Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
skm na jutro
Autor Wiadomość
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 6:22 pm   

Zdzisiu, wbij sobie w wyszukiwarkę forumową (a właściwie "forową" :wink: ) wyraz "peroniki" :OO
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 6:49 pm   

seestrasse napisał/a:
Zdzisiu, wbij sobie w wyszukiwarkę forumową (a właściwie "forową" :wink: ) wyraz "peroniki" :OO


No wiesz...... wbijałem "Kolejka" "SKM" i inne (za przeporszeniem) wyrazy, ale "peroniki" ..... do łba by mi to nie przyszło..... ale z za to z zaciekawieniem przeczytalem caly temat za co CI dziekuje..... :==
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 6:59 pm   

:bejbi:
 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 8:24 pm   

Zoppoter napisał/a:
turecki napisał/a:
:== :== :== a tu z dziś...dla Zoppiego

Hi hi hi EW58 w barwach.... berlinskiej S-Bahn :hihi: Też swoiste nawiązanie do tradycji :mrgreen:


Jechałam tym czymś kilka dni temu i się zastanawiałam, skąd oni wyciągnęli to zużyte i przybrudzone cudo :hihi:
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 8:58 pm   

parker napisał/a:
Zoppoter napisał/a:
turecki napisał/a:
:== :== :== a tu z dziś...dla Zoppiego

Hi hi hi EW58 w barwach.... berlinskiej S-Bahn :hihi: Też swoiste nawiązanie do tradycji :mrgreen:


Jechałam tym czymś kilka dni temu i się zastanawiałam, skąd oni wyciągnęli to zużyte i przybrudzone cudo :hihi:

Z Cisowej. Tam tego wiecej stoi i juz przyrdzewiało do szyn. To sa te "słynne" niegdyś pomarańczowe "nowe" kolejki z końca lat 70-ych.
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 9:08 pm   

Zdzislaw napisał/a:
Pamietam bowiem ze jak zamienioano starą Kolejkę na nową, to bylo jakies zamieszanie z peronami, kórych część przebodowano. Nie jestem pewnien o co chodziło, ale chyba wiązało sie to z tym, że jakies sklady były wysokie a jakieś niskie. PO wyjasnieniaz Zoppa kojarzy mi sie to z podanymi oznaczeniami tyto EN i EW, ale nie bardzo wiem czy dobrze myslę.

Litery N i W w oznaczeniach wagonów motorowych na PKP (i elektrycznych i spalinowych) wskazują, czy dany wagon jest dostosowany do peronów niskich czy wysokich. Oczywiście wagony dostosowane do peronów niskich spełniaja swoje zadanie także przy wysokich peronach, chociaż wsiadane do nich nie jest tak wygodne jak do wagonów bez stopni o podłodze na poziomie peronu.

Ale wysokość istniejacych peronów w grudniu 1976 toku nie zmieniła się. Ich wysokośc była dostosowana do berlińskich wagonów, które własnie wycofano i taka pozostała - odrobinę za niska dla polskich wagonów.

Perony natomiest przedłuzono, bo ówczesne składy 3 x EN57 lub 3 x EW58 były dziewięciowagonowe i o jakies 30 metrów dłuzsze od dotychczasowych berlińskich ośmiowagonowych składów. Dla porównania: dzisiaj najdłuzsze pociągi SKM to albo dwa trzywagonowe zestawy EN57 lub EW58, albo zestaw trzywagonowy EN57+zestaw czterowagonowy EN71 (czyli EN57 z dodatkowym wagonem w środku). Spora część pociągów to pojedyncze zestawy 3- lub czterowagonowe.
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Sro Lis 08, 2006 10:26 pm   

Zoppoter napisał/a:
Oczywiście wagony dostosowane do peronów niskich spełniaja swoje zadanie także przy wysokich peronach, chociaż wsiadane do nich nie jest tak wygodne jak do wagonów bez stopni o podłodze na poziomie peronu.


Thx Zopp. Jak to napisaleś to mi sie otwierają jakies okienka w pamięci. Faktycznie skojarzylem sobie ze po wycofaniu starych wagoników, pomiędzy peronem a wagonikiem (w obrebie wejscia do wagonu) byla jakas duza dziura, ktora nie istniala w starych. W tych starych prób byl tuz przy peronie i szczelina byla niezbyt szeroka. buuu a jaką przeplatankę sie robilo i wskakiwało sie na tenże prog.....
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Lis 08, 2006 11:12 pm   

Ja to jestem jeszcze ciekaw, dlaczego bardzo wiele osób (bo nie tylko Ty) nazywa berlińskie składy "wagonikami", tak jak by to była kolejka linowa, albo parkowa.... Podobnie nie wiem, skąd dośc powszechne przekonanie, że "wagoniki" owe pochodzą z berlińskiego metra (to słowo w polskim jezyku oznacza kolej podziemną). A dlaczego miałyby one pochodzic z reparacji wojennych (których Bierut sie zrzekł na forum ONZ) to juz zupełnie nie wiem.... :???:

Wracając do, za przeproszeniem, szpary miedzy wejsciem do wagonu a krawędzia peronu, to była ona i tak wieksza niz w Berlinie. W Berlinie szpara ma szerokość 1 - 2 cm, poziom peronu jest równy z podłoga, inwalidzi na wóżkach po prostu wjeżdżają do srodka bez najmniejszego wysiłku. I mówie tu o wagonach dawnej serii 177, znanej w Gdańsku jako EW91, te wagony w Berlinie kursowały jeszcze 4 lata temu.... (vide mój podpis :hihi: )
 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Czw Lis 09, 2006 7:31 pm   

No, to stare cudo którym miałam dziś (nie)przyjemność jechać rano, podłogę wagonu ma dużo wyżej niż nasz peron i żadnego stopnia. Mi było niewygodnie wchodzić, a co dopiero komuś starszemu albo w wąskiej spódnicy :evil:

Dlaczego się pojawiły? Te "normalne" pojechały na przegląd, czy co? Ten dzisiejszy oprócz ogólnego zużycia posiadał jeszcze chyba zepsute ogrzewanie - włączone na maksimum i w związku z tym otwarte okna, żeby się pasażerowie nie ugotowali. Było super :II
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Lis 09, 2006 7:37 pm   

Cytat:
otwarte okna, żeby się pasażerowie nie ugotowali.

A nie przyjemniej tak w powiewach świeżego powietrza podróżować zamiast w czosnkowych, winnych, piwnych i innych wyziewach :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Lis 09, 2006 7:55 pm   

parker napisał/a:
No, to stare cudo którym miałam dziś (nie)przyjemność jechać rano, podłogę wagonu ma dużo wyżej niż nasz peron i żadnego stopnia. Mi było niewygodnie wchodzić, a co dopiero komuś starszemu albo w wąskiej spódnicy :evil:

No bo berlińskie wagony miały (i mają) podłogę nieco niżej.... One w ogóle sa troche niższe od polskich.
parker napisał/a:

Dlaczego się pojawiły? Te "normalne" pojechały na przegląd, czy co? Ten dzisiejszy oprócz ogólnego zużycia posiadał jeszcze chyba zepsute ogrzewanie - włączone na maksimum i w związku z tym otwarte okna, żeby się pasażerowie nie ugotowali. Było super :II

Cały czas jest rotacja wagonów, jedne na przeglądzie inne w remoncie, jeszcze inne na szlaku. Dochodzi czwarta grupa wrastająca w tory odstawcze.

To ogrzewanie nie było zepsute - we wszystkich składach SKM nie ma regulacji - to działa systemem zero-jedynkowym. Grzeje albo nie grzeje.

Stare cudo - jak je wdzięcznie nazwałaś - wcale nie jest najstarsze na torach SKM, co wiecej swojego czasu na niniejszym forum te własnie zespoły EW58 uznane zostały za "lepsiejsze" i bardziej luksusowe (vide wątek z peronikami) w czasach gdy jeszcze były pomarańczowe i w dobrym stanie; może różowe okulary wspomnień z dzieciństwa niektórych odrobine oslepiły....
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Gru 02, 2006 5:35 pm   

a oto skmka po powrocie z Warszawy

skm ka.jpg
Plik ściągnięto 7187 raz(y) 59,1 KB

_________________

 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Nie Gru 10, 2006 10:27 pm   

a ten biedak jeszcze krawaty wozi... http://www.przegubowiec.c...18-27112006.jpg
http://www.przegubowiec.c...2006-Wlochy.jpg
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk