Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
PKP czy PLK?
Autor Wiadomość
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 8:35 pm   PKP czy PLK?

Przemieszczałam się dziś do uzdrowiska Zoppot wyjątkowo SKM-ką i rzuciły mi się w oczy nowiuśkie granatowe tabliczki przyczepione do kolejowych budynków z logo pkp-podobnym ale z napisem "Polskie Linie Kolejowe". Co to znaczy? Jakaś zmiana w strukturach?
 
knovak 
Wanoga


Dołączył: 21 Paź 2003
Posty: 1418
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 9:11 pm   

To tylko nowe tabliczki, PKP już 5 lat temu rozmieniła się na 11 spółek, każda z prezesami, zarządem, stadem sekretarek i wypasionych bryk. Z nich wszystkich dochód przynosi tylko SKM i Cargo, na zero wychodzi Intercity, a do reszty dopłaca każdy z nas... :II
Zobacz grupę PKP
_________________
"A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
Ostatnio zmieniony przez knovak Pon Cze 20, 2005 9:24 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 9:20 pm   

Podzielili się żeby wprowadzić w błąd szpiegów, teraz jakby dywersanci mieli rozkręcić tory, to nie wiedzieliby czyje one są i czyje pociągi po nich jeżdżą i pewnie zrezygnowaliby z akcji. To się nazywa kamuflaż :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
knovak 
Wanoga


Dołączył: 21 Paź 2003
Posty: 1418
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 9:27 pm   

W ramach tego kamuflowania tak namieszali, że PKP ma szanse być pierwszą na świecie koleją państwową, która splajtuje...
_________________
"A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
 
 
Makabunda 
po prostu ziom


Dołączyła: 21 Paź 2003
Posty: 1143
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 11:50 pm   

Z grubsza rzecz ujmując PLK to tory. Jest jeszcze PKP Energetyka i Telekomunikacja Kolejowa i mamy komplecik aby pociągi mogły śmigać. :mrgreen:
Lepiej tym nie myśleć jadąc pociągiem na wakacje bo przecież wakacje mają być miłe.
 
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 12:40 am   

Cytat:
PLK to tory

I bardzo dobrze! Pojawi się jakiś czeski albo maltański operator, któremu będzie się opłacało zakupienie nowego taboru i obniżenie cen.
U Asi w bloku pojawiły się skrzynki dostosowane do wymogów UE - każda z osobnym dostępem z myślą o demonoploizacji usług poczty polskiej. Tak trzymać!
Wszy-stk-ie zwią-zki - na po-wąz-ki!
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 6:54 am   

Mikołaj napisał/a:
Wszy-stk-ie zwią-zki - na po-wąz-ki!

Małżeńskie też? :%
_________________
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 8:36 am   

knovak napisał/a:
To tylko nowe tabliczki, PKP już 5 lat temu rozmieniła się na 11 spółek, każda z prezesami, zarządem, stadem sekretarek i wypasionych bryk. Z nich wszystkich dochód przynosi tylko SKM i Cargo, na zero wychodzi Intercity, a do reszty dopłaca każdy z nas... :II
Zobacz grupę PKP



Nie wiem ile sekretarek i bryk mają poszczególne spółki, ale takie traktowanie sprawy to daleko idące uproszczenie powielające ideologię LePpeRowską. I to nie sekretarki i wypasione bryki powodują straty tych spółek.

A wracając do PLK, to jest to spółka-córka PKP SA zarządzająca infrastrukturą. Ma ona pozostać pod kontrolą państwa w przeciwieństwie do PeKaPowskich spółek przewozowych, po to, zeby uniknąć błędów popełnionych przy prywatyzacji kolei brytyjskich. Chodzi o bezpieczeństwo ruchu.
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:10 am   

Cytat:
PLK, to jest to spółka-córka PKP SA zarządzająca infrastrukturą.

Infrastrukturą może tak, ale już np. zegar na budynku dworca w Gdyni należy do PKP Energetyka i Telekomunikacja Kolejowa :%
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:19 am   

pumeks napisał/a:
Cytat:
PLK, to jest to spółka-córka PKP SA zarządzająca infrastrukturą.

Infrastrukturą może tak, ale już np. zegar na budynku dworca w Gdyni należy do PKP Energetyka i Telekomunikacja Kolejowa :%


Biorąc pod uwagę definicję infrastruktury kolejowej, to ten zegar nie jest jej elementem mimo, ze budynek dworca juz nim jest. Równie dobrze zegar mógłby byc własnością prywatną.
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:22 am   

Zoppoter napisał/a:
Biorąc pod uwagę definicję infrastruktury kolejowej, to ten zegar nie jest jej elementem

Zaciekawiłeś mnie. A zegary na peronach? A jakiekolwiek zegary na kolei?
_________________
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:28 am   

Corzano napisał/a:
Zoppoter napisał/a:
Biorąc pod uwagę definicję infrastruktury kolejowej, to ten zegar nie jest jej elementem

Zaciekawiłeś mnie. A zegary na peronach? A jakiekolwiek zegary na kolei?


Też nie. Infrastruktura w skrócie to jest wszystko nieruchome, co słuzy prowadzeniu ruchu kolejowego. Zegary służą tylko pasażerom w celach orientacyjnych. Pociągi nie kursują według tych peronowych zegarów...
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:35 am   

Tak, i jakiś czas temu była draka, bo spółka która jest właścicielem zegara po prostu go wyłączyła w oczekiwaniu, aż inna spółka zacznie płacić za jego funkcjonowanie :P
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:47 am   

pumeks napisał/a:
Tak, i jakiś czas temu była draka, bo spółka która jest właścicielem zegara po prostu go wyłączyła w oczekiwaniu, aż inna spółka zacznie płacić za jego funkcjonowanie :P


Taka draka to pikuś...

Co jakiś czas PKP Energetyka wyłącza prąd w sieci trakcyjnej, bo PKP Przewozy Regionalne zalega z płatnościami. PR nie płaca również PLK za uzywanie infrastruktury, więc PLK sa na minusie i nie remontują na bieżąco infrastruktury. W rezultacie kolejne linie mają obniżaną prędkość dozwoloną albo są zawieszane. Z kolei Przewozy Regionalne nie płacą, bo nie zarabiają. Nie zarabiają, bo są fatalnie zarządzane przez związki zawodowe, ponadto nie dostaja zakontraktowanych pieniedzy od władz samorządowych. Samorządy im nie płaca, bo nie dostaja pieniędzy z budżetu albo brak jest odpowiednich uregulowań prawnych. W zasadzie mozna rzec, że całe PKP mogłoby od biedy funkcjonowac, gdyby nie gigantyczny problem z Przewozami Regionalnymi.


Gdyby ktoś był zaskoczony to prosze zajrzeć do dowodu osobistego.
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Wto Cze 21, 2005 10:51 am   

Zoppoter napisał/a:
bo są fatalnie zarządzane przez związki zawodowe

Prowokator. :%
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk