Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Niemieckie plany rozbudowy linii tramwajowych
Autor Wiadomość
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Sro Gru 10, 2008 2:18 pm   

Wielkie Dzieki za wiadomości :== Pozdrawiam
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 7:47 am   

Z historii tramwaju do Sopotu[konnego] dowiedzieć się można,że został zlikwidowany,gdyż nie wytrzymał konkurencji z koleją.Trasa jego wiodła dzisiejszą Grunwaldzką,dlatego podczas późniejszej budowy linii tramwaju do Oliwy tory przeniesiono na ul Wita Stwosza.Drugim przypadkiem przegranej tramwaju była znów linia do Sopotu,lata '60.Tu SKM załatwiła linię.A w przypadku linii skm do Nowego Portu to jej rentowność spadła po przemianach w latach '90 i mając konkurencję w postaci tramwaju nie przetrwała[dochodzą tu jeszcze kwestie niedogadania z GDDKiA]źródeł nie podaję,bo nie pamiętam,ale u Marcina też coś jest.A tak swoją drogą to PSSTM czeka... ;)
_________________

 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 10:03 am   

turecki napisał/a:
Z historii tramwaju do Sopotu[konnego]

Powinno być: Oliwy
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 12:07 pm   

miał być jeden post, a wyszły trzy- przypadek :hihi: Tramwaje do Sopotu mogły wyjeżdzać z zaj. w Oliwie przy ul. Grunwaldzkiej, róg Pomorskiej? Podobno po wojnie była tam fabryka mydła. Może ktoś zna historie tego miejsca? http://miastozapomniane.w...ajezdnia-oliwa/
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 12:25 pm   

Nic w tym twoim linku o żadnej fabryce mydła nie znalazłem :???: A o tej zajezdni już kiedyś dyskutowaliśmy - tramwaje do Sopotu nie mogły z niej wyjeżdżać, bo ruszyły dopiero w 1946 r.
Poczytaj sobie:
FABRYKA MYDLA=ZAJEZDNIA TRAMWAJOWA=GRUNWALDZKA 537
Zajezdnia tramwaju konnego w Oliwie
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 12:26 pm   

wagon konny

tomek1 039.jpg
Plik ściągnięto 10424 raz(y) 17,54 KB

 
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 12:40 pm   

Dzięki za linki, :D a co do fabryki mydła to obiło mi sie gdzieś o uszy. :hmm:
 
Chris 

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 323
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 5:52 pm   

Na temat pomysłu trolejbusów na Orunię (oraz Siedlce!) i jednoczesnej likwidacji tras tramwajowych w tychze kierunkach:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Gdańsku
 
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 1:21 am   

tramwaj konny

250px-Gdansk_tramwaj_konny[1].jpg
Plik ściągnięto 10381 raz(y) 13,36 KB

 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 9:44 am   

To zdjęcie było już na tym forum mnóstwo razy, ale przecież to nie jest tramwaj konny z epoki tylko jakaś rekonstrukcja typu atrakcja dla gawiedzi z okazji święta miasta w latach wczesnego Gomułki (Jarmarku św. Dominika w tamtym czasie nie było, ale organizowano jakieś święto, zdaje się że w czerwcu).
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Tomasz-nn 

Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 32
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 10:16 am   

Jestem od nie dawna na tym forum i nie spotkałem sie z tym zdjęciem wcześniej, a przypomnieć zawsze można jak wyglądał tramwaj konny.
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 10:55 am   

pumeks napisał/a:
przecież to nie jest tramwaj konny z epoki tylko jakaś rekonstrukcja typu atrakcja dla gawiedzi z okazji święta miasta w latach wczesnego Gomułki

:% czyżby?
Cytat:
Herbrandt Metropolitan - Jeden z odrestaurowanych tramwajów w Gdańsku.
Posiada hamulec na korbę. Wewnątrz znajduje się 18 miejsc siedzących w układzie 2+1. Wagon nie posiada żadnej szyby z wyjątkiem "skrzynki" oświetleniowej. Do skrzynki tej wkładano prawdopodobnie lampę naftową. Przy każdym pomoście znajduje się jedna taka skrzynka (patrz zdjęcie). Ze skrzynki prowadzi kominek umożliwiający wylot dymu z lampy. W/g ZKM Gdańsk jest to drugi najstarszy (z 1873r.) zachowany wagon tramwajowy na świecie. Stacjonuje w zajezdni Nowy Port, skąd wyjeżdża tylko na wyjątkowe okazje (raz na parę lat).

źródło

harb_metro2.jpg
Targi komunikacji w roku 2006 w Gdańsku
Plik ściągnięto 10558 raz(y) 65,85 KB

_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
NoGodsNoMasters 
Langgarten


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 58
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 12:15 pm   

Cześć turecki,

domyślam się, że mimo braku cytatu twoja powyższa odpowiedź jest skierowana do mnie :) .

turecki napisał/a:
Z historii tramwaju do Sopotu[konnego] dowiedzieć się można,że został zlikwidowany,gdyż nie wytrzymał konkurencji z koleją.Trasa jego wiodła dzisiejszą Grunwaldzką,dlatego podczas późniejszej budowy linii tramwaju do Oliwy tory przeniesiono na ul Wita Stwosza.Drugim przypadkiem przegranej tramwaju była znów linia do Sopotu,lata '60.Tu SKM załatwiła linię.


Moge jedynie rozszerzyć twoją wypowiedz o informacje zebrane przez Łukasza Bartnika na stronie www.marcinc.rail.pl w dziale historia:
1864
Pierwszym środkiem transportu miejskiego w Gdańsku jest omnibus konny kursujący na trasie z
Gdańska do Sopotu. Zarządza nim firma przewozowa "Thiel, Goldwied und Hadlich", jednak
konkurencyjność kolei sprawia, że rentowność linii omnibusowej maleje.
1871
Ruch omnibusów konnych zostaje zawieszony. Powodem jest zbyt silna konkurencja kolei, która znacznie
wygrywa bitwę o pasażera dzięki mniejszemu czasowi podróży pomiędzy Gdańskiem a Sopotem.

oraz

1946
Połączenie przewoźników miejskich z Gdańska, Gdyni oraz Sopotu w jedno przedsiębiorstwo pod nazwą
Międzykomunalne Zakłady Komunikacyjne Gdańska-Gdynia, w skrócie MZK G-G, nastąpiło 8 stycznia.
10 listopada uruchomiono linię tramwajową nr 7 na
trasie Śródmieście, Targ Węglowy - Wrzeszcz - Oliwa - Sopot, gdzie pętlę zlokalizowano na obecnej
ul. Reja. Nawierzchnię linii do Sopotu stanowiły szyny i podkłady przekazane na rzecz MZK przez PKP.
Utrzymanie komunikacji możliwe było dzięki 40 wyremontowanym wagonom silnikowym i
28 doczepkom.
1961
1 stycznia zawieszono linię nr 7, likwidując jednocześnie trasę do Sopotu, której torowisko kolidowało
z nową jezdnią al. Grunwaldzkiej. 1 lipca zlikwidowano torowisko na ul. Chrobrego i ul. Waryńskiego
we Wrzeszczu, uruchomiono nową linię nr 15 z Wrzeszcza do Nowego Portu przez Brzeźno, a linię nr 5
skierowano do pętli na lotnisku na Zaspie.
Do końca lat 60-tych przebudowuje się i modernizuje dwie gdańskie zajezdnie we Wrzeszczu i w Nowym
Porcie oraz sprowadzone zostają jeszcze używane wagony z Warszawy.
Wszystkie linie dostały pętle na krańcach tras, a wszystkie gdańskie tramwaje zostały
zmodernizowane na jednokierunkowe.


W powyższym rozważaniu wspomniałeś o likwidacji linii tramwajowej do Sopotu na rzecz koleji (SKM), natomiast pisząc o linii tramwajowej do Nowego Portu sytuacja była oczywiście odwrotna ale zabrakło mi tam jakiegoś połączenia tych dwóch "myśli" dlatego nie zrozumiałem na początku twojej wypowiedzi.
SKM-a do Nowego Portu mozna powiedzieć, że została czasowo zlikwidowana ponieważ jak wyczytałem do 2012 roku sa plany uruchomienia z powrotem linii z tytułu planu komunikacyjnego rozwoju aglomeracji gdańskiej. Więcej o tym można poczytać na Trojmiasto.pl

http://www.trojmiasto.pl/...p?id_news=29088

Cytat:
[dochodzą tu jeszcze kwestie niedogadania z GDDKiA]

tzn ?
Ostatnio zmieniony przez NoGodsNoMasters Pią Gru 12, 2008 1:31 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 1:22 pm   

feyg napisał/a:
pumeks napisał/a:
przecież to nie jest tramwaj konny z epoki tylko jakaś rekonstrukcja typu atrakcja dla gawiedzi z okazji święta miasta w latach wczesnego Gomułki

:% czyżby?

No dobra, zwracam honor - wagon może i jest na tym zdjęciu prawdziwy, a "rekonstrukcja" najwyżej w tym sensie, jak robią to Grupy Rekonstrukcji Historycznej :) (czyli odtwarzanie jazdy tramwajem konnym z użyciem prawdziwego tramwaju z epoki). Tym niemniej, wolę tramwaje konne na zdjęciach dziewiętnastowiecznych, kiedy były normalnym środkiem komunikacji a nie atrakcją dla gawiedzi :)
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 2:17 pm   

pumeks napisał/a:

No dobra, zwracam honor - wagon może i jest na tym zdjęciu prawdziwy, a "rekonstrukcja" najwyżej w tym sensie, jak robią to Grupy Rekonstrukcji Historycznej :) (czyli odtwarzanie jazdy tramwajem konnym z użyciem prawdziwego tramwaju z epoki).

Tylko pasażerowie są jacyś z innej bajki :hihi:
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk