Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Wiadukt na Słowackiego - zapadł wyrok
Autor Wiadomość
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 7:42 am   

Cytat:
Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie trasa kolejowa uległa zniszczeniu i rozszabrowaniu.

Nie po ale przed zdobyciem i nie została zniszczona i rozszabrowana tylko ocalała nawierzchnia posłużyła do odbudowy odcinka Lębork - Maszewo. Gdzie jak nie na stronie fana PKM powinny znajdować się prawdziwe informacje...
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 9:55 am   

Krzysztof napisał/a:
Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie trasa kolejowa uległa zniszczeniu i rozszabrowaniu.
nie jest zgodne z prawdą :%


Mikołaju do poprawki. Ewentualnie pokaż dowody na to, że to prawdziwe. Choć brzmi to niespójnie w połączeniu z następnym zdaniem mówiącym o rozbiórce w 1946 r. Wiadukty (nie wszystkie) owszem w wyniku działań wojennych uległy zniszczeniu w 1945 r., ale ciężko mówić o rozszabrowaniu czy zniszczeniu trasy kolejowej.
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 11:00 am   

EwkaW napisał/a:
Krzysztof napisał/a:
Ale to:
Cytat:
Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie trasa kolejowa uległa zniszczeniu i rozszabrowaniu.
nie jest zgodne z prawdą :%


A co z tym? Krzysztof zazwyczaj wie, co pisze :hmm:


rozmawiałem na ten temat m.in. z autorem książki "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" i w takiej formie może to pozotać
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 11:40 am   

mikolajsobczak napisał/a:
rozmawiałem na ten temat m.in. z autorem książki "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" i w takiej formie może to pozotać


Ależ nie lubię takich sytuacji. Chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Bo widzę, że zdanie o rozbiórce dopisałeś, ale zostawiłeś też te błędne (IMO) o rozszabrowaniu. Facebook to zło – archiwum jest. Oto odpowiedź wysłana Tobie 17 września 2013 r.

odpowiedz-z-FB.jpg
Plik ściągnięto 18406 raz(y) 27,32 KB

 
Miro 


Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 2183
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 12:53 pm   

Zdjęcie z kolekcji Gerharda Jeske.
Wstawiam je z przyjemnością nie tylko jako miłośnik Dawnego Gdańska,
ale również jako wierny od 50 lat kibic piłkarskiego klubu Lechia Gdańsk.

Miro

slowackiego wiadukt_199l.JPG
Plik ściągnięto 18384 raz(y) 70,59 KB

_________________
www.olszynka-walddorf.cba.pl
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 2:45 pm   

norveg napisał/a:
mikolajsobczak napisał/a:
rozmawiałem na ten temat m.in. z autorem książki "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" i w takiej formie może to pozotać


Ależ nie lubię takich sytuacji. Chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Bo widzę, że zdanie o rozbiórce dopisałeś, ale zostawiłeś też te błędne (IMO) o rozszabrowaniu. Facebook to zło – archiwum jest. Oto odpowiedź wysłana Tobie 17 września 2013 r.


poprawiłem:

"Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie zniszczeniu uległo wiele wiaduktów. Tory zaś zostały zdemontowane w 1946 roku. W sierpniu 1946 roku DOKP w Gdańsku ogłosiło przetarg na rozbiórkę linii Wrzeszcz–Kokoszki i odbudowę odzyskanym materiałem odcinka z Łebna (wstępna powojenna nazwa Lęborka) do Maszewa"
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
Ostatnio zmieniony przez mikolajsobczak Wto Gru 03, 2013 6:30 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 3:32 pm   

mikolajsobczak napisał/a:
poprawiłem


Lepiej jako źródło podać – podawane pod wskazanym linkiem – numery „Dziennika Bałtyckiego”. Wiesz jak jest w necie. Linkowana strona zniknie i będzie linkował w próźnię. A gazetę każdy może sprawdzić w bibliotece. Ale to tylko sugestia, którą we wrześniu również otrzymałeś, a pominąłeś.
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 3:38 pm   

norveg napisał/a:
mikolajsobczak napisał/a:
poprawiłem


Lepiej jako źródło podać – podawane pod wskazanym linkiem – numery „Dziennika Bałtyckiego”. Wiesz jak jest w necie. Linkowana strona zniknie i będzie linkował w próźnię. A gazetę każdy może sprawdzić w bibliotece. Ale to tylko sugestia, którą we wrześniu również otrzymałeś, a pominąłeś.


zrobione
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2682
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 5:29 pm   

A ja dalej uważam, że zdanie
Cytat:
Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie zniszczeniu uległo wiele wiaduktów.

Fałszuje historię i wprowadza czytających w błąd. Sugeruje ono, że Armia Czerwona i Ludowe Wojsko Polskie po zdobyciu Gdańska wysadziło w powietrze te mosty, a nie jest to prawdą.
 
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 6:22 pm   

Krzysztof napisał/a:
A ja dalej uważam, że zdanie
Cytat:
Po zdobyciu w marcu 1945 roku Gdańska przez Armię Czerwoną i Ludowe Wojsko Polskie zniszczeniu uległo wiele wiaduktów.

Fałszuje historię i wprowadza czytających w błąd. Sugeruje ono, że Armia Czerwona i Ludowe Wojsko Polskie po zdobyciu Gdańska wysadziło w powietrze te mosty, a nie jest to prawdą.


Zmieniłem:

"W marcu 1945 roku wycofujące się z Gdańska niemieckie wojska wysadziły wiele wiaduktów. Trwała wtedy ewakuacja przed zbliżającą się Armią Czerwoną. Tory zaś zostały zdemontowane w 1946 roku. W sierpniu 1946 roku DOKP w Gdańsku ogłosiło przetarg na rozbiórkę linii Wrzeszcz–Kokoszki i odbudowę odzyskanym materiałem odcinka z Łebna (wstępna powojenna nazwa Lęborka) do Maszewa"
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
 
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Sro Sty 08, 2014 3:56 pm   

Kronika budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej [nieoficjalna (ponieważ stworzona przez fana PKM) i na bieżąco aktualizowana] ma nowy adres: http://mikolajsobczak.blo...etropolitalnej/
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
 
 
mikolajsobczak 
Mikołaj Sobczak

Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 11
Wysłany: Czw Sty 16, 2014 12:24 am   

Nieoficjalna kronika oraz fotoblog budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: http://mikolajsobczak2.bloog.pl/
_________________
PROWADZĘ NIEOFICJALNĄ KRONIKĘ BUDOWY POMORSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ: https://www.facebook.com/...ronikaBudowyPKM
 
 
JMjr 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Wto Cze 03, 2014 11:05 am   

Piotr J. napisał/a:
Jeszcze jedno zdjęcie z http://www.herder-institu...e&posbeg=0#jump ( wybrać Hansa Luftbild i wpisać Danzig , co daje 226 odsłon).
Proszę o weryfikację moich spostrzeżeń, ale jako mieszkaniec dzielnicy od urodzenia mam nadzieję że nie mylę się.

Nie potrafię ściągnąć a na tej jakości nie mogę dopatrzyć się, czy moja brzoza (obecnie największa na Chopina) już była. Pomóż proszę
JM
 
Piotr J. 
Blockeweg

Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 217
Wysłany: Czw Cze 05, 2014 3:37 pm   

To zdjęcie mam w pełnym rozmiarze, zamówiłem je będąc w Instytucie w 2010 r., niestety nie mam prawa go publikować. Ale sprawdzę i Ci napiszę.
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2682
Wysłany: Pią Paź 03, 2014 7:52 pm   

Czyżby rozważana była rozbiórka nowego (jeszcze nie skończonego) mostu Weisera Dawidka?
http://www.trojmiasto.pl/...ene-n83916.html
Cytat:
Problem z wąwozem kolejowym
PKM-ka wymusiła także rewizje pewnych zamierzeń na wysokości odcinka leśnego. Dotychczas zakładano, że wąwóz kolejowy zostanie wypełniony ziemią, poszerzając tym samym możliwość łatwego kształtowania korytarza drogowo-tramwajowego. Obecnie wariant ten został zmieniony na utworzenie murów oporowych. Oczywiście do nowej sytuacji komunikacyjnej będzie trzeba też dostosować powstałe przejścia pod i nad torami kolejowymi, odpowiednio je przedłużając.

Wariantów jest kilka (a mogą być i inne), ale pod tym mostem to żaden się nie zmieści.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk