Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Peron Kaschubische Bahn...
Autor Wiadomość
bassa 
matecznik


Dołączyła: 16 Mar 2004
Posty: 1202
Wysłany: Sro Sie 25, 2004 11:40 pm   

Bomba...Zoppoter jest niesamowity...dyskusja jest rewelacyjna...FDG do nagrody Nobla !
( sie mieszka..sie patrzy...sie bywa...i dopiero FDG trzeba do otwierania oczu... :== )
_________________
bassa z matecznika (Wrzeszcz)
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:14 am   

bassa napisał/a:
Bomba...Zoppoter jest niesamowity...dyskusja jest rewelacyjna...


Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:29 am   

Cytat:
Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...


No chyba bardziej zdewastowana jest stacja w Brentowie. Ale nie przez polskie wladze.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:34 am   

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
Niestety, jesli chodzi o stację kolejową we Wrzesczu, to bedzie ciągle tylko dyskusja. To chyba najbardziej zdewastowana przez polskie władze stacja w tzw. trójmieście...


No chyba bardziej zdewastowana jest stacja w Brentowie. Ale nie przez polskie wladze.


Chodziło mi o czynne stacje...
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:42 am   

Domyslilem sie, ze chodzi o czynne. Stacje nieczynne (z pomoca zlomiarzy) bardzo szybko zaczynaja przypominac stacje w Brentowie. Podobnie jak nieuzywane linie kolejowe (a bywa, ze i uzywane) upodabniaja sie do tej z Brentowa.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7741
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:43 am   

Zoppoter napisał/a:
Chodziło mi o czynne stacje...

I tak można by się licytować :wink: Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która miała niegdyś podobno lokomotywownię na ponad 1000 (czy to w ogóle możliwe?) parowozów...
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 11:52 am   

pumeks napisał/a:
I tak można by się licytować :wink: Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która miała niegdyś podobno lokomotywownię na ponad 1000 (czy to w ogóle możliwe?) parowozów...


No tak, jest jeszcze kolej do Nowego Portu... Nie, no jaki tysiąc, tyle parowozów to mogło być w całych Prusach Zachodnich a nie na jednej stacji.

Ja właściwie Zaspy Towarowej porządnie nie oglądałem, wiem, że były tam bodaj trzy parowozownie wachlarzowe, jesli do tego doliczyc jakies tory odstawcze, to można na upartego przyjąć, że chodzi o sto a nie tysiąc. A i to nie jednocześnie.
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 12:00 pm   

pumeks napisał/a:
Co się np. stało z dawną stacją na Zaspie (obecnie: Zaspa Towarowa), która...

:cry:
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 12:07 pm   

Sabaoth napisał/a:
Domyslilem sie, ze chodzi o czynne. Stacje nieczynne (z pomoca zlomiarzy) bardzo szybko zaczynaja przypominac stacje w Brentowie. Podobnie jak nieuzywane linie kolejowe (a bywa, ze i uzywane) upodabniaja sie do tej z Brentowa.


Właściwie chodziło mi o cos jeszcze innego. Dewastacją nazwałem sposób "odbudowy" albo "przebudowy" stacji. Albo "modernizacji".

Do takich osiągnięć PKP zaliczam na przykład całą stację we Wrzeszczu, albo peron 1 i budynek dworca w Sopocie...
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 12:12 pm   

Aaaa, chodzi Ci o dewastacje przez odbudowe. Cos na wzor scian z przyciemnionego szkla :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Sie 26, 2004 12:19 pm   

Sabaoth napisał/a:
Aaaa, chodzi Ci o dewastacje przez odbudowe. Cos na wzor scian z przyciemnionego szkla :hihi:


Ściany z przyciemnionego szkła to sama rozkosz w porównaniu z modernizacja stacji kolejowych w Polsce powojennej...
 
Czesiek 

Dołączył: 01 Cze 2004
Posty: 131
Wysłany: Pon Sie 30, 2004 7:49 pm   

stary dworzec wrzeszczański stał na miejcsu obecnej pizzeri między kasami bagazowymi a tunelem kier. browar. po lewo na parterze były kasy po prawo bar. na pietrze mieszkania kolejowe. Przejście na peron (jeden) było z obecnego tunelu (kier. park i browar) U góry na peronie i w tunelu widac ślady po starym wejściu na peron -schody. Istniało też drugie wejście na peron ( tam gdzie jest obecnie garaz) kier. żukowo Stara Piła. Po wojnie budynek był wypalony, zburzono go i wybudowano nowy dworzec w miejscu obecnego. W nowym budynku od wejscia od obecnej ul Dmowskiego po prawej stronie znów był bar. W miejscu gdziejest obecnie boczne wejście od strony paw handl. Powojenny budynek istniał do około 1952r kiedy wybudowano nowy budynek stacyjny przy okazjii oddania do uzytku świeżej SKM ki ( 22.07.1952r) Następnie w latach koniec 60 początek 70 przebudowano dworzec do obecnego kształtu. Z różnymi dobudówkami. Zaraz po wojnie (II) kasy biletowe znajdowały się w miejscu byłych kas bagażowych
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Pon Sie 30, 2004 11:15 pm   

Cześku - parę obrazków i do Akademii...
 
 
Czesiek 

Dołączył: 01 Cze 2004
Posty: 131
Wysłany: Wto Sie 31, 2004 6:15 pm   

no to wkładam
1.widok byłego przejścia- wejścia na peron dalekobieżny kier. Stara Piła
2. to samo lecz z tego peronu u góry ( dalekobieżny)
3.stary zjazd z peronu do kas bagażowych widać starą kostkę
4. przejazd przez tory lecz już z rozebraną nawierzchnią
kolejność zdjęc może być odwrotna

Przypuszczam że drewniana wiata na peronie dalekobieznym jest pozostałością po starej poczekalni na peronie przy wejściu do nieczynnego tunelu. Nawierzchnia peronu w miejscu nieistniejących zejść ułożona jest z małych płytek wymiar 30x30cm i wskazuje że mogą to być płytki pochodzące z innych podobnych nawierzchni (po gdańskich) Układ wskazuje że nawierzchnia peronu nie jest jednolita w tych miejscach.
Tak jakby zasypane wejścia były póżniej dodatkowo brukowane. W przejściu podziemnym kier park kuzniczki w miejscu byłego wejsćia są ślady że ściany chyba nie były jednolite i istniało wejście na peron w kier. kościoła na czarnej. Takie są moję sugestie ?
 
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Sro Wrz 01, 2004 1:17 pm   

Hmmm... szkoda, że nie ma zdjęć tych miejsc np. 70 lat wstecz. :|
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk