Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Linia Kokoszki - Gdańsk
Autor Wiadomość
Gandalf 


Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 2
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 7:01 pm   Linia Kokoszki - Gdańsk

Linia Kokoszki - Gdynia, wybudowana w 1921, funkcjonowała cały czas, aż do momentu ukończenia Magistrali Węglowej w 1930. Wtedy została rozebrana. Interesuje mnie jak poradzono sobie z krzyżówkami. Były dwa takie miejsca.
Pierwsze z nich leży na granicy Karwin, w miejscu gdzie ul. Nałkowskiej zagłębią się w las. Obie linie - wtedy jednotorowe - były na jednym poziomie. Prawdopodobnie załatwiono to dwoma rozjazdami.
Drugie miejsce znajduje się w Osowej. Na mapie WIG'u z 1936 widać nasyp starego torowiska i wiadukt nad nową linią (i drugi mniejszy na północy - prawdopodobnie drogowy). Na mapie z 1917 brak jakichkolwiek budowli technicznych. W załączeniu fragmenty map opisywanego obszaru. Brakuje mi danych sprzed wybudowania Magistrali Węglowej. Nie wiem czy widoczny wiadukt powstał już w 1921, czy też dopiero w 1930. Interesuje mnie kiedy został rozebrany. W terenie nie znalazłem żadnych jego pozostałości.
12 lutego mam zamiar, wraz grupą innych uczestników, przejść całą trasę ( http://www.babelki.pl/ind...=15&lista=0#640 ). Byłbym wdzięczny za uzupełniające informacje, zarówno na forum jak i na trasie wyprawy.

Osowa.gif
Plik ściągnięto 4620 raz(y) 249,16 KB

Ostatnio zmieniony przez Mikołaj Wto Sty 31, 2012 7:49 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 9:42 pm   

Skrzyżowanie w Osowie było dwupoziomowe, powstało w 1928 roku w postaci drewnianego prowizorycznego wiaduktu i istniało do początku lat 30-tych, zaś drugie niedaleko Krykulca było jednopoziomowe. Sprostowanie: magistrala węglowa pomiędzy Osową i Gdynia była od początku dwutorowa pominąwszy okres budowy kiedy istniał tylko jeden prowizoryczny tor. Zresztą na przedstawionej przez Ciebie mapie wyraźnie widać oznaczenie linii dwutorowej.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2682
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 10:32 pm   

Gandalf napisał/a:
W terenie nie znalazłem żadnych jego pozostałości.

Jeśli mnie pamięć nie myli to od strony Paryskiego Ogrodu pozostał na skarpie "złotego przekopu" pozostał fundament przyczółka. (mapka km 9-10.jpg)
Zamieszczona: http://wolneforumgdansk.p...p?p=17876#17876
renekk napisał/a:
i ostatnia część:
 
 
orłoś 

Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 10:58 pm   

Widok dawnego torowiska nad linią węglową. Ciekawym zjawiskiem jest podwójny nasyp, gdzie pierwszy był nasypem pierwotnym , który był używany do momentu ukończenia wiaduktu. Po oddaniu do użytku wiaduktu nad budowaną linią, torowisko rozkopano i pozostały tylko widoczne do dzisiaj ślady. Betonowe przyczółki są pozostałością lekkiego wiaduktu nad linią węglową, prowadzącego do zachowanego do dzisiaj budynku dróżnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk