Przemieszczałam się dziś do uzdrowiska Zoppot wyjątkowo SKM-ką i rzuciły mi się w oczy nowiuśkie granatowe tabliczki przyczepione do kolejowych budynków z logo pkp-podobnym ale z napisem "Polskie Linie Kolejowe". Co to znaczy? Jakaś zmiana w strukturach?
To tylko nowe tabliczki, PKP już 5 lat temu rozmieniła się na 11 spółek, każda z prezesami, zarządem, stadem sekretarek i wypasionych bryk. Z nich wszystkich dochód przynosi tylko SKM i Cargo, na zero wychodzi Intercity, a do reszty dopłaca każdy z nas...
Zobacz grupę PKP
_________________ "A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
Ostatnio zmieniony przez knovak Pon Cze 20, 2005 9:24 pm, w całości zmieniany 1 raz
Podzielili się żeby wprowadzić w błąd szpiegów, teraz jakby dywersanci mieli rozkręcić tory, to nie wiedzieliby czyje one są i czyje pociągi po nich jeżdżą i pewnie zrezygnowaliby z akcji. To się nazywa kamuflaż
Z grubsza rzecz ujmując PLK to tory. Jest jeszcze PKP Energetyka i Telekomunikacja Kolejowa i mamy komplecik aby pociągi mogły śmigać.
Lepiej tym nie myśleć jadąc pociągiem na wakacje bo przecież wakacje mają być miłe.
I bardzo dobrze! Pojawi się jakiś czeski albo maltański operator, któremu będzie się opłacało zakupienie nowego taboru i obniżenie cen.
U Asi w bloku pojawiły się skrzynki dostosowane do wymogów UE - każda z osobnym dostępem z myślą o demonoploizacji usług poczty polskiej. Tak trzymać!
Wszy-stk-ie zwią-zki - na po-wąz-ki!
To tylko nowe tabliczki, PKP już 5 lat temu rozmieniła się na 11 spółek, każda z prezesami, zarządem, stadem sekretarek i wypasionych bryk. Z nich wszystkich dochód przynosi tylko SKM i Cargo, na zero wychodzi Intercity, a do reszty dopłaca każdy z nas...
Zobacz grupę PKP
Nie wiem ile sekretarek i bryk mają poszczególne spółki, ale takie traktowanie sprawy to daleko idące uproszczenie powielające ideologię LePpeRowską. I to nie sekretarki i wypasione bryki powodują straty tych spółek.
A wracając do PLK, to jest to spółka-córka PKP SA zarządzająca infrastrukturą. Ma ona pozostać pod kontrolą państwa w przeciwieństwie do PeKaPowskich spółek przewozowych, po to, zeby uniknąć błędów popełnionych przy prywatyzacji kolei brytyjskich. Chodzi o bezpieczeństwo ruchu.
PLK, to jest to spółka-córka PKP SA zarządzająca infrastrukturą.
Infrastrukturą może tak, ale już np. zegar na budynku dworca w Gdyni należy do PKP Energetyka i Telekomunikacja Kolejowa
Biorąc pod uwagę definicję infrastruktury kolejowej, to ten zegar nie jest jej elementem mimo, ze budynek dworca juz nim jest. Równie dobrze zegar mógłby byc własnością prywatną.
Biorąc pod uwagę definicję infrastruktury kolejowej, to ten zegar nie jest jej elementem
Zaciekawiłeś mnie. A zegary na peronach? A jakiekolwiek zegary na kolei?
Też nie. Infrastruktura w skrócie to jest wszystko nieruchome, co słuzy prowadzeniu ruchu kolejowego. Zegary służą tylko pasażerom w celach orientacyjnych. Pociągi nie kursują według tych peronowych zegarów...
Tak, i jakiś czas temu była draka, bo spółka która jest właścicielem zegara po prostu go wyłączyła w oczekiwaniu, aż inna spółka zacznie płacić za jego funkcjonowanie
Tak, i jakiś czas temu była draka, bo spółka która jest właścicielem zegara po prostu go wyłączyła w oczekiwaniu, aż inna spółka zacznie płacić za jego funkcjonowanie
Taka draka to pikuś...
Co jakiś czas PKP Energetyka wyłącza prąd w sieci trakcyjnej, bo PKP Przewozy Regionalne zalega z płatnościami. PR nie płaca również PLK za uzywanie infrastruktury, więc PLK sa na minusie i nie remontują na bieżąco infrastruktury. W rezultacie kolejne linie mają obniżaną prędkość dozwoloną albo są zawieszane. Z kolei Przewozy Regionalne nie płacą, bo nie zarabiają. Nie zarabiają, bo są fatalnie zarządzane przez związki zawodowe, ponadto nie dostaja zakontraktowanych pieniedzy od władz samorządowych. Samorządy im nie płaca, bo nie dostaja pieniędzy z budżetu albo brak jest odpowiednich uregulowań prawnych. W zasadzie mozna rzec, że całe PKP mogłoby od biedy funkcjonowac, gdyby nie gigantyczny problem z Przewozami Regionalnymi.
Gdyby ktoś był zaskoczony to prosze zajrzeć do dowodu osobistego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum