Właśnie, a co będzie jak ktoś wypije za dużo piwa i pójdzie w stronę trzeciego toru za potrzebą?
nie jest tak źle-w przeciwieństwie do metra szyna zasilająca s-bahn nie stanowi takiego zagrożenia.
po pierwsze jest to "tylko"800 V DC a po drugie szyna zasila "od dołu" nie występuje ryzyko przypadkowego dotknięcia czy oblania.W kwestii zalania wodą - jest to przeceniany efekt.prąd doziemieniowy nie musi być zbyt wielki i efekt działania może nie powodować zadziałania zabezpieczeń.A do kolegi rrenka co wymyślą to wymyślą i tego nie zmienimy ,ale faktem jest,że ten system zasilania nie koliduje z możliwością zasilania innych elektrowozów z górnej sieci innym napięciem,a na dodatek dałby szansę na puszczenie "modraka" w wersji berlińskiej jako pociągu retro.
i tu turecki ma całkowicie rację , te szyny są naprawde bezpieczne , wierzcie czy nie , pod koniec lat 70-tych pracowałem 3 lata na koleji w Berlinie dla S-Bahny .
cały czas przy naprawie torow i kopaniu rowow na kable wzdłuż torow na jakies tam kable .
w czasie przerw siedzieliśmy często właśnie na tych szynach i jakoś nikt się nie " jażył "
a co najciekawsze , pokazali nam to niemieccy pracownicy , można nawet dotykać te szyny gołą reką , i jakoś nikogo szlak nie trafił .
bo to pewno ma związek z fizyką :
napiecie - napieciem aaa
natężenie - natężeniem .!!
Face lifting zrobili, a w środku penie zostało to samo. No i przyśpieszenia to nie ma żadnego w porównaniu do kolejki podmiejskiej w Sztokholmie, specjalnie zaprojektowanej na tą trasę, która między przystankami potrafi się rozbujać do ponad 100 km/h.
Ale żeby nie było, że w Szwecji jest tak różowo. Kolejka jest ładna, fantastycznie przyśpiesza, siedzenia są wygodne, wnętrze bardzo dobrze wyciszone i klimatyzowane ale... Skład testowano w ośrodku badawczym w Austrii na wytrzymałość na niskie temperatury, radzi sobie doskonale do -40 stopni tylko coś tam w przewietrzaniu wnętrza niedopatrzyli i przy jeździe całe ciepłe powietrze wywiewane jest na zewnątrz, maszynista musi się farelką dogrzewać, a w środku kostnieje się z zimna już przy temperaturze ok. zera stopni Mają zmienić system wlotów i wylotów powietrza tak, żeby ciepłe powietrze zostawało w środku
Czyli że widoczna bocznica od torów SKM w Oliwie (kierunek Gdynia) była zbudowana specjalnie na potrzeby TRAKO 2007 ? A już się łudziłem że może jakaś nowa linia SKM w kierunku Przymorza i może dalej Np. końcowy przystanek "SKM Plaża".
21092007433-mini.jpg Albo nawet "SKM Big Boy" bo to gdzieś w tamtą stronę.
Plik ściągnięto 11449 raz(y) 32,98 KB
21092007432-mini.jpg
Plik ściągnięto 11449 raz(y) 26,59 KB
_________________ "(...) lecz ta jedyna której strzeże
liczba najbardziej pojedyńcza
jest tutaj gdzie cię wdepczą w grunt
lub szpadlem który hardo dzwoni
tęsknocie zrobią spory dół"
...A już się łudziłem że może jakaś nowa linia SKM w kierunku Przymorza i może dalej Np. końcowy przystanek "SKM Plaża".
Bardzo prawdopodobne że za 2 lata zostanie zbudowane odgałęzienie od nowej bocznicy MTG do centrum wystawienniczego (technicznie jest to do zrobienia), tym bardziej że wyładownia czyli tam gdzie wystawiane były np. ezt (elektryczne zespoły trakcyjne) według planów modernizacji linii ma zostać zlikwidowana (Gdańsk Oliwa stanie sie tylko przystaniem )
P.S. Czy ktoś wie coś na temat fabryki Waltera Hoene w Oliwie? Znalazłem w jednej z publikacji informację że dostarczyła ona wagony dla kolejki żnińskiej.
"Możliwości obsługi komunikacyjnej projektowanego stadionu „Baltic Arena” w Gdańsku"
Przegląd różnych wariantów obsługi komunikacyjnej mistrzostw „Euro 2012” na nowym stadionie w Gdańsku. Analiza możliwości dotarcia do Gdańska z kraju i zagranicy różnymi środkami transportu. Komunikacja w otoczeniu stadionu i jej powiązanie z siecią dróg zewnętrznych, dworcami kolejowymi, lotniskami, terminalami promowymi i żeglugi pasażerskiej. Propozycje dotyczące podziału zamierzonych przedsięwzięć na niezbędne, potrzebne i pożądane oraz wyboru konkretnych rozwiązań.
Trójmiasto: "Nowoportówka" nie ożyje?
"Maleją szanse na reaktywację linii Szybkiej Kolei Miejskiej do Nowego Portu. Odcinek do przystanku Brzeźno zamknięto dla ruchu pasażerskiego w 2005 r., ruch między Brzeźnem i Nowym Portem zamarł trzy lata wcześniej.
Szansa na reaktywację pojawiła się przy okazji Euro 2012 - stacja Gdańsk Zaspa Towarowa na trasie do Nowego Portu leży kilkaset metrów od przyszłego stadionu Baltic Arena. Powołany został nawet specjalny zespół ekspertów, który ma ocenić sens ewentualnej reaktywacji (na jego czele stoi dr Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej), jednak nietrudno wyczuć, że entuzjazm dla tego przedsięwzięcia jest niewielki.
- UEFA nie wymaga od nas zrobienia wszystkich zapowiadanych inwestycji, to raczej nam na tym bardzo zależy. UEFA sama mówi, żebyśmy nie walczyli o reaktywację linii SKM do Nowego Portu i przystanek Zaspa Towarowa. Eksperci UEFA twierdzą że zbyt bliska odległość Zaspy Towarowej od stadionu nie jest zgodna ze standardami bezpieczeństwa tej organizacji - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki BIEG 2012 (Biuro Inwestycji Euro Gdańsk), odpowiedzialnej za budowę Baltic Areny.
Trykosko zwraca też uwagę, że znakomitym węzłem przesiadkowym wydaje się być czynny przystanek SKM Gdańsk Politechnika. Od niego do Baltic Areny odległość wynosi 2 km, a to jest dystans, który - zgodnie ze standardami UEFA - kibice mogą przemierzyć pieszo. - Przejdą się, emocje opadną - ocenia Trykosko.
Identyczną opinię w sprawie przystanku Politechnika wyraził wcześniej Michał Brandt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. Euro. [...]"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum