do Baltic Areny odległość wynosi 2 km, a to jest dystans, który - zgodnie ze standardami UEFA - kibice mogą przemierzyć pieszo. - Przejdą się, emocje opadną - ocenia Trykosko.[...]"
Tak, tylko że emocje (poziom adrenaliny?) opadną kosztem demolki dwóch kilometrów naszego miasta
Przerzucam z konkurencyjnego foruma dwa stare (z 1915 roku) rysunki zejścia z wiaduktu na peron p. o. Zaspa Towarowa i dokładam bonus: zdjęcie sprzed kilku lat zejścia do tunelu na Kolonii (na WFG takiego nie mają ).
A tak poważnie, to szanse rewitalizacji linii SKM do Nowego Portu maleją do zera... Władze miasta zupełnie nie są zainteresowane kolejową obsługą tego rejonu, w czym zresztą są konsekwentne od dobrych kilku lat...
Kolejkami na tej linii jeździłem z wiekszą lub mniejszą intensywnością od połowy lat siedemdziesiątych Peron na Kolonii oglądałem setki razy, również oczami ciężko hmm... zmęczonego człowieka wracającego wieczorem z hmm... wyczerpującej pracy Widziałem też i sfotografowałem ostatnią (dosłownie) kolejkę odjeżdżającą z Nowego Portu... Nie mam tylko zdjęcia kiosku "Ruchu", który stał na peronie w Kolonii
Ul. Uczniowska pozostawiona bez zmian, przebudowana ul. Żaglowa, nowa ul. Stadionowa. Do tego oczywiście Droga Zielona, Trasa Sucharskiego i Marynarki Polskiej. Z tych ulic będzie składać się układ komunikacyjny w okolicach stadionu Baltic Arena. Plany
poznaliśmy podczas konsultacji społecznych w Biurze Rozwoju Gdańska.
- Ulica Uczniowska pozostanie w obecnym kształcie i miejscu, będzie spełniać rolę drogi lokalnej. Podobnie jak Żaglowa i Stadionowa - mówił Jarosław Wincel, architekt z BRG. Żaglowa zostanie przebudowana i poszerzona. Przed i po meczach będzie służyć jako ciąg pieszy dla kibiców. Stadionowa będzie jej przedłużeniem. Zostanie poprowadzona od zachodniej części stadionu, wzdłuż torów kolejowych.
Pomiędzy ul. Uczniowską i stadionem zostanie poprowadzona Droga Zielona. Przed nasypem kolejowym odbije ona w prawo i przetnie tory wiaduktem, który zostanie wybudowany w miejscu obecnie istniejącego wiaduktu ul. Uczniowskiej. Z ul. Stadionowej ma istnieć wjazd w Drogę Zieloną.
Przed Euro 2012 ma powstać fragment Drogi Zielonej od Marynarki Polskiej do Hallera. Następnie kierowcy będą mogli przejechać przebudowaną al. Hallera do Nowej Kościuszki, przechodzącej w Nową Słowackiego i dalej do Rębiechowa. Cała arteria ma składać się z dwóch jezdni po dwa pasy.
Jadąc Marynarki Polskiej z centrum w kierunku Baltic Areny, Droga Zielona odchodzić będzie w lewo. W prawo pojechać będzie można Trasą Sucharskiego, która jeszcze przed Euro 2012 ma połączyć Marynarki Polskiej z Węzłem Elbląska (na krajowej "siódemce") i Węzłem Olszynka (na projektowanej południowej obwodnicy Trójmiasta).
Maleją szanse, by w ramach inwestycji związanych z Euro 2012 reaktywować dla ruchu pasażerskiego linię kolejową do Brzeźna. Dawny przystanek SKM Zaspa Towarowa znajduje się kilkaset metrów od przyszłego stadionu Baltic Arena. Orędownikiem wznowienia połączenia, i to nie tylko na czas mistrzostw, jest m.in. Andrzej Osipów, prezes SKM. - Prezydent Paweł Adamowicz stwierdził na spotkaniu z mieszkańcami, że miasto nie ma na to przedsięwzięcie pieniędzy i kolej też nie - mówi Marek Piskorski, szef Biura Rozwoju Gdańska. Zwraca też uwagę na niebezpieczeństwo związane z tym, że po meczu zbyt wielu kibiców w tym samym momencie chciałoby się dostać na peron. Prawdopodobnie najważniejszym "piłkarskim" przystankiem SKM będzie zatem Gdańsk Politechnika, skąd do stadionu trzeba będzie dojść nieco ponad dwa kilometry.
Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
P.S. Co się stało ze zdjęciami Renekka z tego wątku?
przetnie tory wiaduktem, który zostanie wybudowany w miejscu obecnie istniejącego wiaduktu ul. Uczniowskiej. Z ul. Stadionowej ma istnieć wjazd w Drogę Zieloną. jaki ten Jaruś niedotleniony....jak już buduje nową drogę to tylko niszcząc to co jeszcze się uchowało....a może na złomie się dorabia? ni o w takim razie "szopa" też poleci? inna sprawa -po co kolej na rębiechowo-są autobusy jak do nportu tramwaje?
argument o opadaniu emocji i bliskości stadionu oraz przystanku jest chybiony....Może ktoś mi powiedzieć dlaczego stadion narodowy który budują w Warszawie moze być blisko przystanku Warszawa Stadion, natomiast przystanek Gdańsk Zaspa Tow już nie może być blisko stadionu? Proponuje wymyśleć jakiś inny argument.....Jeszcze jedno, którą drogą mieliby ludzie wracać? Uczniowską? Marynarki Polskiej?????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum