Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
koniec kolejki do Brzezna
Autor Wiadomość
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 8:42 pm   

turecki napisał/a:
Sabaoth napisał/a:
Właśnie, a co będzie jak ktoś wypije za dużo piwa i pójdzie w stronę trzeciego toru za potrzebą? :hihi:

nie jest tak źle-w przeciwieństwie do metra szyna zasilająca s-bahn nie stanowi takiego zagrożenia.

po pierwsze jest to "tylko"800 V DC a po drugie szyna zasila "od dołu" nie występuje ryzyko przypadkowego dotknięcia czy oblania.W kwestii zalania wodą - jest to przeceniany efekt.prąd doziemieniowy nie musi być zbyt wielki i efekt działania może nie powodować zadziałania zabezpieczeń.A do kolegi rrenka co wymyślą to wymyślą i tego nie zmienimy ,ale faktem jest,że ten system zasilania nie koliduje z możliwością zasilania innych elektrowozów z górnej sieci innym napięciem,a na dodatek dałby szansę na puszczenie "modraka" w wersji berlińskiej jako pociągu retro.


i tu turecki ma całkowicie rację , te szyny są naprawde bezpieczne , wierzcie czy nie , pod koniec lat 70-tych pracowałem 3 lata na koleji w Berlinie dla S-Bahny .
cały czas przy naprawie torow i kopaniu rowow na kable wzdłuż torow na jakies tam kable .
w czasie przerw siedzieliśmy często właśnie na tych szynach i jakoś nikt się nie " jażył "
a co najciekawsze , pokazali nam to niemieccy pracownicy , można nawet dotykać te szyny gołą reką , i jakoś nikogo szlak nie trafił .
bo to pewno ma związek z fizyką :
napiecie - napieciem aaa
natężenie - natężeniem .!! 8))
_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:18 pm   

co Wy na takie kolejki? modernizacja w zntk mińsk maz. Tak do końca nie mam pewności ale to raczej symulacja[podmiana kolorów]

02c463ae3e01d5aa40be67ef6a8c9e1a mini.jpg
Plik ściągnięto 11778 raz(y) 38,99 KB

_________________

 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:25 pm   

Brzydkie.
Wolę stare :D
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:30 pm   

ja też-tyle,że nie mamy na to wpływu...
_________________

 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:33 pm   

turecki napisał/a:
co Wy na takie kolejki?


To co się pytasz :hihi:
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:36 pm   

Face lifting zrobili, a w środku penie zostało to samo. No i przyśpieszenia to nie ma żadnego w porównaniu do kolejki podmiejskiej w Sztokholmie, specjalnie zaprojektowanej na tą trasę, która między przystankami potrafi się rozbujać do ponad 100 km/h.

Ale żeby nie było, że w Szwecji jest tak różowo. Kolejka jest ładna, fantastycznie przyśpiesza, siedzenia są wygodne, wnętrze bardzo dobrze wyciszone i klimatyzowane ale... Skład testowano w ośrodku badawczym w Austrii na wytrzymałość na niskie temperatury, radzi sobie doskonale do -40 stopni tylko coś tam w przewietrzaniu wnętrza niedopatrzyli i przy jeździe całe ciepłe powietrze wywiewane jest na zewnątrz, maszynista musi się farelką dogrzewać, a w środku kostnieje się z zimna już przy temperaturze ok. zera stopni :hihi: Mają zmienić system wlotów i wylotów powietrza tak, żeby ciepłe powietrze zostawało w środku

pendel1.jpg
Plik ściągnięto 11763 raz(y) 33,21 KB

pendel2.jpg
Plik ściągnięto 11763 raz(y) 29,92 KB

_________________
www.danzig-online.pl
Ostatnio zmieniony przez Sabaoth Pon Lip 02, 2007 6:47 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 6:42 pm   

:<> :wink: te też potrafią między...Luzinem a Wejherowem....
_________________

 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Czw Paź 11, 2007 8:39 pm   

no i dotarła pierwsza en57 skm po modernizacji

en57-1094.jpg
Plik ściągnięto 11540 raz(y) 65,2 KB

_________________

 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Czw Paź 11, 2007 8:48 pm   

To nasza SKM? 8O
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Czw Paź 11, 2007 9:08 pm   

tak,po TRAKO zostaje w Trójmieście.Nie mam zdjęc ze środka,ale wygląda całkiem miło.
_________________

 
TOMB 


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 360
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 5:27 pm   

Czyli że widoczna bocznica od torów SKM w Oliwie (kierunek Gdynia) była zbudowana specjalnie na potrzeby TRAKO 2007 ? A już się łudziłem że może jakaś nowa linia SKM w kierunku Przymorza i może dalej :hihi: Np. końcowy przystanek "SKM Plaża".

21092007433-mini.jpg
Albo nawet "SKM Big Boy" bo to gdzieś w tamtą stronę.
Plik ściągnięto 11448 raz(y) 32,98 KB

21092007432-mini.jpg
Plik ściągnięto 11448 raz(y) 26,59 KB

_________________
"(...) lecz ta jedyna której strzeże
liczba najbardziej pojedyńcza
jest tutaj gdzie cię wdepczą w grunt
lub szpadlem który hardo dzwoni
tęsknocie zrobią spory dół"
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 7:31 pm   

TOMB napisał/a:
...A już się łudziłem że może jakaś nowa linia SKM w kierunku Przymorza i może dalej :hihi: Np. końcowy przystanek "SKM Plaża".

Bardzo prawdopodobne że za 2 lata zostanie zbudowane odgałęzienie od nowej bocznicy MTG do centrum wystawienniczego (technicznie jest to do zrobienia), tym bardziej że wyładownia czyli tam gdzie wystawiane były np. ezt (elektryczne zespoły trakcyjne) według planów modernizacji linii ma zostać zlikwidowana (Gdańsk Oliwa stanie sie tylko przystaniem :| )
P.S. Czy ktoś wie coś na temat fabryki Waltera Hoene w Oliwie? Znalazłem w jednej z publikacji informację że dostarczyła ona wagony dla kolejki żnińskiej.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Sob Lut 16, 2008 4:57 pm   

W numerze 11/2007 Przeglądu Komunikacyjnego ukazał się artykuł:
Cytat:
Bohdan Szermer

"Możliwości obsługi komunikacyjnej projektowanego stadionu „Baltic Arena” w Gdańsku"

Przegląd różnych wariantów obsługi komunikacyjnej mistrzostw „Euro 2012” na nowym stadionie w Gdańsku. Analiza możliwości dotarcia do Gdańska z kraju i zagranicy różnymi środkami transportu. Komunikacja w otoczeniu stadionu i jej powiązanie z siecią dróg zewnętrznych, dworcami kolejowymi, lotniskami, terminalami promowymi i żeglugi pasażerskiej. Propozycje dotyczące podziału zamierzonych przedsięwzięć na niezbędne, potrzebne i pożądane oraz wyboru konkretnych rozwiązań.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 868
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 10:59 pm   

Na stronie "Rynku Kolejowego" www.rynek-kolejowy.pl można przeczytać notkę:

Trójmiasto: "Nowoportówka" nie ożyje?
"Maleją szanse na reaktywację linii Szybkiej Kolei Miejskiej do Nowego Portu. Odcinek do przystanku Brzeźno zamknięto dla ruchu pasażerskiego w 2005 r., ruch między Brzeźnem i Nowym Portem zamarł trzy lata wcześniej.
Szansa na reaktywację pojawiła się przy okazji Euro 2012 - stacja Gdańsk Zaspa Towarowa na trasie do Nowego Portu leży kilkaset metrów od przyszłego stadionu Baltic Arena. Powołany został nawet specjalny zespół ekspertów, który ma ocenić sens ewentualnej reaktywacji (na jego czele stoi dr Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej), jednak nietrudno wyczuć, że entuzjazm dla tego przedsięwzięcia jest niewielki.

- UEFA nie wymaga od nas zrobienia wszystkich zapowiadanych inwestycji, to raczej nam na tym bardzo zależy. UEFA sama mówi, żebyśmy nie walczyli o reaktywację linii SKM do Nowego Portu i przystanek Zaspa Towarowa. Eksperci UEFA twierdzą że zbyt bliska odległość Zaspy Towarowej od stadionu nie jest zgodna ze standardami bezpieczeństwa tej organizacji - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki BIEG 2012 (Biuro Inwestycji Euro Gdańsk), odpowiedzialnej za budowę Baltic Areny.

Trykosko zwraca też uwagę, że znakomitym węzłem przesiadkowym wydaje się być czynny przystanek SKM Gdańsk Politechnika. Od niego do Baltic Areny odległość wynosi 2 km, a to jest dystans, który - zgodnie ze standardami UEFA - kibice mogą przemierzyć pieszo. - Przejdą się, emocje opadną - ocenia Trykosko.

Identyczną opinię w sprawie przystanku Politechnika wyraził wcześniej Michał Brandt, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. Euro. [...]"
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:51 am   

i taki tabun będzie szedł z buta?no to se pełno[n]ocnik nie pojedzie autkiem....
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk