Linia Kokoszki - Gdynia, wybudowana w 1921, funkcjonowała cały czas, aż do momentu ukończenia Magistrali Węglowej w 1930. Wtedy została rozebrana. Interesuje mnie jak poradzono sobie z krzyżówkami. Były dwa takie miejsca.
Pierwsze z nich leży na granicy Karwin, w miejscu gdzie ul. Nałkowskiej zagłębią się w las. Obie linie - wtedy jednotorowe - były na jednym poziomie. Prawdopodobnie załatwiono to dwoma rozjazdami.
Drugie miejsce znajduje się w Osowej. Na mapie WIG'u z 1936 widać nasyp starego torowiska i wiadukt nad nową linią (i drugi mniejszy na północy - prawdopodobnie drogowy). Na mapie z 1917 brak jakichkolwiek budowli technicznych. W załączeniu fragmenty map opisywanego obszaru. Brakuje mi danych sprzed wybudowania Magistrali Węglowej. Nie wiem czy widoczny wiadukt powstał już w 1921, czy też dopiero w 1930. Interesuje mnie kiedy został rozebrany. W terenie nie znalazłem żadnych jego pozostałości.
12 lutego mam zamiar, wraz grupą innych uczestników, przejść całą trasę ( http://www.babelki.pl/ind...=15&lista=0#640 ). Byłbym wdzięczny za uzupełniające informacje, zarówno na forum jak i na trasie wyprawy.
Osowa.gif
Plik ściągnięto 4620 raz(y) 249,16 KB
Ostatnio zmieniony przez Mikołaj Wto Sty 31, 2012 7:49 pm, w całości zmieniany 1 raz
Skrzyżowanie w Osowie było dwupoziomowe, powstało w 1928 roku w postaci drewnianego prowizorycznego wiaduktu i istniało do początku lat 30-tych, zaś drugie niedaleko Krykulca było jednopoziomowe. Sprostowanie: magistrala węglowa pomiędzy Osową i Gdynia była od początku dwutorowa pominąwszy okres budowy kiedy istniał tylko jeden prowizoryczny tor. Zresztą na przedstawionej przez Ciebie mapie wyraźnie widać oznaczenie linii dwutorowej.
W terenie nie znalazłem żadnych jego pozostałości.
Jeśli mnie pamięć nie myli to od strony Paryskiego Ogrodu pozostał na skarpie "złotego przekopu" pozostał fundament przyczółka. (mapka km 9-10.jpg)
Zamieszczona: http://wolneforumgdansk.p...p?p=17876#17876
Widok dawnego torowiska nad linią węglową. Ciekawym zjawiskiem jest podwójny nasyp, gdzie pierwszy był nasypem pierwotnym , który był używany do momentu ukończenia wiaduktu. Po oddaniu do użytku wiaduktu nad budowaną linią, torowisko rozkopano i pozostały tylko widoczne do dzisiaj ślady. Betonowe przyczółki są pozostałością lekkiego wiaduktu nad linią węglową, prowadzącego do zachowanego do dzisiaj budynku dróżnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum