Codziennie popatruję na zamieszczane przez Mira fotki dawnego Gdańska (skąd On je u licha bierze? z jakiejś studni bez dna? ) i trwam w zachwycie nad urodą tego miasta.
Pisałam to już kiedyś, ale powtórzę; nie wyobrażam sobie, co musieli czuć powracający Polacy, przedwojenni mieszkańcy. Mój Ojciec był jednym z nich, pracował tu w latach 30-tych i wrócił w kwietniu 1945. Urodziłam się rok później, więc nie mogłam być świadkiem Jego reakcji, ale i po latach nie poruszał tego tematu, a zapytany odpowiadał krótko i zwięźle. Zresztą o niewiele zdążyłam zapytać, bo umarł, kiedy jeszcze miałam dosyć pstro w głowie. Do dzisiaj zadaję Mu w myślach wiele takich pytań ...
Otrzymałem piekną panoramę na rozbitym negatywie. Dołączam jej fragment, widok na Nowe Ogrody i Promenadę.
Do tego wątku bardzo pasuje (nie może jej tu nie być).
Zastanawia mnie drugi (na zdjęciu po prawej) wjazd kolejowy pod Neugarten. Nie widzę żeby tor kontynuował się z drugiej strony mostu-tunelu
Ciekawe z którego roku to zdjęcie?
Dopiero na tej mapie, z 33 r. przejazd pod Neugarten jest narysowany w nowym miejscu i szerszy (2 torowy). Na wcześniejszych jest zaznaczony przejazd tym tunelem. Dłuższym i bardziej na zachód - tym tak dobrze widocznym na powyższym zdjęciu. Ponieważ nie widać toru za tunelem, to znaczy, że już jest ślepy, ale w tunelu może jest
Ciekawe do kiedy był?
tunel.jpg
Plik ściągnięto 18384 raz(y) 76,59 KB
tunel.f.jpg Dla nowej trasy musiano wyburzyć budynek nr. 17
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum