do pierwotnego znaczenia, "aleja" = "ulica obsadzona szpalerami drzew". Czyli Aleja Zwycięstwa OK, ale już Grunwaldzka, Havla, a zwłaszcza Armii Krajowej to powinny być ulice, nie aleje. :II
discus - Czw Lis 28, 2013 8:05 pm

Irytację można przenieść na płaszczyznę - konsultacji - niestety następnym razem, mają już projekt :wink:
Zbych - Pią Lis 29, 2013 12:00 am

pumeks napisał/a:
Byłbym jednak za powrotem do pierwotnego znaczenia, "aleja" = "ulica obsadzona szpalerami drzew".
Ja również. Jednak większe wątpliwości budzi we mnie samo określenie "żołnierze wyklęci". Słowo "wyklęty" nie kojarzy się z czymś pozytywnym i obawiam się, że nazwa alei (czyt. ulicy) nie przez wszystkich będzie odbierana tak, jak to sobie radni wyobrażają.
danziger - Pią Lis 29, 2013 6:22 pm

Zbych napisał/a:
Jednak większe wątpliwości budzi we mnie samo określenie "żołnierze wyklęci". Słowo "wyklęty" nie kojarzy się z czymś pozytywnym

Masz rację, jednak ta nazwa się już przyjęła na tyle mocno, że chyba nie ma możliwości zastąpienia jej jakąś inną (niektórzy próbują lansować np. określenie "żołnierze niezłomni"). Z drugiej strony problemu z rozumieniem nazwy być nie powinno - każdy chyba kojarzy "żołnierzy wykletych" prawidłowo czyli właśnie z żołnierzami niepodległościowego podziemia po 1945 r. Oczywiście każdy, kto choć trochę interesuje się historią, bo zawsze będą tacy, którym i "Bohaterowie Monte Cassino" (o "Obrońcach Wybrzeża" nawet nie wspomnę) niewiele będzie mówiło.
pumeks napisał/a:
Irytuje mnie ta maniera że "duża ulica" = "aleja".

To jeszcze pół biedy. Gorzej, że niektórzy określenie aleja Zwycięstwa traktują jak nazwę własną ("Aleja Zwycięstwa"). Powstają przez to takie kwiatki jak "ul. Al. Zwycięstwa", "ul. Trakt Św. Wojciecha" (tu to co gorsza chyba nawet tak wygląda nazwa oficjlna), albo "ul. Pl. Wybickiego" (sic! - sam się spotkałem z czymś takim).

A poza tym dobrze, że nazwę nadali ulicy, a nie wiaduktowi.

Krzysztof - Sob Lis 30, 2013 9:02 am

danziger napisał/a:
problemu z rozumieniem nazwy być nie powinno - każdy chyba kojarzy "żołnierzy wykletych" prawidłowo czyli właśnie z żołnierzami niepodległościowego podziemia po 1945 r.

Ja mam problem z rozróżnieniem tych "żołnierzy wyklętych" z innymi, żołnierzami wyklętymi (niegodnymi) :II
Według mnie - nieszczęśliwa nazwa :w_mur:

Zbych - Pią Gru 13, 2013 5:51 pm
Temat postu: Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej
Przyszła kolej na układanie torów. Link do filmu i poniżej cytowane informacje z nim związane.
PKMsa2015 napisał/a:
Nieco ponad pół roku po rozpoczęciu budowy PKM, wykonawca rozpoczął już układanie pierwszego, ok. 500-metrowego odcinka torów kolei metropolitalnej. Powstaje on wzdłuż ul. Słowackiego w Gdańsku, pomiędzy budowanym przystankiem PKM Matarnia a lotniskiem.

Zbych - Czw Lut 06, 2014 5:16 pm
Temat postu: Przebudowa st. Gdańsk Główny i budowa przyst SKM Śródmieście
W serwisie trojmiasto.gazeta.pl zdjęcia z objaśnieniami i wizualizacja układu torowego stacji Gdańsk Główny po przebudowie oraz wizualizacja wyglądu przystanku SKM Śródmieście.
Zbych - Pią Lut 07, 2014 5:34 pm
Temat postu: Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej
Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. wprowadziła stronę z kamerami pokazującymi na żywo budowę w niektórych miejscach. Link do strony z wiaduktem nad ulicą Rakoczego. Linki do pozostałych miejsc: wiadukt nad ulicą Grunwaldzką, Słowackiego, Budowlanych oraz lotnisko są na tej samej stronie u góry.
discus - Pon Lut 10, 2014 10:18 am

Budżet obywatelski 2014 r. Jestem ciekawy jakie będzie zaangażowanie mieszkańców ?
Colonel - Sro Lut 12, 2014 9:21 am

Na początek pewnie niewielkie. Trzeba nad tym popracowac.
Jeśli decydenci będą madrzy, to wielkośc tego budżetu obywatelskiego będzie rosła w kolejnych latach i zaangżowanie też...

Zbych - Czw Mar 06, 2014 7:24 pm

Budżet obywatelski. Wyniki głosowania w Budżecie Obywatelskim.
Zbych - Wto Kwi 15, 2014 10:48 am
Temat postu: Budowa PKM
PKM napisał/a:
... w środę 30 kwietnia 2014 r. - wraz z "Dziennikiem Bałtyckim" ukaże się dodatek specjalny pt. "Budowa PKM z lotu ptaka". Na 16 stronach można będzie zobaczyć jak na półmetku realizacji wygląda największa inwestycja komunikacyjna Samorządu Województwa Pomorskiego.
Źródło: PKM na fejsbuku.
Zbych - Sro Kwi 23, 2014 7:47 pm
Temat postu: Budowa PKM
Wiadukt nad ulicą Słowackiego.

Źródło: PKM na fejsbuku.

Sbigneus - Czw Kwi 24, 2014 7:49 pm

Dawno tam nie byłem. Co to za sadzawka. Pytam poważnie. :dziadek:
Krzysztof - Czw Kwi 24, 2014 9:20 pm

To stosunkowo nowa konstrukcja - zbiornik retencyjny.
Mapy Google jeszcze pokazują stan z okresu jego budowy.

Mikołaj - Czw Kwi 24, 2014 11:04 pm

ten zbiornik istniał, tylko został przebudowany i doprowadzony do porządku przy okazji ostatnich inwestycji
http://wikimapia.org/3703...cyjny-Srebrniki

Krzysztof - Czw Kwi 24, 2014 11:27 pm

Mikołaj napisał/a:
ten zbiornik istniał

Ale, od co najmniej 200 lat, był o wiele mniejszy.

Zbych - Sob Kwi 26, 2014 8:36 pm
Temat postu: Budowa PKM
Wiadukt nad ul. Wita Stwosza i wiadukt dla przystanku PKM Strzyża.

Źródło: .PKM na fejsbuku

Zbych - Nie Kwi 27, 2014 11:42 am
Temat postu: Przebudowa dworca we Wrzeszczu
Pierwszy załącznik przedstawia plan stacji, a pochodzi ze strony trójmiasto.pl.
Drugi załącznik przedstawia schemat układu torowego od stacji do odgałęzienia PKM, z pominięciem odcinka środkowego.

Zbych - Czw Maj 08, 2014 5:58 pm
Temat postu: Budowa PKM
Galeria zdjęć lotniczych na stronie Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.
Zbych - Pon Maj 12, 2014 10:55 pm
Temat postu: Budowa PKM
Film lotniczy pokazujący trasę budowanej PKM (45 minut).
discus - Sro Maj 14, 2014 11:55 am

To mamy jedną z najlepszych inwestycji komunalnych w Polsce.
Zbych - Nie Cze 01, 2014 11:39 am
Temat postu: Było versus jest. Porównania miejsc przystanków PKM.
PKM na swoim facebukowym koncie prezentuje porównania przystanków i okolic sprzed budowy PKM z wyglądem obecnym. Ciekawe i dobrze zrobione porównania, a także okazja do zachowania wyglądu tych miejsc zanim zostały przebudowane.
Do ewentualnego ściągnięcia lepiej włączyć tryb przeglądarki zdjęć, gdyż w tym trybie rozmiar zdjęć jest dużo większy, choć wyświetlany w zmniejszeniu.

Zbych - Sro Wrz 17, 2014 8:38 pm
Temat postu: Nowe fotomapy
Gogel w swoim programie Google Earth po długim czasie skrzętnego omijania miejsc gdańskich (i sopockich) inwestycji umieścił kilka nowych, tegorocznych fotomap obejmujących swym zasięgiem najbardziej interesujące miejsca. Można przyjrzeć się temu, co zostało zrobione do 19 VII br.
Zbych - Sob Paź 11, 2014 7:51 am
Temat postu: Budowa PKM
Na stronach skyscrapercity.com można zobaczyć aktualne fotografie z budowy PKM.
Zbych - Sro Paź 15, 2014 4:37 pm
Temat postu: Budowa PKM
Link do filmu Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z lotu ptaka, wrzesień 2014.
Zbych - Czw Paź 16, 2014 6:39 pm
Temat postu: Budowa PKM
PKM S.A. opublikowała historyczny już film z 2011 r. pokazujący przyszłą trasę PKM od Wrzeszcza do Osowej. Film poza kilkoma fragmentami nie był wcześniej publikowany. Link do filmu.
Zbych - Pią Paź 17, 2014 10:00 pm
Temat postu: Kolej Kokoszkowska a PKM
Dopiero teraz zauważyłem, że coś tu nie gra. Obecny etap budowy PKM został nazwany:
Cytat:
Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja Kolei Kokoszkowskiej
Koleją Kokoszkowską można nazwać co najwyżej połączenie Kokoszek z Gdynią wybudowane w 1921 r., a od 1930 r. skrócone do odcinka Kokoszki - Osowa. W żaden sposób ta nazwa nie pasuje do linii kolejowej Wrzeszcz - Stara Piła. Nawet jeśli wziąć pod uwagę sytuację po I wojnie, gdy linia została przedzielona granicą polsko-gdańską i zaistniał odcinek Kokoszki - Stara Piła, to akurat ten odcinek jest pominięty przy budowie PKM.
Zbych - Nie Paź 26, 2014 9:22 pm
Temat postu: Pozytywny przykład
Przy okazji budowy PKM zaistniał pozytywny przykład poszanowania małego historycznego obiektu. Oby wszyscy decydenci byli zdolni do takich zachowań.
Tym obiektem jest kapliczka przy ul. Jesiennej należąca do parafii św. Walentego.

Cytaty są komentarzami z fejsbukowego konta PKM. Załącznik z kapliczką pochodzi z tego samego miejsca.
Adam Korczak napisał/a:
Czy ta kapliczka która stoi przy torach, stała tam pierwotnie czy może została przesunięta ze względu na budowę torowiska ?

Pomorska Kolej Metropolitalna napisał/a:
Stoi tam od ponad 100 lat i na prośbę miejscowej parafii odsunęliśmy linię PKM tak, aby ją ominąć i ocalić.

Zbych - Czw Paź 30, 2014 10:29 pm
Temat postu: Stare i nowe
Niedaleko siebie stoją: po lewej przystanek PKM Gdańsk-Kiełpinek, po prawej przedwojenny dworzec kolejowy w Kiełpinku.

Fotografia z konta PKM na fejsbuku.

Zbych - Sob Wrz 19, 2015 5:20 pm

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej się zakończyła, a budująca ją spółka opublikowała filmdron pokazujący jej ostateczny kształt.

Do historii nawiązała kolejna inwestycja - budowa Forum Gdańsk (dawniej: Forum Radunia).
Podczas prac ziemnych zostały odsłonięte fundamenty loży Eugenia, później, po przeciwnej stronie torów fundamenty Senatu Wolnego Miasta Gdańska - na zdjęciu poniżej.



Autorem zdjęcia jest Jerzy Pinkas, a źródłem oficjalna strona internetowa Gdańska, gdzie jest także zdjęcie fragmentu podziemi loży i opis.

discus - Sro Lip 06, 2016 12:39 pm

Młode Miasto nadciąga. (Gdańsk jednak uwielbia wszelakie konotacje w nazwach obszarów miejskich do słowa "Miasto" - Nowe Miasto, Stare Miasto, Młode Miasto, Główne Miasto, Stare Przedmieście i jak tu turysta ma trafić na Długą :roll: )
Wiercipietek - Sro Lip 06, 2016 4:33 pm

Cytat:
Gdańsk jednak uwielbia wszelakie konotacje w nazwach obszarów miejskich do słowa "Miasto"

Tym akurat chyba nie wstyd się wyróżniać :)
A odrobina historii wszystko wyjaśnia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group