Trochę koledzy pomieszali z tym nazewnictwem , bo bliza to nazwa regionalna latarni morskiej i nigdzie poza Kaszubami nie spotykana. Nabieżnik to dwie wieże jedna wyższa druga niższa ze światłami jednakowego koloru i intensywności mocy światła , pulsujące w jednakowych odstępach czasu oraz zapalające się i gasnące jednocześnie.Statek płynąc musi mieć światła jedno nad drugim by być w torze wodnym. Na terenie Portu Gdańsk mamy trzy nabieżniki . Nabieżnik Brzeżno ( zwany żartobliwie "Nabrzeżnikiem ) Ma światła żółte i prowadzi jednostki od pławy NP do zakrętu na Westerplatte i następny to Westerplatte ze światłami zielonymi . Jak dopływamy do portu i mamy zgodę ustaloną wcześniej z Kapitanatem to mijamy Główki Portu (to te "latarnie " przy wejściu czerwoną i zieloną . Są to bramy Portu , bo do tej pory byliśmy w Torze wodnym . Trzeci nabieżnik to Port Północny ze światłami czerwonymi podający trasę podejścia w główki Portu Północnego.
W czasach radiolatarni i GPSu to latarnie mają charakter symboliczny i awaryjny na wypadek BUM.
A gdzie południowa część tego planu
Od dawna była żywa idea rozbudowy gdańskiego ortu w stronę wschodnią. Ten, nigdy nie wykonany, nowy port miał nawet swoją nazwę "Port Wschodni". (od tej nazwy wywodzi się nazwa zrealizowanej sporo później koncepcji portu na północ do Portu Wschodniego - Port Północny)
Ten plan wygląda na projekt wejścia do Portu Wschodniego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum