Bomba...Zoppoter jest niesamowity...dyskusja jest rewelacyjna...FDG do nagrody Nobla !
( sie mieszka..sie patrzy...sie bywa...i dopiero FDG trzeba do otwierania oczu... )
Bomba...Zoppoter jest niesamowity...dyskusja jest rewelacyjna...
Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...
Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...
No chyba bardziej zdewastowana jest stacja w Brentowie. Ale nie przez polskie wladze.
Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...
No chyba bardziej zdewastowana jest stacja w Brentowie. Ale nie przez polskie wladze.
Domyslilem sie, ze chodzi o czynne. Stacje nieczynne (z pomoca zlomiarzy) bardzo szybko zaczynaja przypominac stacje w Brentowie. Podobnie jak nieuzywane linie kolejowe (a bywa, ze i uzywane) upodabniaja sie do tej z Brentowa.
I tak można by się licytować Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która miała niegdyś podobno lokomotywownię na ponad 1000 (czy to w ogóle możliwe?) parowozów...
I tak można by się licytować Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która miała niegdyś podobno lokomotywownię na ponad 1000 (czy to w ogóle możliwe?) parowozów...
No tak, jest jeszcze kolej do Nowego Portu... Nie, no jaki tysiąc, tyle parowozów to mogło być w całych Prusach Zachodnich a nie na jednej stacji.
Ja właściwie Zaspy Towarowej porządnie nie oglądałem, wiem, że były tam bodaj trzy parowozownie wachlarzowe, jesli do tego doliczyc jakies tory odstawcze, to można na upartego przyjąć, że chodzi o sto a nie tysiąc. A i to nie jednocześnie.
Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która...
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Domyslilem sie, ze chodzi o czynne. Stacje nieczynne (z pomoca zlomiarzy) bardzo szybko zaczynaja przypominac stacje w Brentowie. Podobnie jak nieuzywane linie kolejowe (a bywa, ze i uzywane) upodabniaja sie do tej z Brentowa.
Właściwie chodziło mi o cos jeszcze innego. Dewastacją nazwałem sposób "odbudowy" albo "przebudowy" stacji. Albo "modernizacji".
Do takich osiągnięć PKP zaliczam na przykład całą stację we Wrzeszczu, albo peron 1 i budynek dworca w Sopocie...
stary dworzec wrzeszczański stał na miejcsu obecnej pizzeri między kasami bagazowymi a tunelem kier. browar. po lewo na parterze były kasy po prawo bar. na pietrze mieszkania kolejowe. Przejście na peron (jeden) było z obecnego tunelu (kier. park i browar) U góry na peronie i w tunelu widac ślady po starym wejściu na peron -schody. Istniało też drugie wejście na peron ( tam gdzie jest obecnie garaz) kier. żukowo Stara Piła. Po wojnie budynek był wypalony, zburzono go i wybudowano nowy dworzec w miejscu obecnego. W nowym budynku od wejscia od obecnej ul Dmowskiego po prawej stronie znów był bar. W miejscu gdziejest obecnie boczne wejście od strony paw handl. Powojenny budynek istniał do około 1952r kiedy wybudowano nowy budynek stacyjny przy okazjii oddania do uzytku świeżej SKM ki ( 22.07.1952r) Następnie w latach koniec 60 początek 70 przebudowano dworzec do obecnego kształtu. Z różnymi dobudówkami. Zaraz po wojnie (II) kasy biletowe znajdowały się w miejscu byłych kas bagażowych
no to wkładam
1.widok byłego przejścia- wejścia na peron dalekobieżny kier. Stara Piła
2. to samo lecz z tego peronu u góry ( dalekobieżny)
3.stary zjazd z peronu do kas bagażowych widać starą kostkę
4. przejazd przez tory lecz już z rozebraną nawierzchnią
kolejność zdjęc może być odwrotna
Przypuszczam że drewniana wiata na peronie dalekobieznym jest pozostałością po starej poczekalni na peronie przy wejściu do nieczynnego tunelu. Nawierzchnia peronu w miejscu nieistniejących zejść ułożona jest z małych płytek wymiar 30x30cm i wskazuje że mogą to być płytki pochodzące z innych podobnych nawierzchni (po gdańskich) Układ wskazuje że nawierzchnia peronu nie jest jednolita w tych miejscach.
Tak jakby zasypane wejścia były póżniej dodatkowo brukowane. W przejściu podziemnym kier park kuzniczki w miejscu byłego wejsćia są ślady że ściany chyba nie były jednolite i istniało wejście na peron w kier. kościoła na czarnej. Takie są moję sugestie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum