Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Samochody na terenie Wolnego Miasta Gdańska i na Pomorzu
Autor Wiadomość
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 7:42 pm   

feyg napisał/a:
...Ciekawe gdzie można kupić wskazany olej :^^


zapytaj tego Kolegę. :hihi:

gargoyle dfl.jpg
Plik ściągnięto 10992 raz(y) 2,29 KB

 
gargoyle dfl 
Mottlauspucker


Dołączyła: 11 Kwi 2005
Posty: 926
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:52 pm   

pawel.45 napisał/a:
feyg napisał/a:
...Ciekawe gdzie można kupić wskazany olej :^^


zapytaj tego Kolegę. :hihi:




na ich stronie napisano,ze firma istnieje od 1933...
http://www.essexoil.com/aboutus.htm
_________________
"...robala co mnie zzera wciaz zalewam sam..."
 
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 1:02 am   

gargoyle dfl napisał/a:
...na ich stronie napisano,ze firma istnieje od 1933...


To nie ta firma - ona nie ma związku z omawianą wcześniej.
A pytanie dotyczyło olejów tej marki. Pozdrawiam :co_jest:

Gargoyle Mobil Oil. d8d8_1.jpg
Plik ściągnięto 10958 raz(y) 34,64 KB

 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 12:03 pm   

pumeks napisał/a:
... samochód z dostawą Pilsner Urquell na Mariackiej...


Wprawdzie cień samochodu z dostawą złocistego napoju nie został chwilowo (mam nadzieję) zidentyfikowany, lecz widoczny na pierwszym planie trójkołowiec Goliath Standard jest tak charakterystyczny, że nie stwarza wątpliwości.
To był jeden z pierwszych skonstruowanych przez Borgwarda pojazdów. Produkowany w latach 1926-33 w wersjach Standard i Standard S. wyposażany w silnik dwusuwowy Ilo o poj.400ccm, lub Hansa 500ccm. Skrzynia ład.mogła byc drewniana lub metalowa. Ładownośc 500-750kg.
Ponieważ jest to rzadko spotykany pojazd wklejam ilustrację z widokiem boku.Pozdrawiam.

Goliath Standard 400. (2bp).jpg
Plik ściągnięto 10927 raz(y) 5,47 KB

 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 2:37 pm   

pumeks napisał/a:

I takie pytanie: czy kojarzycie gdzieś na forum znane (choćby z albumów Tuska) zdjęcie autobusu Komnicka przy urzędzie celnym w Kałdowie? bo nie chciałem go skanować, spodziewając się, że już ktoś przede mną to zrobił.


_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 3:20 pm   

I jeszcze kolejne wyjęte z tematu Pocztówki i Zdjęcia







_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 4:55 pm   

Chodziło mi o inne zdjęcie Kałdowa (Był sobie Gdańsk tom I, s. 234) - z dużym autobusem Komnicka o numerach DZ-3037, linii Marienburg (Wpr)--Danzig. Dziwię się, że nie pojawiło się w wątku o samochodach z Elbląga...
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 6:14 pm   

No tak.... trudno przyjąć, że to auto to bus :roll:
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 9:52 pm   

I fragment innej pocztówki, niestety niewyraźnej.

Jopengasse.jpg
Plik ściągnięto 10870 raz(y) 63,43 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 10:26 am   

Pocztówka wprawdzie z zagranicy, ale zgodnie z opisem widoczne na niej autobusy miały kursować na teren Wolnego Miasta.

Kartuzy Kaszubski Dwór 600px.jpg
Plik ściągnięto 10836 raz(y) 57,76 KB

_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 12:45 pm   

Prawdziwa "wystawa" gdańskiej motoryzacji była pod koniec lat trzydziestych w północno-wschodniej części Długiego Targu, tam gdzie dziś Dom Holenderski i Sphinx. Zamieszczam zdjęcie z Bildindexu: całość w zmniejszeniu, i poszczególne fragmenty w rozdzielczości oryginału. O wyretuszowanym rowerzyście proszę tu nie pisać!

[ps. w korekcie: widzę, że kolejność załączników jak zwykle się zrandomizowała :hihi: ]

DlTarg czesc pnwsch 1.jpg
Plik ściągnięto 10825 raz(y) 36,78 KB

DlTarg czesc pnwsch.jpg
Plik ściągnięto 10825 raz(y) 53,48 KB

DlTarg czesc pnwsch 2.jpg
Plik ściągnięto 10825 raz(y) 41,89 KB

DlTarg czesc pnwsch 4.jpg
Plik ściągnięto 10825 raz(y) 50,07 KB

DlTarg czesc pnwsch 3.jpg
Plik ściągnięto 10825 raz(y) 46,53 KB

_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
rychu40 


Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 279
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 4:06 pm   

pumeks napisał/a:
O wyretuszowanym rowerzyście proszę tu nie pisać!

Rowerzysta nie jest wyretuszowany. Jest poruszony. Gdyby był wyretuszowany to by go nie było. :) O poruszonym rowerzyście piszę. Na zdjęciu. :hihi:
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 1:59 pm   

Napiszę parę słów, aby wątek całkiem nie "zardzewiał" :hihi:

pumeks napisał/a:
...archaiczna ciężarówka (koła ze szprychami!) na Chlebnickiej za Dworem Artusa...


To Chevrolet 1/2 Ton Pick-up na podwoziu typu 490/Superior z 4-cyl.silnikiem.
Auto "podrasowane" przez zamontowanie tylnego mostu wraz z kołami od modelu G lub nawet od 1-Ton Truck Model T. Również powiększona względem modelu bazowego skrzynia ładunkowa.
Wzór kabiny kierowcy sugeruje model ok.1925r.

Fot.z ul.Szafarnia przed Urzędem Celnym przedstawia samochód Wanderer W 23 w wersji 4-drzw. limuzyny. Słabo widoczne szczegóły nie pozwalają na precyzyjne datowanie prod.tego samochodu. Model W23 produkowano w latach 1937-41.

Jeszcze słabiej widac szczegóły na fot. Opla przed Generalkommando. Jest to model 38, lecz nie mogę odróżnic czy Olympia, czy Kadett.

Na fot.Sabaotha z 9 stycznia - widoczny na ul.Tkackiej jest MB 230(W21) Cabriolet A wersja 1936r. z "krótkimi"obudowami reflektorów.
Pozdrawiam.
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 12:38 pm   

pawel.45 napisał/a:
widoczny na pierwszym planie trójkołowiec Goliath Standard jest tak charakterystyczny, że nie stwarza wątpliwości.
To był jeden z pierwszych skonstruowanych przez Borgwarda pojazdów. Produkowany w latach 1926-33 w wersjach Standard i Standard S. wyposażany w silnik dwusuwowy Ilo o poj.400ccm, lub Hansa 500ccm. Skrzynia ład.mogła byc drewniana lub metalowa. Ładownośc 500-750kg.
Ponieważ jest to rzadko spotykany pojazd wklejam ilustrację z widokiem boku


Nie popisałem się poprzednio, biorąc ten pojazd za motocykl. Może teraz się zrehabilituję: Goliath w barwach "Konditorei Julius Schubert & Sohn", zaparkowany przed firmową cukiernią na Langgasse 6-8.

Goliath.jpg
Plik ściągnięto 10675 raz(y) 40,88 KB

Julius Schubert & Sohn.jpg
Plik ściągnięto 10675 raz(y) 17,62 KB

_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 6:48 pm   

pumeks napisał/a:
...Nie popisałem się poprzednio, biorąc ten pojazd za motocykl. Może teraz się zrehabilituję...


Nie widzę żadnego powodu, by tak to oceniac.
Czy jakiś pojazd uznany będzie za motocykl, czy zaliczony do innej grupy pojazdów - to kwestia umowna.
Jeśli przyjmiemy, że stanowią o tym przepisy prawa - to trzeba dodac jakiego - bo podatkowego wcale nie muszą byc zbieżne w tej ocenie z przepisami prawa o ruchu drogowym (przynajmniej aktualnie w Polsce). Zresztą wystarczy w przepisach zmienic jakikolwiek drobiazg np.dopuszczalny wymiar, minimalną lub maksymalną masę, pojemnośc lub moc silnika, aby pojazd znalazł się w takiej czy innej kategorii.To bardzo wygodny sposób kształtowania przepisów.
Jeśli decydującym ma byc kryterium techniczne - odnoszące się do zasadniczej części konstrukcji pojazdu - to też wyłonią się problemy: napęd, kierowanie pojazdem, element nośny, czy też inne czynniki.
Wreszcie subiektywne wrażenie oglądającego pojazd - do czego jego zdaniem jest on najbardziej podobny.

Jednak tak naprawdę istotnym jest to, jak sprawujący władzę (tworzący prawo) chcą to widziec. Skoro w ówczesnych Niemczech powstawało tak wiele konstrukcji trójkołowych o różnym przeznaczeniu, napędzie i sposobie kierowania - świadczy to, że władza preferowała takie rozwiązania.
Pamiętac warto, że zaliczenie danego pojazdu do określonej kategorii wiąże się nie tylko z ewentualnymi zachętami podatkowymi, lecz także wymaga różnych kategorii pozwoleń na ich prowadzenie.
Dlatego władza realizując swą linię polityczną lub zamierzenie ekonomiczne często stosuje różne wybiegi w przepisach. W Polsce np. przez wiele lat utrzymywano sztuczny podział w ubezpieczeniu grup poj. do 850ccm - mieściła się w niej Syrena, w wyższej grupie były pojazdy z silnikami do 1500ccm - (Polski FIAT) i włączone do niej sam. Warszawa (2120ccm).
Znowu się rozgadałem - ale "rehabilitacja" ciekawa. Podziwiam zasoby Twego archiwum.
Pozdrawiam :co_jest:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk